Cegła w ogrodzie ... ?

1. Data: 2005-03-27 14:00:07

Temat: Cegła w ogrodzie ... ?
Od: "Maciej" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich w świątęczne popołudnie.

Mam następujące pytanie...
Czy ktoś z Was robił chodnik z cegły w swoim ogrodzie ? Mam na myśli taką
wąską alejkę przez trawnik.
Bardzo mi sie taki podoba, ale mam pewne wątpliwości. Jakiej użyć cegły,
starej z rozbiórki czy nowej. Czy jest to trwały chodnik ? Widziałem taki ze
starej cegły na mało przepuszczalnym podłożu, która po dwóch latach się
rozsypała. Ja mam podłoże bardzo lekkie i przesiąkliwe, więc z tym nie
powinno być kłopotów.
Proszę o wszelkie sugestie i uwagi najlepiej z własnego doświadczenia.

-----------
MACIEJ
-----------

2. Data: 2005-03-27 14:39:10

Temat: Re: Cegła w ogrodzie ... ?
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> powinno być kłopotów.
> Proszę o wszelkie sugestie i uwagi najlepiej z własnego doświadczenia.

Ładnie to wygląda, układaliśmy mały chodniczek łaczący trawniczki ze starych
rozbiórkowych cegieł. Część z nich po pierwszej zimie zaczęła się sypać, te
które się nie posypały trzymają się dobrze.

Pozdrawiam
Kaśka

3. Data: 2005-03-27 15:21:23

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powinno być kłopotów.
> Proszę o wszelkie sugestie i uwagi najlepiej z własnego doświadczenia.

Mam takową ścieżkę, biegnie przez trawnik. Robiona z cegły rozbiórkowej
z zamojskiej starówki [600 lat]. Trzyma się dobrze, ale ta cegła jest jakaś
inna :)))
Pozdrawiam, Krystyna

4. Data: 2005-03-27 16:42:18

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Zielka wrote:
> Mam takową ścieżkę, biegnie przez trawnik. Robiona z cegły
> rozbiórkowej
> z zamojskiej starówki [600 lat]. Trzyma się dobrze, ale ta cegła jest
> jakaś inna :)))
:)
zapewne masz ja z cegly klinkierowej
ktora jest dzieki odpowiedniej technologii wyrobu
jest nie nasiakliwa a przez to jest mrozooporna
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

5. Data: 2005-03-27 17:36:14

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:002a01c532eb$dffd4cf0$0100a8c0@smal9k1kzfv9ki
Tadeusz Smal <s...@s...pl> napisał(a):

> :)
> zapewne masz ja z cegly klinkierowej
> ktora jest dzieki odpowiedniej technologii wyrobu
> jest nie nasiakliwa a przez to jest mrozooporna
> :)

Hejka. Używałem różnych cegieł jako obciążników do włókniny, którą
okrywaliśmy różaneczniki. W trakcie zimy pękały na kawałki zarówno dziurawki
jak i cegły normalne oraz nawet klinkier. Tylko cegły silikatowe (białe)
trzymają się w całości od kilku lat. :-) Myślę, że do wykonania nawierzchni
ścieżki można by użyć czerwonej kostki, która kładziona na sztorc będzie do
złudzenia przypominać cegły.
Pozdrawiam imitująco Ja...cki

6. Data: 2005-03-27 17:52:25

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zielka" <z...@o...pl>
[...]
> [...]
rozbiórkowej
> z zamojskiej starówki [600 lat]. Trzyma się dobrze, ale ta cegła jest

Cegły nawet kiepskiej jakości ułożone na piachu trzymają się dosyć
dobrze chociaż po mokrej zimie raczej pękają. Ważne jest aby nie były
ułożone na styk tylko z małymi odstępami.
--
Pozdrawiam, Jerzy

7. Data: 2005-03-27 17:54:08

Od: "Agnieszka Biernacka" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej" napisa

> Proszę o wszelkie sugestie i uwagi najlepiej z własnego doświadczenia.

Ja mam taras, schodki i obrzeza zwirowych sciezek z cegly drogowej zrobione.
Lezy juz pare lat i na moj gust jest niezniszczalne. Nie widzialam nawet,
zeby jakas pekla a co dopiero mowic o sypaniu sie. Z roku na rok wyglada
ladniej, bo sie patynuje. To co u mnie lezy to jest jakiejs chyba
niemieckiej firmy - nie pamietam dokladnie jakiej, ale w kazdym skladzie
budowlanym jest tego sporo. Fakt, ze nie jest to najtansze, ale jest to
rozwiazanie na dziesiatki lat. Jesli jednak masz dostep do cegly
rozbiorkowej, to pewnie tez mozna sporobowac. Najwyzej wymienisz te co sie
popsuja.

Pozdrawiam
Agnieszka Biernacka

8. Data: 2005-03-27 21:26:24

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:
> [...]
> okrywaliśmy różaneczniki. W trakcie zimy pękały na kawałki zarówno
> dziurawki jak i cegły normalne oraz nawet klinkier.
:)))
widocznie to co nazwales klinkierem nim nie bylo
:))))

9. Data: 2005-03-27 23:48:56

Od: "Moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Mam następujące pytanie...
> Czy ktoś z Was robił chodnik z cegły w swoim ogrodzie ? Mam na myśli taką

Ja kiedyś robiłem i po 5 latach została z tego ruina, popękały prawie
wszystkie, na pewno nie pomogło im to, że sypnąłem im kilka razy solą, czego
cegły nie lubią. To były zwykłe cegły słabego gatunku.
Ale na pewno widziałeś gdzieś szosy układane z klinkieru, więc jeśli masz do
takiej cegły dostęp, to na pewno będzie OK.
Grunt, to dobrze przygotowane podłoże (utwardzone) bo bez tego cegła po
prostu "utonie" i zarośnie trawą.

moon

10. Data: 2005-03-28 15:44:46

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moon" <l...@w...pl>
[...]
> Grunt, to dobrze przygotowane podłoże (utwardzone) bo bez tego cegła
po
> prostu "utonie" i zarośnie trawą.

No to jak już to lekko wypukłe [grzbietowate ew. pochyłe] i z odpływami
[lub dreny] po brzegach.
--
Pozdrawiam, Jerzy

chora dracaena sanderiana - lucky bamboo
Bletilla striata - czy warto kupić ?
nowe wyrosnięte ...
krety
Do Lucjana vel Boletusa