Chemia zazdrości i Schadenfreude

41. Data: 2009-02-18 22:08:43

Temat: Re: Chemia zazdrości i Schadenfreude
Od: michał <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea" napisał w wiadomości:

> Być może, jednak nigdy za (przysłowiowe) zjedzenie cukierka przed
> obiadem nie karałam. Staram się co najwyżej być konsekwentna (z
> podkreśleniem na _staram_się_, nie zawsze wychodzi). Może wystarczy
> sam autorytet. ;)

Tego mogę Ci pogratulować. :)

michał

42. Data: 2009-02-18 22:33:01

Od: michał <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Automatyzm zachowań to chyba coś, co sobie wypracowaliśmy. Myślę, że
> to uczucie przyjemności z niepowodzenia innych to raczej coś, co mamy
> jako atawizm i czego pozbywamy się w jakimś stopniu w drodze
> nabierania szeroko pojętej żtp. kultury umysłu. Dlaczego ludzi
> odruchowo śmieszą komedie, w których ktoś dostaje niespodziewanie w
> łeb oknem - na takich gagach oparte były najwcześniejsze nieme
> komedie filmowe, i nowe też są zresztą, a dla dzieci to już w ogóle -
> wystarczy popatrzeć na kreskówki Disney'a.

Automatyzm zachowań pojmuję jako coś w rodzaju imperatywu wywołującego
odruch. Wydaje mi się, że są dwa podstawowe czynniki, które mogą wpłynąć
na stonowanie, zmianę czy znaczne ograniczenie tego imperatywu. Jednym
będzie inny imperatyw, który w ekstremalnej sytuacji bedzie dominował
nad tym. A drugi to świadome staranie się wprowadzenia jakiegoś nawyku,
który pozwoli na kontrolę odruchu. Reprezentacją tego drugiego czynnika
może być na przykład permanentne przypominanie sobie o Złotej Zasadzie
lub modlitwy św.Tomasza. ;D

michał

43. Data: 2009-02-19 00:38:03

Od: " Bluzgacz" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aicha <b...@t...ja> napisał(a):

> Niestety nie mam książki Golemana, więc muszę się posiłkować

Dajcie juz spokoj z Golemanem.
Czytalem te ksiazke lata temu - kompletna porazka.
Nie mozna ufac gosciowi, ktory pisze ksiazke - ot tak sobie, a pozniej kiedy
odnosi ona oszalamiajacy sukces od razu jakby tasmowo popelnia kolejna...
Taki czlowiek traci od razu moim zdaniem swoja naukowa powage.

B.

44. Data: 2009-02-19 00:39:20

Od: " Bluzgacz" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

i...@g...pl napisał(a):

> Nie projektuj w=B3asnych niskich emocyjek na innych. =AFenuj=B1ce. G=B3upia
> cipa.

O! Wlasnie wylazl twoj prawdziwy poziom tluku.
Dziekujemy, ze sie tak pieknie przedstawilas przed milionami sluchaczy.
Pisz dalej i sie pograzaj.

B.

45. Data: 2009-02-19 08:52:05

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michał" napisał:

> Mnie wystarczy, że jest to eksperyment znany (choć nie
> pamiętałem go), a w tym wypadku to nawet to, kto go
> cytuje/przypomina. :)

Bo siem zarumieniem :D
Jeżeli nawet ja, psychologiczny analfabeta, go znam, to znaczy, że
musi być znany :)

--
Pozdrawiam - Aicha

46. Data: 2009-02-19 08:54:31

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tren R" napisał:

> rozmawiam? to za dużo powiedziane.
> ale jakbyś mogła wyłuszczyć tę swoją mądrość nieco jaśniej?

To już nie należy do wątku.

--
Pozdrawiam - Aicha

47. Data: 2009-02-19 09:06:25

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Aicha pisze:

> To już nie należy do wątku.

dziękuję ci ajszo_zawsze_trzymająca_się_wątku

--
Tu i Teraz. 16 minut. Enjoy!

48. Data: 2009-02-19 09:25:24

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tren R" napisał:

> dziękuję ci ajszo_zawsze_trzymająca_się_wątku

Biorę przykład z samouwielbionych ;P

--
Pozdrawiam - Aicha

49. Data: 2009-02-19 09:27:02