Brzoza

21. Data: 2002-09-26 22:00:28

Temat: Re: Brzoza
Od: "Piotr Adwentowski" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

a ja sie nie znam na ogodnictwie i powiem za to wierze w cuda..(bo po
waszych postach to za cud chyba trzeba uznac) co Wy na to?..
licze ze brzoza przezyje i bede dociekliwie wypatrywal efektow...
pozdrawiam
Agent

22. Data: 2002-09-28 00:53:07

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Janusz Czapski <j...@p...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:amu94h$ik1$...@n...tpi.pl...

> Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> napisał w
> wiadomości news:AEELLCFPEPACHFAEFIBEOENCDCAA.abies@ogrod-botani
czny.pl...

> Też też wierzysz w to, że utrzymanie zgodności sadzenia z poprzednim
> usytuowaniem drzewa w stosunku do kierunków świata przy przesadzaniu
drzewa
> jest ważne??? :-)

Hmmmm....
Drzewa (tzn.większość liściastych) tworzą tzw. mozaikę liści - liście są tak
położone, aby tworzyć prawie płaską lub kulistą powierzchnię odbioru
promieni słonecznych, liść w normalnych warunkach pod innym liściem nie
wyrośnie (patrz efekt "łysienia" w miejscach cienistych, lub wytwarzanie
dłuższych ogonków, aby wypełnić lukę świetlną). U większości iglastych
efektu mozaiki jako takiej nie ma, ale rośliny iglaste potrafią skupiać
różne ilości chlorofilu w różnych miejscach zależnie od warunków
oświetleniowych.
Oczywiście nie dotyczy to roślin ogłupianych ciągłymi przestawiankami w
szkółkach.

No ale posadzeniem zgodnie z kierunkami świata _nie__gwarantuje_ przyjęcia
się rośliny (szczególnie w stanie bezlistnym - mozaika jest tworzona
sezonowo), _nie_ zastąpi podlewania i innych ogrodniczych sztuczek,
_zwiększa_ jedynie o kilka % szanse rośliny na powrócenie do normalnego
stanu.

Pozdrawiam
p...@r...pl

Przymrozek