C.O. wymuszone w domu jak zabezpieczyc?

11. Data: 2006-01-11 15:29:30

Temat: Re: C.O. wymuszone w domu jak zabezpieczyc?
Od: "RTJ" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"StGo" <s...@t...pl> wrote in message
news:dq36qa$1d7$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Jest zawor, pompka jest podlaczona obok niego, czyli po jej wylaczeniu
> woda powinna plynac przez zawor.
> Jednak sprobowalem (w trakcie rozpalonego pieca weglem i koksem) wylaczyc
> pompke i sprawdzic dzialanie grawitacyjne. Temperatura na piecu doszla do
> 100 oC, a grzejniki na gorze byly wcale niecieple.
> Instalacja jest nowa prowadzona w miedzi o malych przekrojach, bez
> zachowania spadkow - przeszkody.
> Wczesniej rury byly stalowe o b. duzych przekrojach i ogrzewanie dzialalo
> tylko grawitacyjnie.

Masz odpowiedz - male przekroje. po prostu w takim ukladzie
wymiana grawitacyjna nie nadaza. Dlatego masz wymuszony obieg.

Ale gdyby nie bylo tego zaworu kulowego temperatura doszlaby do
100 oC blyskawicznie, a potem - lepiej nie myslec....

Romek
=> http://www.rtj-foto.com <= zapraszam do galerii fotografii

12. Data: 2006-01-11 15:33:28

Od: "RTJ" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Arbiter" <n...@a...pl> wrote in message
> Użytkownik "RTJ" <r...@p...com> napisał w wiadomości
>
> ale o jakim zaworze kulowym mówisz?
>
> Pompka wstawiona jako bypass?

Dokladnie chodzi mi mi o rownolegle podlaczenia pompki i zaworu -przeciez
to jest standardowe polaczenie, stosowane wszedzie.

> Ale to wówczas trzeba zamknac zawory drugiego
> obiegu poza pompką, bo pompka przy zasilaniu bedzie pompowac wodę w tym
> malutkim obiegu.

Nie - bo wowczas kulka w zaworze przesuwa sie sama na dół i zamyka
ten "malutki obieg". Wtedy wszystko idzie przez pompe.

> Jest szansa ze własciciel to zauwazy. Jest tez szansa, ze np w piecu
> weglowym spali sie wtym czasie wegiel

O ile bedzie w domu ;-)

> opowiedz, jak to wszystko widzisz bez automatyki sterującej zaworami. Oraz
> zakłądajac ze obieg grawitacyjny bedzie wystarczajacy

Kulka sie sama przesuwa - dziala fizyka, bez automatyki ;-))
Przeciez to jest tak standardowe polaczenie, ze dziwie sie ze ktos go nie
zna...

13. Data: 2006-01-11 16:12:11

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 1/11/2006 4:33 PM, RTJ napisał(a):

> Kulka sie sama przesuwa - dziala fizyka, bez automatyki ;-))
> Przeciez to jest tak standardowe polaczenie, ze dziwie sie ze ktos go nie
> zna...

Bo zawór kulowy to jest coś takiego:
http://images.google.com/images?q=%22zaw%C3%B3r%20ku
lowy

A tobie chodzi o _zawór zwrotny_. A czy jest on kulowy, czy klapkowy,
czy jeszcze inny, to jest mniej istotne (byle się nadawał do takiej
instalacji CO).

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

14. Data: 2006-01-11 16:17:29

Od: "RTJ" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Michał Sobkowski" <m...@f...adres.invalid> wrote in message

> [...]
> jeszcze inny, to jest mniej istotne (byle się nadawał do takiej instalacji

Coz - moja wina - zawsze slyszalem tylko taka nazwe ...

15. Data: 2006-01-11 16:59:07

Od: "StGo" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Ale gdyby nie bylo tego zaworu kulowego temperatura doszlaby do
> 100 oC blyskawicznie, a potem - lepiej nie myslec....

Tu pojawia sie znowu moje pytanie co zastosowac do podtrzymania pracy pompki
elektrycznej :-(
Pozdrawiam
StGo

16. Data: 2006-01-13 00:06:50

Od: "RW" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WojtO" <w...@g...usun.gda.pl> napisał w wiadomości

> Kumpel ma coś takiego
> http://www.tatarek.com.pl/danetechniczne.php?produkt
=TZA01
> Napędza dwie pompy i ich sterowanie czas podtrzymania zależy od pojemności
> akumulatora.
>
> Pozdr.
> Wojtek Olszewski

Witam,
zwykle przetwornice 12V DC/230V AC są dosy drogie. A mozna kupic za ok
50-100 zł dobrego UPSa Smart APC, daje piekną sinusoidę , bez baterii o mocy
ok 200-300W , szukajcie na allegro pod hasłem UPS smart.....Tylko jakiś duży
akumulator, ewentualnie właczyc sie do samochodowego....a jak dłużej nie ma
pradu to odpalic silnik, podładowac akumulator;)
Albo zastosowac wiatrak własnej roboty..taki na ok 100W...przez parę godzin
naładuje akumulator..albo bateria słoneczna..za 600 zł mozna kupic taką ok
40W ( ładuje max akumulator 3 A).
Ja właśnie kupuje sobie UPSa Smarta 850 W..
ale myślę o pewnej wolności energetycznej :
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=277
125&postdays=0&postorder=asc&highlight=wiatr&start=7
20

pozdrawiam

Wiesiek

[spam] Nowe Forum Mieszkajmy.pl