Być czy mieć?

1. Data: 2001-02-26 16:19:22

Temat: Być czy mieć?
Od: p...@r...pl szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio pojawiła się u mnie taka myśl. Jak myślicie co jest ważniejsze. Może nie da
się tyko mieć lub tylko być. Jak to jest w naszym społeczeństwie i jak będzie w
przyszłości? Dlaczego akurat tak? I jakie są konsekwencje tego swoistego postawienia
człowieka między młotem a kowadłem?

Pepenix.
--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.sci.psychologia

1. Data: 2001-02-26 16:24:49

Temat: Re: Być czy mieć?
Od: "cbnet" <c...@w...pl=NOSPAM=> szukaj wiadomości tego autora

Skad pewnosc ze jedno wyklucza drugie?
Czy juz przesadzone? Przez kogo?

Czarek

1. Data: 2001-02-26 21:25:31

Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

p...@r...pl writes:

> [...]
> przyszłości? Dlaczego akurat tak? I jakie są konsekwencje tego swoistego

A mozesz rozwinac co rozumiesz pod owymi (jakze popularnymi swego
czasu) haslami:
"miec" i "byc" ?
--
Nina Mazur Miller
n...@p...ninka.net

1. Data: 2001-02-26 21:54:23

Od: "Becchino" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <p...@r...pl> napisał w wiadomości

> [...]
będzie w
> przyszłości? Dlaczego akurat tak? I jakie są konsekwencje tego swoistego

'Miec' jest w moim przekonaniu potrzebne do przetrwania w rywalizujacym
tlumie.
Natomiast 'byc' kojarzy mi sie z wlasna odrebnoscia i nie poddawniem sie
masowosci.
Pewnie 'miec' staje sie coraz bardziej ekonomiczne , co jednak nie znaczy ,
ze lepsze.

Karolina

1. Data: 2001-02-26 22:45:08

Od: "Marek Greguła" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <p...@r...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:2...@l...webcorp.com.pl...

> [...]
będzie w
> przyszłości? Dlaczego akurat tak? I jakie są konsekwencje tego swoistego

Zdecydowanie jestem za taką koncepcją:

Mieć , żeby być .

MarekG. :-))

1. Data: 2001-02-27 00:47:41

Od: "GUSTAW MICEK" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-02-27 05:26:47

Temat: Odp: Być czy mieć?
Od: "Badger" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tylko jesc czy tylko pic?

1. Data: 2001-02-27 09:27:23

Od: P...@r...pl (Pepenix) szukaj wiadomości tego autora

> Skad pewnosc ze jedno wyklucza drugie?
> Czy juz przesadzone? Przez kogo?

Tak naprawde nigdy sie w zyciu nad tym nie zastanawialem ale pewien moj
kolega na korepetycjach dostal taki temat na cos w stylu matury probnej i
pomyslalem ze jest to ciekawy temat na liste. Dobrze jest sie dowiedzec co
mysla o tak waznej sprawie grupowicze.

Zreszta to pytanie raz po raz pada w waznych czasopismach i programach i
moze warto bylo sie nad tym zastanowic.

Ja na razie nie mialem z tym problemu ale moze jak sie rzuce w wir
niewiem... moze sukcesu okaze sie ze nie mozna miec obu rzeczy.

Pepenix.

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.sci.psychologia

1. Data: 2001-02-27 09:33:08

Od: P...@r...pl (Pepenix) szukaj wiadomości tego autora

> A mozesz rozwinac co rozumiesz pod owymi (jakze popularnymi swego
> czasu) haslami:
> "miec" i "byc" ?
Jak pisalem w innym poscie nie zastanawialem sie nad tym ale wyobraź sobie
ze masz do napisania prace zaliczeniowa na ten temat czy mature. Wtedy nikt
ci nie poda co rozumie pod tymi hasłami.
Może napisz co ty pod nimi rozumiesz.

Pepenix.

1. Data: 2001-02-27 09:34:58

Od: P...@r...pl (Pepenix) szukaj wiadomości tego autora

[ciach]
> Zdecydowanie jestem za taką koncepcją:
>
> Mieć , żeby być .
>
> MarekG.:-))
Tak. Zdecydowanie gdy szaleje bezrobocie i kwestia przeżycia a nie życia
staje sie najważniejsza.

Pepenix.

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.sci.psychologia