Chili con carne wege

1. Data: 2001-01-09 12:49:26

Temat: Chili con carne wege
Od: Dorota Szeliga <d...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chciałam zrobić na imprezę chili con carne, ale po pierwsze boję się
wołowiny (wymyśliłam wprawdzie, że zastąpię ją indykiem), a po drugie
uświadomiłam sobie, że mam co najmniej trzech przyjaciół wegetarian. I
teraz poszukuję pomysłu na jakiś taki gęsty sos wegetariański, który by
pasował do chipsów kukurydzianych, i żeby dało się tym najeść.
Ewentualnie coś innego bez mięsa, co można wygodnie jeść trzymając
talerzyk w łapie, bo mało miejsca.

Dzięki,
Dorota

1. Data: 2001-01-09 13:52:41

Temat: Re: Chili con carne wege
Od: <b...@n...topnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota Szeliga" <d...@u...pl> napisał w
wiadomości news:3A5B08D6.431D@ubik.pl...
> Chciałam zrobić na imprezę chili con carne, ale po
pierwsze boję się

Cos tu mi ni pasuje Doroto.... po naszemu to niby "chili z
miesem wege" czyli co ? isnieje takze mieso "wege" czy ta
nazwa jest przypadkowa ?
--
Pozdrawiam - Ryszard Balawajder
www.makaron.pl - www.makaron.ws - www.makaron.it

1. Data: 2001-01-09 15:07:31

Od: Dorota Szeliga <d...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

b...@n...topnet.pl wrote:

> Cos tu mi ni pasuje Doroto.... po naszemu to niby "chili z
> miesem wege" czyli co ? isnieje takze mieso "wege" czy ta
> nazwa jest przypadkowa ?

Nie, to właśnie ma być mięso bez mięsa ;-) To znaczy chciałabym coś
"podobnego" (konsystencją, może smakiem?) do chili con carne, ale bez
mięsa.

Dorota

1. Data: 2001-01-09 15:48:40

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Nie, to wła?nie ma być mięso bez mięsa ;-) To znaczy chciałabym co?
>"podobnego" (konsystencj?, może smakiem?) do chili con carne, ale bez
>mięsa.

I to jest IMHO clue całego wegetariaństwa :

"Nie jemy mieśa ale coś o smaku mięsa" - czy nie wynika to z tego, że
człowiek jednak lubi mięso ?
Inną sprawą jest, że niestety nie przepadamy za wetetarianami, bo jak
przychdzą na imprezę mięsożerców to mamy problem z robieniem ekstra żarcia
dla nich.

A jeśli chodzi o Chili Con Carne - możesz zrobić tylko warzywne - tzn.
fasola, marchew itp. do tego oczywiście papryka chili w odpowiedniej ilości
( jak chcesz ryzykować możesz też dorzucić kostkę sojową, ale nie spotakłem
się z kostką sojową o smaku wołowym ;)

Tak czy inaczej - smaku pożądanego nie uzyskasz bez mięsa. Taki life.
Spróbuj coś innego...

ostry

1. Data: 2001-01-09 18:27:54

Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

ostry wrote:

> I to jest IMHO clue całego wegetariaństwa :
>
> "Nie jemy mieśa ale coś o smaku mięsa" - czy nie wynika to z tego, że
> człowiek jednak lubi mięso ?

nie. wynika to z tego, ze czlowiek przyzwyczajony jest do pewnego sposobu
odzywiania. i przechodzac na wege ma problem - nie wie co i jak gotowac.
wiec faza przejsciowa ma to do siebie, ze zastepuje sie mieso - glownie
soja.
ale teraz, kiedy mam doswiadczenie i zmienily sie moje nawyki zywieniowe
juz takich rzeczy prawie nie uzywam; tzn. czasem uzywam steki sojowe i
kostke. a! i granulat do golabkow.
a takie cos jak parowki sojowe wogole mi nie smakuja - za bardzo mi sie
kojarza z miesem - przez aromat wedzenia.
ale produkty takie sa zbawieniem dla poczatkujacych i dla osob
zmieniajacych diete ze wzgl. na zdrowie - tak np. siegnal po produkt sojowe
moj wojek ;)
ach! i oczywoscie dla osob podejmujacych wege jest to zbawienie
:)))))))))))

> Inną sprawą jest, że niestety nie przepadamy za wetetarianami, bo jak
> przychdzą na imprezę mięsożerców to mamy problem z robieniem ekstra żarcia
> dla nich.

wypowiadaj sie moze za siebie a nie za grupe, dobrze?

> [...]
> ( jak chcesz ryzykować możesz też dorzucić kostkę sojową, ale nie spotakłem

jesli sie na to zdecydujesz to dam ci rade: zastosuj sos sojowy. jesli nie
uzywasz to kup mala buteleczke - nadaje sie nie tylko dla wege i jest
pyyyycha!
i namocz kostke w bulionie (lub wodzie z kostka warzywna - przepraszam
jesli urazi cie posadzenie o uzywanie takich rzeczy ;) z sosem sojowym.
inaczej bedzie slodkawa i nie bedzie dobra do twoich zastosowam.

pozdrawiam serdecznie

pat
ps:
mozesz tez poszperac po puszccce - moze znajdziesz tam inspiracje ;)
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2001-01-09 21:03:40

Temat: Odp: Chili con carne wege
Od: "Marta MJ" <m...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorota Szeliga <d...@u...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@u...pl...
> Chciałam zrobić na imprezę chili con carne, ale po pierwsze
> Dzięki,
> Dorota

Chilli con carne vege ... hehehe ...
Jak moze byc wegetarianskie chilli z miesem???

Ale wiem o co Ci chodzi ... Ja robilam swego czasu potrawe, ktora miala
skladniki podobne do chilli con ... ale chyba bylo to raczej lentilles
(chyba tak, albo podbnie) a nie carne, czyli zamiast miesa dodawalam
soczewice, zwykla brazowa.
No wiec te soczewice moczylam, potem gotowalam w odpowiedniej ilosci wody
(nie bylo tej wody duzo, ale potem pare razy dolewalam), a potem dodawalam
podduszona cebulke, pomidory i koncentrat (względnie sam koncentrat
pomidorowy), rozgnieciony czosnek (sporo), ziola (chuba bazylie i oregano),
duzo chilli i dusilo sie to doosyc dlugo. Pod koniec duszenia dodawalam
czerwona fasole z puszki. I, z tego co pamietam, bylo to calkiem niezle.
Moja znajoma dodawal jeszcze drobno pokrojona marchewke i duzo posiekanej
natki pietruszki. Ale to juz rzecz gustu.

Pozdrawiam,

Marta

1. Data: 2001-01-10 08:27:43

Od: "===wojmat===" <C...@v...pl.INVALID> szukaj wiadomości tego autora

ostry <o...@e...com.pl> w wiadomości news:93f8pq$q4
d$...@f...man.torun.pl napisał(a):

> I to jest IMHO clue całego wegetariaństwa :

co to jest "wegetariaństwo"?

> "Nie jemy mieśa ale coś o smaku mięsa" - czy nie wynika to z tego,
że
> człowiek jednak lubi mięso ?

nie znam wegetarian (oprócz tych kilkumiesięcznych) którzy szukają
smaku mięsa w produktach bezmięsnych. pudło!

> [...]
jak
> przychdzą na imprezę mięsożerców to mamy problem z robieniem ekstra

za małe umiejętności? ;-)

> A jeśli chodzi o Chili Con Carne

a nie da się nic innego? jest chili con tofu - śmieszna nazwa, jak
ktoś chce to podrzucę jutro.

--
wojmat
~~~~~ gotowanie to stan umysłu ~~~~~

1. Data: 2001-01-10 08:51:45

Temat: Bylo: Chili con carne wege - Jest wege - szkodzi!!
Od: Marek Drabik <m...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

ostry wrote:

> Inną sprawą jest, że niestety nie przepadamy za wetetarianami, bo jak
> przychdzą na imprezę mięsożerców to mamy problem z robieniem ekstra żarcia
> dla nich.

To jest prawda, nikt nie lubi robic czegos, co wymaga dodatkwego wysilku
- zwlaszcza pracujac w stresie terminu i volumenu zaproszonej ludzkosci.
To ma niewiele wspolnego z przyjemnoscia gotowania.

> Tak czy inaczej - smaku pożądanego nie uzyskasz bez mięsa. Taki life.

Obserwujac, jak ostro zaatakowany zostal ostry przez zwolennikow
nieagresji wysnuwam wniosek, ze nie jedzenie miesa jest szkodliwe i
wywoluje niczym nie uzasadniona agresje.
W takim razie ja zostaje przy zatapianiu noza w pieczeni, a nie w
interlokutorze ;))
Pozdr, MDR

1. Data: 2001-01-10 09:08:11

Od: Dorota Szeliga <d...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

===wojmat=== wrote:
> nie znam wegetarian (oprócz tych kilkumiesięcznych) którzy szukają
> smaku mięsa w produktach bezmięsnych. pudło!

Ja nie szukam smaku mięsa, tylko "podobnej potrawy" tzn. którą dałoby
się zjeść wygodnie - praktycznie palcami, za pomocą chipsów
kukurydzianych.

> jak
> żarcia
>
> za małe umiejętności? ;-)

Wprawdzie to nie do mnie, ale istotnie mam podobny problem co
przedmówca, z wyłączeniem "nieprzepadania za wegetarianami". Po prostu
stwierdziłam, że skoro przewiduję jedno ciepłe danie, to nie chce mi się
robić dwóch wersji - mięsnej i bezmięsnej (taki miałam początkowy
zamysł).

> a nie da się nic innego? jest chili con tofu - śmieszna nazwa, jak
> ktoś chce to podrzucę jutro.

Ja bardzo proszę i będę bardzo wdzięczna!!

Dzięki wielkie też Marcie MJ - to na pewno wykorzystam, uwielbiam
soczewicę :-)

Dorota

1. Data: 2001-01-10 10:15:24

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie znam wegetarian (oprócz tych kilkumiesięcznych) którzy szukają
> smaku mięsa w produktach bezmięsnych. pudło!

Rozumiem, a de' Volay ( czy jak się to pisze :) z soi, a schabowy sojowy, a
kotlety mielone sojowe - wszystkie starają się mieć smak peirwowzoru.

--
ostry

dziczyzna
Makłowicz się zepsuł
Re: wegetariański kot?, bylo: Re: Czy rosol /wywar/
ej..no...
zaproszenie na szarlotke