Caesar salad

1. Data: 2002-06-05 06:10:01

Temat: Caesar salad
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podobno jest to klasyczna amerykanska salatka, w sklad ktorej wchodzi
opiekany chleb, ser parmezan i jakis rodzaj salaty... calosc polana dressingiem.
Czy ktos zna wiecej szczegolow?
A moze dzieciol cos wie na ten temat? :)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-06-05 06:42:53

Temat: Re: Caesar salad
Od: "katarzyna sornat" <k...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Lilla wrote in message ...
>Podobno jest to klasyczna amerykanska salatka, w sklad ktorej wchodzi
>opiekany chleb, ser parmezan i jakis rodzaj salaty... calosc polana
dressingiem.Caesar Salad<

to jest zwykla salata (w oryginale, taka, ktora sie w Stanach nazywa Romain)
z sosoe zrobionym z anchois, musztardy w proszku, sosu Worcestershire,soku z
cytrunu, oliwy, parmezanu i ew.czosnku. Sa rozne wariacje, ale czesto do
salat w ogole dodaje sie tutaj tzw. croutons, czyli malutkie kosteczki
grzanki, doprawionej roznymi ziolami i przyprawami, jak sie je robi nie
wiem, bo rzadko uzywam, a jesli juz to gotowe.
katarzyna

1. Data: 2002-06-05 06:53:58

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik katarzyna sornat <k...@p...net> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisała:
> to jest zwykla salata (w oryginale, taka, ktora sie w Stanach nazywa Romain)

Dzieki Kasiu za wyjasnienie :)
Czyli w sumie jest to zwykla salata, ale z niezwyklym sosem "Cezar" ;-)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-06-05 06:58:15

Od: "BeataSz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lilla" <l...@f...krasnik.pl> wrote in message
> [...]
dressingiem.
> Czy ktos zna wiecej szczegolow?
> A moze dzieciol cos wie na ten temat? :)

Mmmmm... moja ulubiona salatka :-)
Salate powinno sie brac rzymska, z braku laku ujdzie lodowa. Do tego grzanki
z bialego pieczywa (pokrojone w kostke nieduza), usmazone na oliwie z
czosnkiem i parmezan pokrojony (ustrugany) w cieniutenkie plasterki. Mozna
tez posypac boczkiem, pokrojonym w plasterki i przesmazonym na chrupko. I
oczywiscie sos: robiony jak majonez, z jajka, oliwy, musztardy i soku z
cytryny + to co daje mu charakterystyczny smak - anchois, drobno posiekane.
Do sosu dodaje jeszcze tartego parmezanu.

Beata

1. Data: 2002-06-05 07:07:14

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik BeataSz <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisała:
> Salate powinno sie brac rzymska, z braku laku ujdzie lodowa.

Ojej, jesli rzymska to chyba nie jest to zwykla salata?
Lodowa wiem jak wyglada, wiec moze sprobuje cos zrobic z niej.

Z opisu juz wyglada na pychote :)
Dzieki :)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-06-05 07:46:32

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 05 Jun 2002 06:42:53 GMT, "katarzyna sornat"
<k...@p...net> wrote:

> [...]
>grzanki, doprawionej roznymi ziolami i przyprawami, jak sie je robi nie
>wiem, bo rzadko uzywam, a jesli juz to gotowe.

robi sie bardzo latwo - lekko podstarzala bulke dluga (wtedy sie
kroi w kromki a nie dziurawe cosie) kroic na kromeczki, kromeczki
w kostke i alobo na patelnie (olej+maslo+czosnek czy ziola), ale
trzeba podrzucac i przewracac, albo na blache niech sie
zarumienia i schrupia pare miojnut w piekarniku i gorace
wymieszac w jakims naczyniu z odorbina olejowej mixtury

Krysia

P.S. ja takie grzaneczki z chalki (bez tych oleistych dodatkow)
daje do zupy jablkowej, po porstu kostka z chalki prazona na
suchej patelni. baaardzo dobre

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-06-05 07:49:07

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Ojej, jesli rzymska to chyba nie jest to zwykla salata?
>Lodowa wiem jak wyglada, wiec moze sprobuje cos zrobic z niej.

> [...]

Lilla - salata moze byc jakakolwiek, ALE musi byc sztywna,
dlatego lodowa sie nadaje. Romain to salata wysoka i szczupla (a
nie przysadzista i okragla, jak ja), podluzne liscie trzymaja sie
w sobie, ze tak powiem. moze w jakichs supermarketach, dobrych
warzywniakach jest

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-06-05 08:17:39

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk>
w wiadomości do grup dyskusyjnych napisała:
> Lilla - salata moze byc jakakolwiek, ALE musi byc sztywna,
> dlatego lodowa sie nadaje. Romain to salata wysoka i szczupla (a
> nie przysadzista i okragla, jak ja),

Jestes bardzo sugestywna w tym wyjasnianiu i udalo Ci sie nawet mnie
rozbawic ;-), ale dzieki Tobie juz wiem, o co chodzi z wygladem tej salaty :)
Dzieki :)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-06-05 08:33:47

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>rozbawic ;-), ale dzieki Tobie juz wiem, o co chodzi z wygladem tej salaty :)

to i tak nic w porownaniu z moim opisem loju (uoju), startego (w
moim przypadku to sztywny tluszcz roslinny przpeuszczony przez
maszynke, obturlany w mace ryzowej zeby sie nie zgrdulil) - ze
wyglada jak bialawe mysie bobki...sama nie wiem dlaczego juz
potem moj przpeis z udzialem uoju nie mial powodzenia ;))))

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-06-05 09:15:12

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jestes bardzo sugestywna w tym wyjasnianiu i udalo Ci sie nawet mnie
> rozbawic ;-), ale dzieki Tobie juz wiem, o co chodzi z wygladem tej
salaty :)
> Dzieki :)

Pooglądałem trochę, i żadna KT nie przypomina. Zresztą sama sprawdź:
Sałaty:
rzymska - Lactuca sativa L. var. longifolia Lam.
głowiasta (odmiany masłowe i kruche) - Lactuca sativa L. var. capitata L.
liściowa - Lactuca sativa L. var. crispa L.
łodygowa (szparagowa) - Lactuca sativa L. var. angustana hort. ex L. H.
Bailey
i jeszcze trochę innych i zdjęcia
http://www.puc.cl/sw_educ/hort0498/HTML/p133.html

--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

przyleciały gołąbki
News z celi ;-)
(P) Rogaliki drozdzowe Wladyslawy
(P) Ogorki po zydowsku i salatka - Wladyslawy
(P) Ciasto ze śliwkami Wladyslawy