Cebula po węgiersku

1. Data: 2001-07-05 19:03:34

Temat: Cebula po węgiersku
Od: "Rafal" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Słyszałem, że można uzyskać charakterystyczny "węgierski" smak,
(cokolwiek by to miało oznaczać) podczas smażenia cebuli i dodając w
odpowiednim momencie sproszkowaną ostrą paprykę. Ważny podobno jest
moment dodania papryki. Cebula staje się wtedy niemal przźroczysta.
Zna ktoś może to zagadnienie i mógłby się wypowiedzieć, dodaje się do
tego jeszcze coś?

Chociaż jestem chłopcem, lubię poeksperymentować w kuchni, ostatnio
robię coś takiego: do smażonej cebuli dodaję przyprawy (sól, pieprz,
przyprawa do ziemniaków, papryka, przyprawa do pizzy, curry) aż się
zeszkli, potem kładę to na pieczywo, posypuję żółtym serem i zapiekam
aż ser się roztopi na tej samej patelni na której robiłem cebulę, ale
wracając do tematu, zna ktoś jakiś ciekawy sposób na cebulę?
Szczególnie ten wspomniany na początku :-)

Pozdrawiam, bywam u Was niezwykle rzadko, więc z góry przepraszam
jeżeli przypadkiem podobny temat był niedawno ale obiecuję poprawę.

--
Rafał

1. Data: 2001-07-06 20:07:02

Temat: Re: Cebula po węgiersku
Od: Waldemar Krzok <5...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Witam Rafale!

> [...]
> moment dodania papryki. Cebula staje się wtedy niemal przźroczysta.
> Zna ktoś może to zagadnienie i mógłby się wypowiedzieć, dodaje się do
nie wiem dokładnie, ale ja dodaję paprykę, jak cebula jest zeszklona.
Potem nie za długo smażyć, bo przypalona papryka jest gorzka.

> Chociaż jestem chłopcem, lubię poeksperymentować w kuchni, ostatnio
co to znaczy "chociaż"??? Tutaj bardzo dużo chłopców, czasami
wyrośniętych, ale mimo to...

> [...]
> aż ser się roztopi na tej samej patelni na której robiłem cebulę, ale
> wracając do tematu, zna ktoś jakiś ciekawy sposób na cebulę?
też można. Jeszcze można cebulę w cieście i do frytkownicy, ale przyznam
się w domu nie robię, ale zjadam jak z dzieciakami muszę do Burger Kinga
;-))

> Pozdrawiam, bywam u Was niezwykle rzadko, więc z góry przepraszam
> jeżeli przypadkiem podobny temat był niedawno ale obiecuję poprawę.

cebuli jako główne danie dawno nie widziałem.

Waldek

1. Data: 2001-07-06 20:56:38

Temat: Re: Cebula po w?giersku
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze mo?na cebul? w cie?cie i do frytkownicy, ale przyznam
>si? w domu nie robi?, ale zjadam jak z dzieciakami musz? do Burger Kinga
>;-))

plasterki duzej cebuli rozdzielic na kolka, kazde kolko zamoczyc
w mleku (srednio sie to mleko trzyma cebuli, ale moze byc), potem
obtoczyc w mace (najlepiej bawic sie w te klocki widelcem...) i -
siup - w gleboki tluszcz na chwile (jak sie spala od razu, znaczy
tluszcz za goracy). Mnie wychodza troche zewiedle, ALE smaczne.
Po wegiersku to NIE jest, ale fajne

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-07-07 04:33:20

Od: "Przemysław Widawski" <p...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Możesz dodać pokrojony boczek, kiełbasę, paprykę świeżą i czosnek, kapustę.
Oczywiście czosnek wcześniej nawet przed papryką w proszku.
Na koniec pulpa pomidorowa lub świeże pomidory albo nawet koncentratu
troszkę. Mogą być też pokrojone ogórki konserwowe. Kombinacji wiele jest
możliwych a wychodzi z tego całkiem szybko coś na kształt leczo ale ze
znaczną przewagą cebuli..

..., dodaje się do

1. Data: 2001-07-08 12:08:47

Od: "Rafal" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przemysław Widawski napisał(a) w wiadomości:
<9i641p$q9i$2@news.onet.pl>...

> [...]
jest
>możliwych a wychodzi z tego całkiem szybko coś na kształt leczo ale

No tak, mnie chodziło o taką prościutką potrawę, jak uzyskać ten smak,
gwoli formalności nie wiem nawet jaki ;-) Ale dzięki.

Rafał

1. Data: 2001-07-09 06:55:53

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> siup - w gleboki tluszcz na chwile (jak sie spala od razu, znaczy
> tluszcz za goracy). Mnie wychodza troche zewiedle, ALE smaczne.

dzięki, sprawdzę przy okazji. Choć od wizyt w Burger King i tak się nie
wykręcę ;-)

Waldek

1. Data: 2001-07-09 07:07:23

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>dzi?ki, sprawdz? przy okazji. Cho? od wizyt w Burger King i tak si? nie
>wykr?c? ;-)
>
>Waldek

ale tam ta cebula to pewnie sztuczna, czyli sproszkowana,
zmielona cebula uformowana w kolka. Moze nie, ale juz sie z tym
gdzies spotkalam...podejrzewalam cos, bo czegos te kolka cebulowe
byly zbyt idealne

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-07-09 07:23:54

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zmielona cebula uformowana w kolka. Moze nie, ale juz sie z tym
> gdzies spotkalam...podejrzewalam cos, bo czegos te kolka cebulowe

no nie. Jajka na metry są, widziałem jak się je robi, mogłem kupić. Ale
te cebule są takie jakie są. Różne kółka, choć w średnicy zbliżone. Ale
sproszkowane i klejone? Neee

Waldek
też opakowany, acz niestarannie, bo dzisiaj zimno.
WK

1. Data: 2001-07-09 07:32:34

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: Waldemar Krzok

> cebuli jako główne danie dawno nie widziałem.

Nie wiem, czy to danie główne, ale leciało jakoś tak:

Cebulce (dużej) obciąć górną część, łyżeczką wydrążyć środek
zostawiając ściankę ok. 1 centymetra, lekko posolić, wlać do środka
surowe jajko, całość zawinąć od dołu folią aluminiową i wrzucić do
żaru grilla/ogniska. Piec, aż się białko zetnie. Niezłe, taka
jajecznica bez patelni ;-))

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

1. Data: 2001-07-10 06:40:28

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Rafal <w...@p...onet.pl> wrote:

> S"ysza"em, że można uzyskać charakterystyczny "węgierski" smak,
> (cokolwiek by to mia"o oznaczać) podczas smażenia cebuli i dodając w
> odpowiednim momencie sproszkowaną ostrą paprykę. Ważny podobno jest
> moment dodania papryki. Cebula staje się wtedy niemal przźroczysta.
> Zna ktoś może to zagadnienie i móg"by się wypowiedzieć, dodaje się do
> tego jeszcze coś?

W tradycyjnej wegierskiej kuchni cebule podsmaza sie na domowym smalcu.
Kiedy sie zeszkli, zdejmuje sie z ognia i w tluszczu rozprowadza sie
papryke, uwazajac, by sie nie spalila. Jest to raczej podstawa do dan,
np. porkoltow i gulaszow, nie samodzielne danie.

Wladyslaw

Soczewica z puszki
syrop klonowy
Rybki z piekarnika