Cechy charakterystyczne ogrodów...???

11. Data: 2000-11-03 09:32:34

Temat: Re: Cechy charakterystyczne ogrodów...???
Od: "Iza" <i...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <j...@m...pl> napisał w wiadomości
news:8ttpv4$lvt$1@sunsite.icm.edu.pl...
> Użytkownik Krzysztof Koterba <k...@r...pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:3...@r...pl...
> [...]
> to dlaczego Jej tego nie powiedziałeś tylko dyskutujesz ze mną;

> ten projekt musiałaby sobie sama narysować oglądając np. 400 innych
działek
> ;-)))
> To była podpowiedź wbrew pozorom. :-)))

> a tutaj miejsce na jeden z moich ulubionych linków: ..............
> Pozdrawiam serdecznie Jerzy

Oczywiście pomyślałam o tym.... tylko gdzie ja moge obejżeć projekty 400
działek? Tutaj pojawia sie problem :))))

Pozdrawiam...

Marta

12. Data: 2000-11-03 10:10:43

Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iza wrote:
> Oczywiście pomyślałam o tym.... tylko gdzie ja moge obejżeć projekty 400
> działek? Tutaj pojawia sie problem :))))

Moze nie 400, ale na prawde sporo mozesz zobaczyc przegladajac pisma
ogrodnicze. Ja osobiscie prenumeruje dwa.
W "Dzialkowcu" znajdziesz sporo zdjec ogrodow dzialkowych. Czy projektow
tez? - nie pamietam. Ale zdjec jest duzo i mozesz sie naoogladac. Sa tez
prezentowane rozwiazania szczegolow jak np. oczko wodne.
W "Ogrodach, ogrodkach, zielencach" jest multum projektow ogrodow
rekreacyjnych, przykladowych projektow z oczkiem i skalniakiem, zdjecia,
plany zalozen ogrodow w stylu francuskim, angielskim, zdjecia z ogrodow
w stylu japonskim. Tylko szukac natchnienia :-)

Pozdrawiam serdecznie
Krzysiek Koterba :-)

13. Data: 2000-11-03 10:16:15

Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iza wrote:
> A fotki bardzo chętnie bym obejżała... jeśli to możliwe oczywiście :))

Tylko nie przeraz sie. Skalniak z sadzawka :-) panstwa Radzimierskich to
najwyzsza klasa. W Polsce wyzsza klasa sa juz tylko same Tatry.

Pozdrawiam serdecznie
Krzysiek K. :-)

14. Data: 2000-11-03 11:23:54

Od: "Jerzy" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Iza <i...@t...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8tu0qm$6tb$...@p...trzebnica.net...
[...]
> Oczywiście pomyślałam o tym.... tylko gdzie ja moge obejżeć projekty 400
> działek? Tutaj pojawia sie problem :))))
W naturze, już wykonane, a wzorując się na nich zrobisz sobie projekty. Nie
idź na łatwiznę i nie bierz gotowców jak chcesz być dobrym architektem.
Wszystkie ogrody działkowe są ogólnodostępne, a działkowcy życzliwi i każdy
ci się pochwali tym, czego to on nie ma. Coś wiem o tym.

Pozdrawiam Jerzy

15. Data: 2000-11-03 12:35:45

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wszystkie ogrody działkowe są ogólnodostępne, (...).
>
> Pozdrawiam Jerzy

Ojej, to nie tak z tą ogólną dostępnością.
Coraz więcej ogrodów ma zamykane nie tylko bramy wjazdowe, ale i bramki.
Wiem, bo chciałam odwiedzić kilka ogrodów POD na Opolszczyźnie.
Do wielu nie udało mi się wejść.
Nasz ogród jest za to otwarty, non stop - dla złodziei również.
Pozdrawiam Krystyna

16. Data: 2000-11-03 13:05:04

Od: "Jerzy" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krycha <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8tubaf$ch5$...@n...tpi.pl...
> [...]
> Do wielu nie udało mi się wejść.
> Nasz ogród jest za to otwarty, non stop - dla złodziei również.
Wszystkie ogrody działkowe powinny...
...ale - samo życie.
Pozdrawiam Jerzy
PS
Zabierz ze sobą Dziennik Ustaw, może Cię wpuszczą.

17. Data: 2000-11-04 18:56:22

Od: "Jacek Kaliszan" <k...@o...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak architekci krajobrazu zwracają się do naszej grupy o pomoc to oznacza,
że tam na uczelni coś niecoś szwankuje.
Brak odpowiedniego zaplecza książkowego, literatury , biblioteki.
Przykładowych realizacji w terenie.Czyżby akademia nie miała własnego
gospodarstwa gdzie można robić realizację ogrodowe
Np Student pierwszego roku ma przypisany kawałeczek ziemi który zaludnia
roślinami .
A kończąc uczelnię wie co tak na prawdę popełnił na początku.

Ale może to i dobrze, że zaczynasz od grupy ogrodowej.
1. Mam nadzieje, że tu cytując pl.ogrodowicza ( którego koteczku ?) roślina
jest najważniejsza.
I te wszystkie budowlane mureczki, palisadziki, korytka z wodą,
furteczki, są dla roślinek a nie odwrotnie.
I nie będą stanowić najważniejszej części projektu.
2. Że nie użyjesz podkładów kolejowych jako tworzywa do kształtowania
krajobrazu w projekcie.
3. W projektach będą uwzględniane rośliny , których tak bardzo brak w
naszych wioskach miastach i parkach.
4. Pojawia się specjalnie komponowane żywopłoty.
itd.
Uszanowanie
Jacek
Na priv prześlę zdjęcia skalniaka dla zachęty.

18. Data: 2000-11-05 07:45:00

Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> naszych wioskach miastach i parkach.
> 4. Pojawia się specjalnie komponowane żywopłoty.

Witam.
Zgadzam sie z opinia Jacka.
Sadze ze trzeba sie zastanowic jakie rosliny chcemy posadzic i pod tym katem
projektowac ogrod czy tez skalniak.
Faktycznie oczka wodne (sadzawki ;)sa konieczne, jesli chcemy kolekcjonowac
rosliny skalne (sprawa parowania wody)
A tak naprawde to miejsca w ogrodzie tworza sie po paru latach ,zauwazamy je
niechcacy robiac spacery po ogrodzie.
Tworza sie wspaniale miejsca dla roslin cieniolubnych ,czy tez wymagajacych
oslon przed wiatrami.
Bardzo kontrowersyjna postacia jest dziennikarz Stefan Buczacki krytykowany
przez wielu ,nawet na tej grupie ,uwazam iz jego zwyciestwa i porazki jako
milosnika roslin sa bardziej wartosciowe niz prace niektorych naukowcow
,ktorzy rosliny znaja tylko ze zdjecia.
Krytykowano go za to, ze niektore rosliny okreslil jako mrozoodporne a
wymarzaly.
Czesto wine za to ponosimy sami nie stwarzajac odpowiednich warunkow dla jej
wzrostu.
Nadopiekunczosc tez przewaznie konczy sie nasza kleska.
Z ogrodniczym pozdrowieniem.
Boguslaw Radzimierski.

--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.rec.ogrody
http://niusy.onet.pl/pl.rec.ogrody

19. Data: 2000-11-12 17:05:54

Od: "Jerzy" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Iza <i...@t...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8trlvb$vlb$...@p...trzebnica.net...
> Witam...
> Czy ktoś z grupowiczów wie czym charakteryzują sie takie ogrody jak:
> 1. ogród działkowy
> 2. działka rekreacyjna
> 3. skalniak z sadzawką
> 4. ogród w stylu angielskim
> 5. ogród w stylu francuskim
> 6. ogród w stylu japońskim
>
> Jestem studentką i w ramach zajęć mam przygotować projekty takich właśnie
> ogrodów. Czy ktoś zna może jakieś strony z rysunkami takich ogrodów?
> Będę wdzieczna za jakiekolwiek informacje na ten temat....
> Dziękuje... i pozdrawiam :))
Zobacz jak robią to twoi koledzy w USA
http://hcs.osu.edu/projects/projects.html
pozdrawiam Jerzy

komputerowe ogrody
SPRZEDAM AMORTYZATORY DO SAMOCHODÓW W SUPER NISKICH CENACH
znow te krety
urzadzanie dzialki
orzech