Tulipan kwitnacy, czy jakos tak ;)

1. Data: 2003-02-28 22:41:01

Temat: Tulipan kwitnacy, czy jakos tak ;)
Od: "Manatka" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak wiec, upieklam tulipana :) Pieeekny!
No i pyszny. Pieklam w foremce w piekarniku i musialam przedluzyc czas
pieczenia, przykrywajac po ok.45 min foremke folia aluminiowa.
Dawalam ciasto po kolei: mak, kakao, czyste i kisiel, a wyszlo prawie
odwrotnie :))) Bardzo kolorowe, efektowne i mniamusne. Jutro przyjdzie moj
tata - lasuch i zobaczymy co powie :) No, chyba, ze ciasto nie doczeka
jutra...:)
Naprawde polecam! I dzieki za przepis. Nareszcie cos niebanalnego.

--
--Man@tka--
==========

1. Data: 2003-03-03 10:31:00

Temat: Bylo: Tulipan kwitnacy, czy jakos tak ;), jest ciasto tecza
Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jutra...:)
> Naprawde polecam! I dzieki za przepis. Nareszcie cos niebanalnego.

Moze zainteresuje Cie inne "malownicze" ciasto. Bardzo smaczne, kiedys je
pieklam. Troszke zabawy z miseczkami z ciastem, ale warto.
Przepis jest Ani z fasolka:

Tęcza
Składniki na ciasto: 9 jajek, 1i1/2 szklanki mąki, 1szklanka cukru, 2 cukry
waniliowe, 2 łyżeczki proszku do pieczenia, 0,25 szklanki oleju, łyżeczka
kakao, 1 łyżka suchego maku, 1/2 kiślu czerwonego.
Masa: 2 szklanki śmietant , galaretka cytrynowa.
Sposób wykonania:
Ubić białka z 9 jajek dodając cukier i cukry waniliowe.Mąke wymieszać razem
z proszkiem do pieczenia .Połączyc pianę z mąką oraz z olejem.
Delikatnie wymieszać. Ciasto podzielić na 4 równe części.
do 1---dodać łyżeczkę kakao
2---łyżke suchego maku
3---1/2 kiślu czerwonego
4---dodać 9 żółtek i 2 łyżki mąki
Wszystkie składniki na poszczególnych miseczkach wymieszać , kłaść łyżka na
blachę porcjami.

Zapisze to cyferkami odpowiadającymi ciastu np. 1 --to kakaowe , 2 --to
makowe

1--3--1--2--3
2--1--2--1--2
3--2--1--3--1
2--1--3--2--3
Na koniec rozlać na całośc ciasto z żóltkami na wierzchu.
Ja zawsze piekę w blaszce proskokątnej.
Masa:
Galaretkę rozpuścić w niepełnej szklance gorącej wody- ostudzić. Smietane
ubić troszke . Wymieszać śmietanę z galaretką , poczekać aż zacznie gęstnieć
. Ciasto po upieczeniu przekroić na pół i przełożyc masą .
Mozna posypac po wierzchu ciasta cukrem pudrem .
Smacznego.
Pozdrawiam Ania z fasolką.

1. Data: 2003-03-04 11:08:56

Od: y...@a...pl szukaj wiadomości tego autora

/cut/

a jaka smietana? kwasna czy kremowka jak na bita smietane??

nie bardzo rozumiem jak klasc to ciasto na blache... Maja byc warstwy tych
czterech ciast, czy takie "plamy" rzuconego lyzka na zmiane cista? prosze o
dokladne wyjasnienie...

Blaszka prostokatna - keks czy zwykla?

Agnieszka

1. Data: 2003-03-04 12:01:03

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> /cut/
>
> a jaka smietana? kwasna czy kremowka jak na bita smietane??

Smietana kremowka

> nie bardzo rozumiem jak klasc to ciasto na blache... Maja byc warstwy tych
> czterech ciast, czy takie "plamy" rzuconego lyzka na zmiane cista? prosze o
> dokladne wyjasnienie...

Plamy rzucone na blache, takie w przyblizeniu kwadratowe. W sumie dwie warstwy:
jedna kolorowa, z tych kwadratow, druga zolta. Przynajmniej ja tak pieklam,
moze intencja autorki byla inna. Przkroilam ja w polowie blachy, przelozylam
masą i zrobilam takiego "piętrusa".

> Blaszka prostokatna - keks czy zwykla?

Blacha duza prostokatna.

Pozdrawiam,
AniaR

co pija Grecy ?
Gołąbki
Podziękowania dla Aniab - Pączki
Pyszna owsianka (P)
Zeberka zapiekane z ziemniaczkami popelnilam :) (P)