"Brzuszki" a kręgosłup

1. Data: 2003-08-02 18:54:37

Temat: "Brzuszki" a kręgosłup
Od: "Krzysztofek" <christophoros@$gazeta.$pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Chciałem się dowiedzieć jaki jest wpływ brzuszków (wykonywanych na drabince)
na kręgosłup.

z góry dziękuje za odpowiedź
Krzysiek

2. Data: 2003-08-03 10:46:53

Temat: Re: "Brzuszki" a kręgosłup
Od: "Olissa" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeżeli brzuszki wykonywane są na drabince w zwisie to jak najbardziej
dobre,gdyż dodatkowo jest to ćwiczenie rozciągające dla kręgosłupa;jak
najbardziej wskazane.Jeżeli natomiast w leżeniu przodem ze stopami pod
szczebelkiem drabinki to jest to ćw.dodatkowo obciążające kręgosłup.

3. Data: 2003-08-03 10:54:59

Od: "Michal" <5...@i...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> najbardziej wskazane.Jeżeli natomiast w leżeniu przodem ze stopami pod
> szczebelkiem drabinki to jest to ćw.dodatkowo obciążające kręgosłup.

Dobrze robione wcale tak bardzo nie obciąża a wzmacia górne partie mięśni
brzucha,
które to mięśnie gdy są rozwinięte właśnie odciążają kręgosłup.
Ćwiczenie w zwisie (unoszenie nóg) wzmacnia dolne partie brzucha.

Oczywiście jak ktoś zaczyna ćwiczyć to najpierw powinien zasięgnąć
porady lekarza czy nie ma przeciwwskazań.

4. Data: 2003-08-13 17:34:16

Od: "Beata" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie zgadzam się ze stwierdzeniem , że "brzuszki" wykonywane w zwisie na
drabince są jak najbardziej dobre.Wyjaśniam;
- w tej pozycji podczas podnoszenia nóg w pierwszej kolejności zapracują
mięśnie zginające staw biodrowy m.in. biodrowo- lędźwiowy. Wzmacnianie tej
grupy mięśniowej przy dolegliwościach bólowych kręgoslupa nie jest wskazane,
gdyź i tak znajdują się one w stanie przykurczu.
- nie jest to też idealna pozycja wyciągowa, ponieważ wyciąg by spełniał swe
zadanie musi trawać powyżej 20 minut- jest to czas w którym następuje
reakcja obronna mięśni na rozciąganie.Dopiero po upływie tego czasu mięśnie
zaczynają ulegać rozciąganiu. Nawet jeśli ktoś jest w stanie wytrzymać w
zwisie ponad 20 min. to poźniej odczuje dolegliwości związane z
przeciążeniem mięśni obręczy barkowej.
- Proponuję ćwiczenia mięśni brzucha w pozycji lezenia na plecach z ugiętymi
kończynami dolnymi w stawach biodrowych i kolanowych

MIGRENA
Tabela uszczerbku
Dretwienie palca
BOZE, DLACZEGO JA?