Chemia do polozenia parkietu debowego

1. Data: 2005-12-26 02:31:54

Temat: Chemia do polozenia parkietu debowego
Od: "yahu" <y...@w...aster.totez.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Stoje przed problemem (nie takim duzym ;-) ) polozenia parkietu. Znam jego
parametry (wilgotnosc 7%) oraz wilgotnosc posadzki betonowej (ok. <2 %).
Jednakze nie wiem jakiej chemii uzyc. Jest tego an rynku dosc duzo i nie
wiem na co sie zdecydowac. Klepka ma wymiar 420x60x22 i bedzie olejowana,
jakiego oleju oraz szpachli (po cyklinowaniu) uzyc zeby mialo to sens oraz
jaki grut i klej zastosowac ?

Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz
Jasiek

2. Data: 2005-12-26 08:08:18

Temat: Re: Chemia do polozenia parkietu debowego
Od: "Seba" <b...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jakiego oleju oraz szpachli (po cyklinowaniu) uzyc zeby mialo to sens oraz
> jaki grut i klej zastosowac ?

mój ojciec do parkietów/mozajek zamiast szpachli używa pyłu po cyklinowaniu
wymieszanego chyba z lakierem - upycha to w szczeliny, po zastygnięciu nie
sposób odróżnić tego od właściwego drewna

3. Data: 2005-12-26 10:15:45

Od: "yahu" <y...@w...aster.totez.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Seba" <b...@w...gazeta.pl> wrote in message

> mój ojciec do parkietów/mozajek zamiast szpachli używa pyłu po
cyklinowaniu
> wymieszanego chyba z lakierem - upycha to w szczeliny, po zastygnięciu nie
> sposób odróżnić tego od właściwego drewna

Tak masz racje, mi chodzi wlasnei o taki srodek (mieszanina alkoholi i
benzyn) z ktorym wlasnie miesza siepyl po szlifowaniu podlogi. Nie wiem
natomiast ktory kupic ;-)
To samo sie tyczy chemii. Zdolnosci jako takie mam, ale nie wiem czego uzyc
;-)

Pzodrawiam
Jasiek

4. Data: 2005-12-26 21:44:25

Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> natomiast ktory kupic ;-)
> To samo sie tyczy chemii. Zdolnosci jako takie mam, ale nie wiem czego uzyc

U mnie stosowali cos co sie nazywa fugenkit - roztwor celulozy w
acetonie, do tego dosypuje sie pyl drewniany. Efekt koncowy - nic nie widac.
A do klejenia Ansercol 5-10-15. Co do oleju to nie wiem, bo nie stosowalem.

Teraz takze forum dyskusyjne
Zobacz, wyslij uwagi, dolacz sie do projektu.

5. Data: 2005-12-27 22:32:27

Od: "yahu" <y...@w...aster.totez.pl> szukaj wiadomości tego autora

> U mnie stosowali cos co sie nazywa fugenkit - roztwor celulozy w
> acetonie,

ten fugenkit to mieszanina kilku benzyn i alkoholi.

do tego dosypuje sie pyl drewniany. Efekt koncowy - nic nie widac.
> A do klejenia Ansercol 5-10-15. Co do oleju to nie wiem, bo nie
stosowalem.

Wlasnei dzisiaj widzialem ten klej i mi go w miare polecali, wiec go chyba
zastosuje.
Dzieki za odpowiedz.

Pzodrawiam
jasiek