Re: Caesar salad

From: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Caesar salad
Date: Wed, 05 Jun 2002 08:46:32 +0100

On Wed, 05 Jun 2002 06:42:53 GMT, "katarzyna sornat"
<k...@p...net> wrote:

>dressingiem.Caesar Salad<
>
>to jest zwykla salata (w oryginale, taka, ktora sie w Stanach nazywa Romain)
>z sosoe zrobionym z anchois, musztardy w proszku, sosu Worcestershire,soku z
>cytrunu, oliwy, parmezanu i ew.czosnku. Sa rozne wariacje, ale czesto do
>salat w ogole dodaje sie tutaj tzw. croutons, czyli malutkie kosteczki
>grzanki, doprawionej roznymi ziolami i przyprawami, jak sie je robi nie
>wiem, bo rzadko uzywam, a jesli juz to gotowe.
>katarzyna

robi sie bardzo latwo - lekko podstarzala bulke dluga (wtedy sie
kroi w kromki a nie dziurawe cosie) kroic na kromeczki, kromeczki
w kostke i alobo na patelnie (olej+maslo+czosnek czy ziola), ale
trzeba podrzucac i przewracac, albo na blache niech sie
zarumienia i schrupia pare miojnut w piekarniku i gorace
wymieszac w jakims naczyniu z odorbina olejowej mixtury

Krysia

P.S. ja takie grzaneczki z chalki (bez tych oleistych dodatkow)
daje do zupy jablkowej, po porstu kostka z chalki prazona na
suchej patelni. baaardzo dobre

K.T. - starannie opakowana