Całkowity koszt nowego domu

1. Data: 2010-06-20 16:10:18

Temat: Całkowity koszt nowego domu
Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie, oglądałem sobie przykładowy dom - opisany tutaj:
http://www.pref-dom.pl/dom_modelowy/cennik.asp
Jest to dom ze ścianami z keramzytu, którego stan developerski wyceniono w
promocji na 250tyś zł. netto. Czy ktoś doświadczony mógłby mi pi razy drzwi
napisać jakiego kosztu w praktyce można się spodziewać, aby uzyskać z niego
coś, w czym da się normalnie mieszkać? (czyli doprowadzenie tego do jakiegoś
niewyszukanego standardu pod klucz - z podłogami, ogrzewaniem, łazienką,
kuchnią, itp. - oczywiście bez mebli).
Załóżmy, że mam działkę nieogrodzoną, na której granicy jest woda, prąd i
kanalizacja.
Ciężko mi jest wyliczyć wszystkie dodatkowe koszty bo się na tym nie znam
specjalnie.

--
Odpowiadając na priv zamień końcówkę adresu e-mailowego "zmyla" na "pl"

2. Data: 2010-06-20 17:27:53

Temat: Re: Całkowity koszt nowego domu
Od: "Chlorek potasu" <3...@3...com> szukaj wiadomości tego autora

"Przemolo" <p...@g...zmyla> wrote in message
> [...]
> do jakiegoś niewyszukanego standardu pod klucz - z podłogami, ogrzewaniem,
> łazienką, kuchnią, itp. - oczywiście bez mebli).

Orientacyjnie przyjmuje się ok. 1000 zł za metr, czyli w Twoim przypadku ok.
100 000 , ale to przy założeniu raczej średniego standardu.

Mnie kuchnia kosztowała 25k, parkiet 10k, łazienka 12k, schody 12k,
robocizna (płytki, gładzie, sufity) 16k, pozostałe koszty ok. 20k. Nie mam
kompletnie ruszonego salonu czyli + kominek = 8k +zabudowa ściany cegłami
dekoracyjnymi i barek = 6k . No i dojdą meble, komplet wypoczynkowy 8k,
meble do pokoi liczę ok. 10k. Przyzwyczaiłem sie płacić po 10 tys. za każdą
inwestycję :) Tyle że ja mam mniejszy dom...

--
Klawisz

3. Data: 2010-06-20 20:45:47

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemolo" <p...@g...zmyla> napisał w wiadomości
> [...]
> do jakiegoś niewyszukanego standardu pod klucz - z podłogami, ogrzewaniem,
> łazienką, kuchnią, itp. - oczywiście bez mebli)

50tys powinno Tobie spokojnie starczyć aby przyzwoicie bez szaleństw
wykonczyc ten dom

Kris

4. Data: 2010-06-20 20:48:08

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chlorek potasu" <3...@3...com> napisał w wiadomości
> [...]
> dekoracyjnymi i barek = 6k .

>No i dojdą meble, komplet wypoczynkowy 8k,
Albo 2.5tys

> meble do pokoi liczę ok. 10k.

Albo 3tys

>Przyzwyczaiłem sie płacić po 10 tys. za każdą inwestycję :)
Bo Ty złe nawyki miewasz

.

5. Data: 2010-06-21 06:54:13

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 50tys powinno Tobie spokojnie starczyć aby przyzwoicie bez szaleństw
> wykonczyc ten dom

Najwyraźniej mamy zupełnie odmienne definicje standardu przyzwoicie. Za tyle
to się kawalerki przyzwoicie nie zrobi a co dopiero dom 100 m2.

6. Data: 2010-06-21 07:14:11

Od: "na102" <g...@P...FM> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:hvn2ap$nej$1@news.onet.pl...

> Najwyraźniej mamy zupełnie odmienne definicje standardu przyzwoicie. Za
> tyle to się kawalerki przyzwoicie nie zrobi a co dopiero dom 100 m2.
zgadzam sie z Krisem, wątkotwórca napisał przecież "niewyszukanego standardu
pod klucz "

7. Data: 2010-06-21 07:28:48

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mamy zupełnie odmienne definicje standardu przyzwoicie. Za
> zgadzam sie z Krisem, wątkotwórca napisał przecież "niewyszukanego
> standardu pod klucz "

A ile mieszkań/domów wykańczałeś?

8. Data: 2010-06-21 08:32:52

Od: "Kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:hvn4bl$sl5$1@news.onet.pl...
> mamy zupełnie odmienne definicje standardu przyzwoicie. Za
>
> A ile mieszkań/domów wykańczałeś?
Wiesz nie wszyscy mieszkaja w Warszawie, nie wszystkich warszawskie ceny
robocizny dotycza(chociaz podobno juz normalnieją tam u Was), niektórzy nie
licza swojego czasu 300zł/godzine i wiekszość prac potrafią zrobić samemu.
Nie wszyscy jada po bandzie z cenami takimi np jakie podał chlorek Chlorek
A pisze to na podstawie swojego doświadczenia(jeden dom, wybudowany od
podstaw, generalnie wyremontowane mieszkanie i conajmniej kilkanaście budów
moich klientów i znajomych gdzie z raccji swojej pracy bywam w miare
regularnie.
Na dzień dzisiejszy uwazam że spokojnie można za 300tys wybudowac prosty dom
ponad 100mkw w przyzwoitym standardzie i to uwzględniajac w tej kwocie cene
działki ok 80tys(ceny z mojej okolicy). Oczywiście przy nakładzie pracy
własnej i oglądaniu z dwóch stron po dwa razy każdej wydanej złotówki(ale
rozsądni ludzie tak robia nawet majac nadmiar kasy)

Krzysiek

9. Data: 2010-06-21 08:44:27

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pracy własnej i oglądaniu z dwóch stron po dwa razy każdej wydanej
> złotówki(ale rozsądni ludzie tak robia nawet majac nadmiar kasy)

Tak, tak, 100 m2 domu za 220 kzł w przyzwoitym standardzie. Ty chyba nie
wiesz co to jest przyzwoity standard i ciągle nadużywasz tego określenia.
Rozumiem, że jakbyś zobaczył taki dom za powiedzmy 400 kzł to byłby to
luksusowy dom, tak? A jakby kosztował 600-700 kzł to już nie byłoby skali?
To, o czym piszesz, to jest niski standard, chyba że porównujesz do
rozpadających się budynków przedwojennych lub popgrowskich to wydaje ci się,
że to jest przyzwoity standard, na tle starego budownictwa. Jednak na tle
nowej zabudowy to za te pieniądze nigdy nie osiągniesz przyzwoitego
standardu, bo i tak wszystkiego sam nie zrobisz, a oszczęgności predzej czy
później i tak zemszczą się.

10. Data: 2010-06-21 09:26:56

Od: "Kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:hvn8pg$9jd$1@news.onet.pl...
> [...]
> Rozumiem, że jakbyś zobaczył taki dom za powiedzmy 400 kzł to byłby to
> luksusowy dom, tak? A jakby kosztował 600-700 kzł to już nie byłoby skali?

To nie tak jak piszesz.
Ja na swój dom wydałem własnie ok 300tys
Moja znajoma kilka ulic dalej na bardzo podobny dom wydała ponad 500tys.
Standard mamy bardzo podobny.
Róznica wyszła stąd że u mnie robocizna SSO lącznie z dachem kosztowała
29tys. On w tym samym czasie zapłaciła ekipie 55tys.
Ona zamówiła meble kuchennne za kilkanascie tysięcy w "renomowanym" salonie
mebli kuchennych. Ja swoje meble zamówiłem u gościa który w ramach tzw.
fuchy zronbił mi meble z bardzo podobnych materiałów za 1/3 jej ceny.
Ona RTV i AGD kupowała na miejscu u lokalnych sprzedawców. Ja zamawiałem to
wszystkio przez net- róznica ładnych kilka tysięcy.
to samo umywalki, kible armatura itp. ona kupowała w renomowanych "studiach
wyposazenia" japrzez net.
Ja od poczatku miałem ustalone z okolicznym składem budowlanym ze biore
większość materiałów budowlanych od nich pod warunkiem że dostane odpowiedni
rabat. I faktycznie, jak u konkurencji cos było tańsze to mój skład jeszcze
mi cene obniżał.
Kolezanka kupowała w ten sposóbże jechała do najbliższego składu zamawiała
co potrzebne bez żadnej negocjacji cen.
A rabaty na składach można uzuyskac nawet kilkadziesiąt procent na niektóre
produkty.
I takich przykładów mogę podac jeszcze wiecej.
Tym sposobem wydała ponad 200tys wiecej jak ja.
Niestety ale majac ograniczone fundusze buidowac trzeba z głowa

> [...]
> tle nowej zabudowy to za te pieniądze nigdy nie osiągniesz przyzwoitego
> standardu, bo i tak wszystkiego sam nie zrobisz, a oszczęgności predzej

Podejrzewam że różnimy się w definichji "przyzwoitego standardu"
Ty podejrzewam uwazasz że przyzwoity komplet wypoczynkowy kosztuje 10tys, ja
widywałem przyzwoite w cenie 4 razy mniejszej.
Ty mozesz sobie kupowac baterię umywalkowa za ponad 1000zł ja uwazam że
podobnie przyzwoite baterie kosztuja 4 razy mniej.
Ty niczego sam na budowie nie zrobisz bo uwazasz ze tój czas poswiecony na
prace we własnym domu kosztuje zbyt dużo. Ja położe np podłogi w pokojach
samemu w kilka popołudni, Ty zapłacisz za to samo fachofcom kilka tysięcy
Itd.
Tym się głownie różnimy.

Krzysiek

Termometr z zapisem temperatury ?