CC przy krótkowzroczności?

11. Data: 2002-01-20 19:39:46

Temat: Odp: CC przy krótkowzroczności?
Od: "Vega" <V...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak przy okazji zapytam sie jako student medycyny na 3. roku. Dlaczego
> siatkowka moze sie odkleic podczas porodu?

Nie jestem lekarzem, ale z tego co mi powiedziała okulistka, wynika, że
podczas parcia wytwarza się duże ciśnienie w gałce ocznej, które może
spowodować odklejenie się siatkówki (ale tylko, jeśli wcześniej już była
odwarstwiona).
Pozdrawiam.,
Kaśka
PS. Do Krzysztofa Miodka, nie wszyscy traktują lekarzy jak półbogów, wręcz
przeciwnie, niektórzy traktóją niektórych lekarzy jak półdebili.

12. Data: 2002-01-20 22:57:11

Temat: Re: Odp: CC przy krótkowzroczności?
Od: m...@m...uni.lodz.pl (Krzysztof Miodek) szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 20 Jan 2002 20:39:46 +0100, Vega napisał(a):

> [...]
>podczas parcia wytwarza się duże ciśnienie w gałce ocznej, które może
>spowodować odklejenie się siatkówki (ale tylko, jeśli wcześniej już była

Zgadza się. Co nie zmienia faktu, że taka siatkówka może się odkleić i tak,
np. jak się dźwignie ciężkie torby.

>PS. Do Krzysztofa Miodka, nie wszyscy traktują lekarzy jak półbogów, wręcz
>przeciwnie, niektórzy traktóją niektórych lekarzy jak półdebili.

:-))
Czy ja pisałem że wszyscy? Napisałem, że _czasem_ zdarzają się takie
wypowiedzi.

Pozdrawiam

Krzysztof, Ania i Zuzia (1 rok 4 miesiące 18 dni)
Łódź

13. Data: 2002-01-20 23:13:19

Temat: Odp: Odp: CC przy krótkowzroczności?
Od: "Vega" <V...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Miodek <m...@m...uni.lodz.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:s...@m...math.uni.lodz.p
l...

> Zgadza się. Co nie zmienia faktu, że taka siatkówka może się odkleić i
tak,
> np. jak się dźwignie ciężkie torby.

*** ale to też nie zmienia faktu, że jeśli ktoś jeszcze widzi, a wie, że
duży wysiłek grozi mu odklejeniem się siatkówki - czyli utratą bezpowrotną
wzroku - czyli ślepotą,
to poważnie zastanowi się nad tym, czy rodzić przez CC i mieć szansę widzieć
nadal, odpowiednio dbając o siebie, czy za wszelką cenę rodzić naturalnie i
mieć duużą szansę stracić wzrok.
Tak na marginesie, to odklejającą się siatkówkę można operować, więc
niepotrzebne narażanie się uważam za przejaw głupoty.

Pozdrawiam,
Kaśka -5 i Mateuszek 18.08.2000 - urodzony siłami natury :-)

14. Data: 2002-01-20 23:42:02

Temat: Re: Odp: Odp: CC przy krótkowzroczności?
Od: m...@m...uni.lodz.pl (Krzysztof Miodek) szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 21 Jan 2002 00:13:19 +0100, Vega napisał(a):

>*** ale to też nie zmienia faktu, że jeśli ktoś jeszcze widzi, a wie, że
>duży wysiłek grozi mu odklejeniem się siatkówki - czyli utratą bezpowrotną
>wzroku - czyli ślepotą,

Odklejenie siatkówki na szczęście da się jeszcze zoperować, to nie jest
nieodwracalna ślepota.

>Tak na marginesie, to odklejającą się siatkówkę można operować, więc
>niepotrzebne narażanie się uważam za przejaw głupoty.

Zgadzam się. Tyle że wada wzroku typu krótkowzroczność nie ma nic wspólnego
z odklejającą się siatkówką, nie jest więc przeciwwskazaniem do naturalnego
porodu.

15. Data: 2002-01-21 09:22:53

Temat: Odp: Odp: Odp: CC przy krótkowzroczności?
Od: "Vega" <V...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
l...

> Odklejenie siatkówki na szczęście da się jeszcze zoperować, to nie jest
+++ no to tu mnie zakoczyłeś, wg mojej okulistki, jeśli siatkówka się już
całkiem odklei, to nie ma możliwości jej przyklejenia... ale jak już
napisałam, okulistą nie jestem.

> [...]
wspólnego
> z odklejającą się siatkówką, nie jest więc przeciwwskazaniem do
+++ nie zawsze, ja przez całe życie byłam utrzymywana w przekonaniu, że moja
siatkówka się odkleja :( po prostu moja matka, wykorzystała to jako
argument, żebym przestała trenować akrobatykę :( dopiero jak poszłam do
okulisty w ciąży, dowiedziałam się, że z siatkówką nic nie mam :( co było o
tyle pocieszające, że mogłam rodzić naturalnie :)
fakt, odwarstwiona siatkówka nie jest równoznaczna z krótkowzrocznością, ale
tu chyba raczej chodziło, żeby Gosia się upewniła, czy czasem czegoś takiego
nie ma, a nie stwierdzenie, że skoro ma minusy to na pewno ma i to.

> Pozdrawiam
>
> Krzysztof, Ania i Zuzia (1 rok 4 miesiące 18 dni)
> Łódź
Pozdrawiam również,
Kaśka, Mateusz (17 miesięcy)
Pruszków :)

16. Data: 2002-01-21 12:10:00

Temat: Re: Odp: Odp: Odp: CC przy krótkowzroczności?
Od: m...@m...uni.lodz.pl (Krzysztof Miodek) szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 21 Jan 2002 10:22:53 +0100, Vega napisał(a):
> [...]
>+++ no to tu mnie zakoczyłeś, wg mojej okulistki, jeśli siatkówka się już
>całkiem odklei, to nie ma możliwości jej przyklejenia... ale jak już

Żeby się nie okazało, że kogoś wprowadzam w błąd, to jeszcze muszę to
zweryfikować, ale z tego co pamiętam teraz już wykonyje się operacje
przeszczepu siatkówki.
Nie zmienia to oczywiście tego, że jest to ryzykowna i kosztowna operacja,
lepiej pójść na operację _zanim_ nasza siatkówka się odklei...

Pozdrawiam

Krzysztof, Ania i Zuzia (1 rok 4 miesiące 19 dni)
Łódź

17. Data: 2002-01-22 11:32:34

Temat: Re: CC przy krótkowzroczności?
Od: "Lukasz" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia napisał(a) w wiadomości: ...
>Czy krótkowzroczno?ć jest wskazaniem do wykonania cięcia cesarskiego?
>(Mam -7,5).
>Zdania lekarzy na ten temat s? podzielone. Jedni twierdz?, że nie (trzeba
>zrobić badania stanu siatkówki), jednak większo?ć straszy możliwo?ci?
utraty
>wzroku, tak że już nawet mam blokadę psychiczn? przed normalnym porodem.
Jak
>z tym w końcu jest?

Moja Zona przy wadzie -12 wczoraj urodzila silami natury pieknego synka...
Jej wada nie polega na zlej krzywiznie galki ocznej tylko na wadzie ukladu
optycznego. Okazalo sie ze ma swietne dno oka i niskie cisnienie w oku (19).
Oczywiscie by sie zabezpieczyc bylismy u dwoch niezaleznych okulistow
(najbardziej utytulowanych we Wroclawiu) - oboje stwierdzili, ze porod moze
byc naturalny z farmakologicznie przyspieszona druga faza porodu... Synek
jest zdrowy, Mamusia tez i wcale wzroku nie stracila...
Moja rada - idz do b.dobrego specjalisty - najlepiej do dwoch niezaleznych i
pogadaj... Z tego co wiem to dopiero od -8 jest wskazanie do cesarki (troche
poczytalem)...
Jesli jestes z Wroclawia moge dac namiary na swietnych specjalistow...
pozdrawiam
Lukasz

medycyna sportowa
Sauna a zdrowie