Chinszczyzna

1. Data: 2001-01-07 00:53:06

Temat: Chinszczyzna
Od: "robza" <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!!!
Bedac w USA bylem zmuszony z powodow oszczednosci do korzystania z
Chinskich barow szybkiej obslugi czy tez "China Bufet" (swietna sprawa).

No i stalo sie po powrocie do kraju brakuje mi chinszczyzny. Probowalem
jesc w jednym z barow chinskich w Gdansku ale tam kurczak po chinsku mial
tyle wspolnego z Chinami ze byl podany z ryzem wspomne jeszcze ze sam kurak
byl z rozna.

W zwiazku z tym czy moglbym prosic o jakiekolwiek przepisy lub namiary na
chiken-a po chinsku?

Serdecznie Pozdrawiam

RobZa
r...@w...pl

1. Data: 2001-01-09 07:20:36

Temat: Re: Chinszczyzna
Od: "Idol" <n...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

>W zwiazku z tym czy moglbym prosic o jakiekolwiek przepisy lub namiary na
>chiken-a po chinsku?

I. Kurczak smażony i duszony z cytryną.
Składniki:
1 średni kurczak
1 łyżeczka soli
mąka ryżowa / ziemniaczana
2 posiekane plasterki świeżego korzenia imbiru lub łyżeczka imbiru w proszku
2 białka
8-9 pieczarek
1 duża świeża słodka papryka
skórka z cytryny (bez białych części)
3 pióra szczypioru
sok z cytryny
5-6 łyżek oleju
1 1/2 łyżeczki smalcu
3 łyżki rosołu
łyżeczka wódki
łyżka sosu sojowego
łyżeczka cukru

1. Mięso kurczaka pokroić na małe kawałki, wymieszać z solą, mąką, białkami
i imbirem, odstawić na 30 min.
2. Trzonki pieczarek zrównać z kapeluszami, pokroić w plasterki.
3. Paprykę i skórkę z cytryny pokroić w cienkie paseczki
4. Szczypior pokroić w 4 cm kawałki
5. Olej rozgrzać na patelni, włożyć kawałki kurczaka, mieszając smażyć 3
minuty na dużym ogniu, wybrać łyżką cedzakową.
6. Zlać olej pozostawiając 2 łyżki, dodać smalec, rozgrzać, włożyć
pieczarki, paprykę i szczypior, mieszając smażyć 1 minutę na ostrym ogniu.
7. Wlać rosół, sos sojowy, wódkę, wsypać cukier, mieszając doprowadzić do
wrzenia, włożyć kurczaka, dusić minutę ciągle mieszając; dodać skórkę i sok
z cytryny, dusić dalszą minutę mieszając kilkukrotnie.
8. Podawać ze smażonym ryżem. Porcje dla 4-6 osób.

II. Kurczak z papryką wg Kung Pao
Składniki:
25 dkg piersi kurczaka
1 roztarty ząbek czosnku
1 łyżeczka soli
2 łyżki mąki ryżowej / ziemniaczanej
2-3 łyżki oleju
1 łyżeczka ostrej papryki
1świeża słodka papryka
Sos:
3 łyżki rosołu
1 1/2 łyżki octu
1 łyżka pasty pomidorowej
1 łyżeczka wódki
1 łyżka mąki
1 łyżeczka cukru

1. Mięso pokroić w kostkę, posypać mąką, dodać 1/2 łyżki oleju, czosnek,
wymieszać i odstawić na 15 minut.
2. Paprykę pokroić w 3 cm paski.
3. Składniki sosu wymieszać i odstawić.
4. Olej mocno rozgrzać, włożyć mięso, smażyć 2 minuty mieszając, wybrać
łyżką cedzakową.
5. Włożyć smalec, roztopić paprykę ostrą, dodać paprykę słodką, wlać sos,
doprowadzić do wrzenia.
6. Przełożyć usmażone mięso kurczaka do papryki, mieszać i dusić 11/2 min.
na średnim ogniu.
7. Podawać ze smażonym ryżem lub smażonym makaronem. Porcje dla 2 -3 osób.

1. Data: 2001-01-09 13:30:10

Od: "RobZa" <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki stokrotne !!!!!

(...)

1. Data: 2001-01-09 15:24:23

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

>8-9 pieczarek

Wątpie aby Chińczycy używali w kuchni pieczarek

>łyżeczka wódki

Wódka rozumiem ryżowa ( bo jak nie to chyba raczej spirytus )

ostry

1. Data: 2001-01-09 19:15:09

Od: "slav" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Chinska kuchnia stosuje dosc duzo co sie zwie (w tlumaczeniu) "wino ryzowe".
Jest to alkochol okolo 18% pedzony z ryzu i zwykle dosc mocno solony.

pozdrawiam,

Slav

1. Data: 2001-01-09 21:42:33

Od: "RobZa" <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ostry" <o...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> Wątpie aby Chińczycy używali w kuchni pieczarek

(...)
Tak ale nie wszedzie mozna dostac grzyby "MUN"

1. Data: 2001-01-09 22:07:30

Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

RobZa wrote:

> Tak ale nie wszedzie mozna dostac grzyby "MUN"

bo ja wiem... sa bardzo popularne. co jak co , ale (przynajmniej w w-wie)
mozna je dostac bez problemu.

pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2001-01-10 07:42:09

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"RobZa" <i...@h...pl> wrote in message news:3a5b8561$1@news.vogel.pl...

> Użytkownik "ostry" <o...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> (...)
> Tak ale nie wszedzie mozna dostac grzyby "MUN"

wszedzie, wszedzie juz teraz w kazdym prawie sklepie i nie sa wcale drogie-
ok .4 zlociszow:)czy nawet mniej- jak w markecie
Jola

1. Data: 2001-01-10 07:53:59

Od: "Idol" <n...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

>bo ja wiem... sa bardzo popularne. co jak co , ale (przynajmniej w w-wie)
>mozna je dostac bez problemu.

Przepisy te znalazłem w książce pt. Kuchnia chińska, jest ona u mnie w domu
ponad 10 lat, aby można było coś zrobić w latach 80 trzeba było zastępować
niektóre składniki innymi dostępnymi w PRL, więc może dlatego pojawiły się
pieczarki w przepisie.

Idol

1. Data: 2001-01-10 14:56:07

Od: Bogusław Kempny <k...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

ostry wrote:

> Wątpie aby Chińczycy używali w kuchni pieczarek

Tez mam takie watpliwosci, ale kiedys czytalem, ze te hodowlane
pieczarki
to wynik eksperymentow japonczykow, wiec kto wie?
Sa zreszta inne w smaku od rosnacych dziko na łąkach.
BK

Limo zamiast Mango
Logo (0/1)
Re: Szersze spojrzenie bylo Czy rosol /wywar/ na miesie jest zdrowy?
Re: czy pomidor z ogórkiem to jak pies z kotem?
czy pomidor z ogórkiem to jak pies z kotem?