Cena szprotek OT ;-))

1. Data: 2002-04-23 17:32:22

Temat: Cena szprotek OT ;-))
Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przyjaciel rybak obdarował mnie WIADREM 20kg szprotek.
bardzo lubię anchowis, więc stanąłem do stachanowskiego wyzwania.
;-)
Okazało się ze to bardzo czasochłonne zajęcie, wypatroszenie tej
ławicy zajęło mi
ok. 10 godzin, wyfiletowanie prawie tyle samo.
Koszta operacji okazały się znacznie wyższe niż pierwotnie
zakladałem - na każde dwa kilogramy zużyłem 1 but. piwa jako
"motywatora", a w połowie roboty okazało się, że samotnie (do
nikogo ust nie otwierając) nie zdzierżę, więc wezwałem pomoc, pod
postacią sąsiada(następne piwo na kilogram). Czas uległ
rozciągnięciu do 1,2kg na godzinę, ale SKOŃCZYŁEM, bardzo co
prawda zmęczony ale usatysfakcjonowany. Rozumiem taraz czemu
puszeczka takich filecików kosztuje tak wiele.
Pozatym chciałbym poznać jakieś wasze doświadczenia z
długotrwałymi operacjami w kuchni wykonywanymi z satysfakcją.
pozdr.Alex

1. Data: 2002-04-23 17:53:02

Temat: Re: Cena szprotek OT ;-))
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>?awicy zaj??o mi
>ok. 10 godzin, wyfiletowanie prawie tyle samo.
>"motywatora", a w po?owie roboty okaza?o si?, ?e samotnie (do
>nikogo ust nie otwieraj?c) nie zdzier??, wi?c wezwa?em pomoc, pod
>postaci? s?siada(nast?pne piwo na kilogram). Czas uleg?
>rozci?gni?ciu do 1,2kg na godzin?, ale SKO?CZY?EM, bardzo co
>prawda zm?czony ale usatysfakcjonowany. Rozumiem taraz czemu
>puszeczka takich filecików kosztuje tak wiele.
>Pozatym chcia?bym pozna? jakie? wasze do?wiadczenia z
>d?ugotrwa?ymi operacjami w kuchni wykonywanymi z satysfakcj?.

No to mamy pierwszego siwtego na kuchni!!!

dla mnie robienie pierogow albo te rozne rzeczy zwiazane z
przteworami to trwaja i trwaja...wiec albo slucham radia albo
muzyki - glosnej i halasliwej, ALE dobrej. Piwo tez pomaga.
wydatnie. w Swieta moze byc sherry, jako dlugotrwaly aperitif

Krysia

P.S. Przy prasowaniu - wisniowka albo amaretto
K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com The Largest Usenet Servers in the World!
------== Over 100,000 Newsgroups - Ulimited downloads - 19 servers ==-----

1. Data: 2002-04-23 18:01:45

Od: dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aleksander Kłosiewicz wrote:

> [...]

> Pozatym chciałbym poznać jakieś wasze doświadczenia z
> długotrwałymi operacjami w kuchni wykonywanymi z satysfakcją.

Och!!!

doświadczeń jest wiele!!!
miło, że podjałeś ten temat, tak powszechnie znany, a tak mało wspominany.
Doświadczeń jest wiele: jak wiele Pań zajmujacych się tym uroczym tematem
ale tak serio, to myślę, że głównym powodem podjęcia się aprowizacji przez
mężczyzn, był fakt okropnej monotonni miesznia w garnku..., lub oprawiania dużej
ilości ryby:-)))

--
Dawna Kuchnia _ /_
http://www.dawnakuchnia.republika.pl ('''')

1. Data: 2002-04-23 19:10:10

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aleksander Kłosiewicz" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Pozatym chciałbym poznać jakieś wasze doświadczenia z
> długotrwałymi operacjami w kuchni wykonywanymi z satysfakcją.

brawo Alex!!!

Mechcia
ja np. gotuje zupe pomidorowa 11 godzin. ale nastawiam, ide spac a rano
wylaczam.

1. Data: 2002-04-23 19:35:54

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przyjaciel rybak obdarował mnie WIADREM 20kg szprotek.
> bardzo lubię anchowis, więc stanąłem do stachanowskiego wyzwania.

Chcesz powiedzieć, że zrobiłeś "anchowis" ze szprotek?
;-)))
Masz poczucie humoru, nie powiem. Szprotki najlepsze są wędzone i zjadane
w całości, no może bez łebka i ogonka.
;-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Remember that ignorance is expensive. Own a good set of encyclopedia."
http://www.wiw.pl/biblioteka/encyklopedia/

1. Data: 2002-04-23 20:00:14

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pozatym chciałbym poznać jakieś wasze doświadczenia z
> długotrwałymi operacjami w kuchni wykonywanymi z satysfakcją.

W zeszlym roku znajomy zadzwonil, ze ma troche moreli na zbyciu, bo
jego drzewo bardzo obrodzilo i czy ja chce, ale sa bardzo dojrzale.
Jasne, ze chce. Wykopalam wszystkie sloiki, duze, male, zakretki, etc.
Mam taki duzy gar, do ktorego mieszcza sie 4 sloje na raz. Zrobilam
miejsce w zamrazalniku. Wydobylam wor cukru ze skrzynki na trzesienie
ziemi. Zanim sie obejrzalam, w kuchni bylo 12 skrzynek z bardzo, bardzo
dojrzalymi morelami. Mam 4 palniki, pomyslalam, dam sobie rade zanim
zgnija. Bylo okolo 11 rano w sobote. Jeszcze zrobilam znajomemu lunch,
zjedlismy sobie, i zabralam sie do roboty. Do zamrazalnika wsadzilam
wypestkowane, do kompotu tez. Dodawalam do wszystkiego soku
cytrynowego, zeby nie sczernialy. Cytryny mi sie skonczyly poznym
wieczorem i na naszym malym drzewie juz wiecej nie bylo, natomiast
sasiadka przez plot miala cale ogromne drzewo natkane dojrzalymi
cytrynami. Musze sie przyznac, ze nakradlam w nocy od sasiadki cytryn,
bo zal mi bylo tych moreli. Gdy mi sie sloiki skonczyly, gdzies o
pierwszej w nocy, bylam w srodku drugiego dzemu, ten juz z pestkami -
przetre go przez durszlak - pomyslalam, nie chce mi sie juz pestkowac
(duza pomylka - ubabralam sie niesamowicie). Na noc w piecu na malym
ogniu zostawilam 4 polki z suszacymi sie polowkami moreli. Na drugi
dzien dokupilismy sloje i dalej, do wieczora. W poniedzialek nie moglam
ruszac rekoma. Do dzis jemy te morele, nosem mi wychodza. Ale kompot
jest pyszny, trzeba przyznac. A najlepszy ten z kradzionymi cytrynami.
Magdalena Bassett

1. Data: 2002-04-23 23:51:06

Od: "Liliana Cichocka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ;-)))
> Masz poczucie humoru, nie powiem. Szprotki najlepsze są wędzone

Tu nie ma humoru, jest HORROR.
W kiloggramie tych rybek jest z 50-60 albo więcej i wyfiletowanie
ich zajmie mi drugie tyle, ale ja uwielbiam takie rybki więc se
zrobie.
wędzone natomiast są im tak bliskie, jak kabanosy kiełbasie
polskiej ;-))
pozdr/Alex

1. Data: 2002-04-24 07:16:03

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aleksander Kłosiewicz napisal:

> (...)
> Pozatym chciałbym poznać jakieś wasze doświadczenia z
> długotrwałymi operacjami w kuchni wykonywanymi z satysfakcją.

Pestkowanie wiśni przy zeszłorocznej wiśniówce :-) Ale nam to
zajęło tylko 5 godzin.

Krycha

1. Data: 2002-04-24 08:23:30

Od: "Margolka Sularczyk" <m...@s...mowimy.won.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett napisał(a) w wiadomości: <3...@w...net>...
>. Do dzis jemy te morele, nosem mi wychodza. Ale kompot
>jest pyszny, trzeba przyznac. A najlepszy ten z kradzionymi cytrynami.
>Magdalena Bassett

oczywiscie podrzucilas sasiadce bezinteresownie pare sloikow dla
zaciesnienia wiezow?

Margola Sugestywna

1. Data: 2002-04-24 09:09:09

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w
wiadomości news:3CC5BD4D.2EAC9847@west.net...

> W zeszlym roku znajomy zadzwonil, ze ma troche moreli na
zbyciu, bo
> jego drzewo bardzo obrodzilo i czy ja chce, ale sa bardzo
dojrzale

Moja lepsza połowa dostała kiedyś "trochę" śliwek, niestety nie
było beczki, rzeby zrobić rakije a śliwek było coś z 50 kilo ;-)
pozdr.Alex

szpinak swiezy - relacja
[?] holenderski chlebek z rodzynkami
A tak już zupełnie na marginesie...