Cesnakowa polievka?

1. Data: 2002-05-16 07:06:35

Temat: Cesnakowa polievka?
Od: Pajonk <m...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

No wlasnie. Ilekroc jestem na Slowacji, wciaz zastanawiam sie jak sie
robi to cudo. Po prostu woda z czosnkiem i grzanki? Tylko tyle? Ostatnio
(podczas dlugiego majowego weekendu) z moja lepsza polowa testowalismy w
roznych slowackich knajpach te zupe. I raz nawet podali nam chyba zupe
ze smietana... Cos jakby zmiksowana, czy jak? Temat wyprazanego syra juz
byl, wiec moze teraz cos o polievkach?
A! No i jeszcze jedno. Chyba nalezaloby sie przywitac? A wiec dzien
dobry! I smacznego. :-)

--
Michal (Warszawa, Bemowo)
bo taka tu chyba ostatnio nowa, swiecka tradycja - pisac gdzie sie

1. Data: 2002-05-16 08:33:01

Temat: Re: Cesnakowa polievka? (P)
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pajonk <m...@a...com.pl> wrote:

>No wlasnie. Ilekroc jestem na Slowacji, wciaz zastanawiam sie jak sie
>robi to cudo. Po prostu woda z czosnkiem i grzanki? Tylko tyle? (ciach)

Witaj zapraszam na post Wladyslawa Los

"Zupa czosnkowa podawana w Czechach ma bardzo rozne wersje,
chociaz ogolnie rzecz biorac w restauracjach jest to mocno
zaprawiony czosnkiem wywar, czesto z dodatkiem drobno pokrajanej
kielbasy lub szynki, sera lub rozkloconego i wlanego do goracej zupy
jajka. Zwykle podawana jest z grzankami. Nie sa to szczyty
sztuki kulinarnej, ale bywa niezla. Nie mam niestety dobrej
czeskiej ksiazki kucharskiej(chociaz polowalem na taka w czasie
minionego wlasnie urlopu), i nie wiem na ile "Cesnecka" jest
tradycyjnym czeskim daniem. Najprostsze przepisy wygladaja tak:
1) Srednia glowke czosnku rozbieramy na zabki i ucieramy z
sola, rozkladamy na 4 talerze,dodajemy po pol lyzki smalcu, po ok.
40 g. suchego chleba pokrajanego w kostki i zalewamy goraca
woda lub wywarem pozostalym z gotowania ziemniakow.
2) 3 duze ziemniaki pokrajane w kostke ugotowac w 1,5 l.
osolonej wody. W trakcie gotowania dodajemy czosnek roztarty z sola,
lyzke smalcu, pieprzymy. Gotujemy, az ziemniaki beda miekkie.
3) 1/2 l. rosolu rozcienczamy do 1 1/2 l. dodajemy roztarty z
sola czosnek i smalec lub roztopiona slonine. Na smalcu robimy
grzanki chleba pokrajanego w kostke (najlepiej razowego).
Dosalamy. Tak sporzadzone zupy mozna dalej doprawiac jak sie komu
podoba. Na Slowacji zupa czosnkowa podawana bywa ze smietana." Wladyslaw

Linki:

http://www.webkucharka.sk/zobraz_kat.php?KAT_ID=1600

http://www.recepty.sk/recept.ltc?ID=523&k=14

AgataW.

1. Data: 2002-05-16 08:40:18

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

AgataW <a...@g...com.pl> wrote:

>http://www.webkucharka.sk/zobraz_kat.php?KAT_ID=160
0

Errata, zupy sa tu :

http://www.webkucharka.sk/zobraz_kat.php?KAT_ID=1100

AgataW.

1. Data: 2002-05-16 08:45:58

Od: Pajonk <m...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

AgataW wrote:

> Errata, zupy sa tu :
>
> http://www.webkucharka.sk/zobraz_kat.php?KAT_ID=1100

Dzieki! Bardzo przydatny adres! Gdy tylko czytam przepis, juz czuje sie
jak na Slowacji. :-)

--
Pajonk

1. Data: 2002-05-16 09:38:40

Temat: Re: Cesnakowa polievka?
Od: <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No wlasnie. Ilekroc jestem na Slowacji, wciaz zastanawiam sie jak sie
> robi to cudo. Po prostu woda z czosnkiem i grzanki? Tylko tyle?

O ile wiem, to cały sekret leży w gęsim smalcu...

Coleman [z Internetu] ^_^

Re: Personaj kartoj
co zrobilam na obiad(P)
Grill na Molo :)
nowy sprzet AGD do sprzedania - lokalizacja: Krakow
Czy gary BergHOFF sa w sklepach w WAW?