Buleczki

1. Data: 2005-02-18 09:59:57

Temat: Buleczki
Od: "Aga" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczow:)
Kiedys czytalam przepis( nie pamietam gdzie) na buleczki kajzerki z
nadzieniej, jajko wbite w srodku i cos jeszcze, probowalam cos wyszukac w
archiwum ale nie za bardzo wiem pod jaka nazwa szukac, czy ktos moglby
podeslac na owe buleczki przepis:) bede bardzo wdzieczna:))
Pozdrawiam
AgA

1. Data: 2005-02-18 10:08:51

Temat: Re: Buleczki
Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aga wrote:
> [...]
> wyszukac w archiwum ale nie za bardzo wiem pod jaka nazwa szukac, czy
> ktos moglby podeslac na owe buleczki przepis:) bede bardzo

Ja je znam ze strony mniammniam, ale teraz ta strona jest płatna, więc może
pokombinuj sama? Robiłam te bułeczki, ale dokładnie nie pamiętam szczegółów.
Należało ściąć wierzch bułki, wydrążyć ją, wbić jajo, na to chyba ser starty
i wierzch bułki. Następnie należało to piec w niezbyt wysokiej temperaturze,
aby jajo się ścięło, a bułka nie spaliła ;), podkręcając temperaturę pod
koniec pieczenia. Zapewne można stosować różne dodatki typu pieczarki,
szynka, cebula etc.
Ania

1. Data: 2005-02-18 10:18:50

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aga" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> moglby
> podeslac na owe buleczki przepis:) bede bardzo wdzieczna:))

Przepis z Grupy - nie pamiętam czyj:

Jaja po benedyktyńsku
dla 2 osób

2 bułki
4 plasterki szynki (najlepiej lekko wędzonej z tłuszczykiem, grubość
3mm)
4 jajka
śmietana 18 %
majonez
chrzan
ocet
szczypiorek (świeży)
pietruszka - natka (świeża)
bazylia (świeży)
tymianek (świeży)

Sos - 6 Łyżek śmietany, 4 Łyżki majonezu, łyżeczka chrzanu, po
łyżeczce szczypiorku, pietruszki bazylii i tymianku. Składniki
wymieszać podgrzewać na wolnym ogniu aż zacznie lekko "bulgotać", nie
zagotowywać !

Bułkę przekroić, ułożyć na każdej połówce po plasterku szynki, włożyć
na około 5 min do rozgrzanego (150 st) piekarnika. Wyciągana bułka
musi być chrupiąca ;)

Na patelnie nalać wody (tak aby zakryła dno) do wody dodać parę kropel
octu, zagotować. Na gotującą się wodę wbijamy jajka, zakrywamy
patelnie i robimy jajka sadzone o konsystencji jaką lubimy.
Przygotowywane w ten sposób sadzone jajka nie są tłuste i nie mają
tendencji do rozlewania się na całej powierzchni patelni.

Wyciągamy bułki z szynką, na każdą połówkę kładziemy po jajku i
zalewamy sosem, posypujemy drobno pokrojoną pietruszką. Smacznego;)

Przepis wyczytałem w jakiejś książce, potrawa jest niesamowicie syta,
smaczna i łatwa do przygotowania - gorąco polecam.

Ania
--
Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ
*********************

1. Data: 2005-02-18 16:05:03

Od: "pusiak" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Ostatnio przeglądałam moje przepisy i znalazłam:

Jajka w chrupiących kokilkach

Bułki wypełnione plasterkami kiełbasy, zielonym groszkiem oraz jajkiem będą
doskonałą przekąską na przyjęciu organizowanym na dziełce

składniki dla 4 osób:
4 bułki
1 łyżka masła
10 dag kiełbasy np. śłąskiej
2 łyżki groszku z puszki
4 jajka
sół, pieprz
1 łyżka natki pietruszki

Przyrządzanie:
Z bułek ściąć wierzchy, odłożyć. Pozostałe części wydrążyć, wysmarować wewnątrz
masłem.
Kiełbasę obrać ze skórki, pokroić na talarki, wyłożyć nim bułki, po czym do
każdej wsypać po 1/2 łyżki groszku.
Jajka umyć, wpić po jednym do bułki, posypać solą, pieprzem, natką pietruszki,
przykryć odciętym wierzchem.
Tak przygotowane grzanki ułożyć na blasze, wstawić do piekarnika i zapiekać
przez 10 min w temperaturze 180C

Rada: grzanki znakomicie smakuja z filiżanką bulionu

Przepis pochodzi z Kolekcji Dobrej Kuchni
Nie próbowałam robić

pozdrawiam

pusiak

1. Data: 2005-02-22 12:33:22

Od: "pusiak" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Dziś zrobiłam z ciekawości jedną taką bułeczkę (przepis podałam wyżej). Była
dobra. Ale na drugi raz to spróbuje zamiast ślaskiej włożyc np. salami. No i z
tym jajkiem był problem, bo bułka się prawie spaliła a jako było surowe - białko
w ogóle się nie ścieło. Na drugi raz włoże to jajo na chwile na patelnie a potem
przeloże do bułki i dopiero do piekarnika

pozdrawiam
pusiak

Przepisy na sosy do kebaba...
(OT) musze sie Wam czyms pochwalic :)