Cedr

1. Data: 2002-09-17 09:29:34

Temat: Cedr
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ktoś tu szukał cedru 'Karl Fuchs'? Namierzone źródełko:)

Pozdrawiam, Basia.

2. Data: 2002-09-30 18:36:23

Temat: Re: Cedr
Od: "AO" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kie.........dyś o nim wspominałem....
A gdzie o zrodelko bije?

Pozdrawiam
Andrzej Opejda
http://www.sieciogrod.pl

3. Data: 2002-09-30 18:39:57

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"AO" <a...@i...pl> wrote in message news:3d9898cd@news.home.net.pl...
> Kie.........dyś o nim wspominałem....
> A gdzie o zrodelko bije?

Pudełek, Pisarzowice.
Oglądałam dorodne okazy cedru w Niemczech na holenderskiej granicy 0 i
naprawdę różnica między cedrem i modrzewim nie jest duża. Wolę modrzewie:-
)
Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2002-09-30 19:36:22

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Basia Kulesz

> Oglądałam dorodne okazy cedru w Niemczech na holenderskiej granicy 0 i
> naprawdę różnica między cedrem i modrzewim nie jest duża. Wolę modrzewie:-
> )
> Pozdrawiam, Basia.

Dostałem dziś w prezencie od Piotra Siciarskiego-to znaczy że mam zamienic
na modrzewia :-)
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

5. Data: 2002-09-30 21:49:11

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> wrote in message
czny.pl...

> Behalf Of Basia Kulesz
>
> Dostałem dziś w prezencie od Piotra Siciarskiego-to znaczy że mam
zamienic
> na modrzewia :-)

Zdaje się, że masz miejsce na i jedno, i drugie:-)

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2002-09-30 21:57:06

Od: "Michał Łąpieś" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Behalf Of Basia Kulesz

Pogratulować Basiu oka. Ale nie może być inaczej to przecierz nie tylko ta
sama rodzina , ale nawet podrodzina modrzewiowych.

> [...]
zamienic
> na modrzewia :-)
> Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
I pytanie do Ciebie Bogusławie : czy masz jakiś pomysł na jego (cedru)
przezimowanie ? Mieszkam niedaleko od Ciebie ( coś ok 60 km na pónoc) i
prawdę pisząc nie wiem czy ta sztuka u mnie by się udała. Wiem, że
Wysoczyzna Łódzka posiada nieco inny mikroklimat ale i tak mam wątpliwości.
Pozdrawiam.
Michał

7. Data: 2002-09-30 22:02:51

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michał Łąpieś" <l...@w...pl> wrote in message
> [...]
> prawdę pisząc nie wiem czy ta sztuka u mnie by się udała. Wiem, że
> Wysoczyzna Łódzka posiada nieco inny mikroklimat ale i tak mam

Przecież wyraźnie (?) była mowa o odmianie 'Karl Fuchs'.

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2002-09-30 22:18:25

Od: "Michał Łąpieś" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wybacz Basiu, lukę w mych wiadomościach i proszę krótko scharakteryzój tę
odmianę ( szczególnie pod względem mrozoodporności)
Dziękujący z góry
Michał

9. Data: 2002-10-01 04:07:12

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of MichałŁąpieś

> [...]
> prawdę pisząc nie wiem czy ta sztuka u mnie by się udała. Wiem, że
> Wysoczyzna Łódzka posiada nieco inny mikroklimat ale i tak mam

Moja przygoda z cedrami zaczyna się od początku, oczywiście powodem jest
Piotr :-)
Wszystkie moje cedry włącznie z Cedrus deodora' Karl Fuchs' z
wyselekcjonowanych nasion z Pakistanu padły jakieś pięć lat temu. Ale
podobno zimy w Polsce łagodniejsze:-)

10. Data: 2002-10-01 08:03:28

Od: "Michał Łąpieś" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ranny z Ciebie ptaszek!
Dziękuje za odpowiedz. Czytając post czułem jak serduszko rozpoczyna mi
szybciej bić; nie znam niestety odmiany "Karl Fuchs" i myślałem, że
pojawiło się coś co może ma szansę na dłuższą wegetację w naszych warunkach.
Niestety już przynależność gatunkowa ( swoją drogą Bogusławie deodara- cedr
himalajski, nie wonny) rozwiała moje nadzieje. Podobnie jak Basia lubię
modrzewie, ale co szkodzi czsem zgrzeszyc i raz na jakiś czas zawiesić oko
na mniej rodzimym, ale za to własnym okazie cedru. Pozostaje mi tylko życzyć
łagodnych zim i grubej pokrywy śnieżnej.
Pozdrawiam
Michał

Re: sad
szybkorosnace drzewa iglakowe