Chińszczyzna - na prośbę miłej Gosi Plitnik

31. Data: 2007-01-15 00:27:37

Temat: Re: Chińszczyznapro
Od: "anatol" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha napisał(a):

> Nie buldocz się. Można mieć wielu, jeśli były rozwody i następne śluby w
> rodzinie.

Ja sie nie buldocze tylko grzecznie pytam, taki nawyk zawodowy.
A tak wogole to przeprosilem.

Janusz

32. Data: 2007-01-15 00:30:52

Temat: Re: No i poszli chyba spac
Od: "anatol" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chyba wszyscy poszli spac.#

Janusz

33. Data: 2007-01-15 00:55:27

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** czeremcha wrote:

> Nie, na pewno "dziwki" - parę dni temu mama znów o tym ze śmiechem
> wspominała. Może to wpływy czeskie? Rodzina z terenów obecnie
> ukraińskich, tam był niezły kocioł kulturowy. Babcia np. "straszyła"
> dzieci niejaką "chawą", która miała przyjść po niegrzecznego brzdąca.

Mnie straszono "komunistą". :) Przyjdzie i zabierze - wiadomo...

> Naturalnie, baliśmy się "chawy" jak należy. Dopiero po latach
> zdębiałam - "Skrzypek na dachu" i Chawa - córka Tewjego. Po prostu -
> przyjdzie żydówka i cię weźmie.

Rasizm w czystej postaci. Murzynka Mambo tego czarnego koleżki też
mogło zabraknąć. Fu.

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

34. Data: 2007-01-15 09:17:21

Temat: Re: Chińszczyzna - na prośbę miłej Gosi Plitnik
Od: "Anka P." <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2007-01-14 22:34, ikselka napisał/a:
> Chińszczyzna

[ciach przepis]

Może to i smaczne, ale nie pisz, że to chińsczyzna.
Zgadzam się w kilkoma wypowiedziami z tego wątku.
Podałaś przepis na pseudochińszczyznę. A dodawanie przypraw Knorra typu
"Pięć smaków" i nazywanie poźniej potrawę chińszczyzną to jakaś pomyłka.
W ten sposób schaboszczaka w panierce można doprawić ww przyprawą i
stwierdzić chińszczyzna.
Każda potrawa wymaga innych przypraw, w innych proporcjach.
Ja może taka biegła akurat w kuchni chińskiej nie jestem, ale widzę
jakie cuda wyprawia w kuchni w tym temacie mój mąż (wielki fan różnych
kuchni wschodu) i dla Niego ten przepis byłby śmieszny, a może nawet i
profanacją :-).

Anka P.

35. Data: 2007-01-15 09:59:17

Od: "czeremcha" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Kosmowski <k...@k...net> napisał(a):

> Mnie straszono "komunistą". :) Przyjdzie i zabierze - wiadomo...

> Rasizm w czystej postaci. Murzynka Mambo tego czarnego koleżki też
> mogło zabraknąć. Fu.

Nie, ja tego bym tak nie traktowała. Dzisiaj grozi się dzieciom odcięciem od
telewizji czy komputera, kiedyś narzędzia musiały być inne. Najlepiej takie,
które zadziałają. Uważam, że w moim przypadku zadziałały prawidłowo - z
niczym, kompletnie niczym się nie kojarząc - w przeciwieństwie do
komunistów. No, dziś niektórzy straszą "dziadem".
Wracając do komunistów - słuchałam w "dwójce" radiowej gawęd Andrzeja
Seweryna. Powiedział, że to, kim teraz jest, możliwość wykonywania zawodu, w
którym się spełnia, bycie docenianym - zawdzięcza Polsce Ludowej. Pochodzi
bowiem z biednej rodziny i gdyby przyszło mu wtedy studiować aktorstwo na
zasadach takich, jakie obecnie funkcjonują we Francji - nie byłoby go po
prostu na to stać. Odważna i uczciwa postawa - wobec obowiązujących trendów.

Ania

36. Data: 2007-01-15 10:11:17

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** czeremcha wrote:

> Nie, ja tego bym tak nie traktowała.

Ty no straszenie żydem to jest rasizm w czystej postaci - nazywaj
rzeczy po imieniu.

> Dzisiaj grozi się dzieciom odcięciem od telewizji czy komputera,

Dosyć niepedagogiczne, w ogóle IMHO nie powinno się dzieciom grozić.

> kiedyś narzędzia musiały być inne. Najlepiej takie, które zadziałają.
> Uważam, że w moim przypadku zadziałały prawidłowo - z niczym,
> kompletnie niczym się nie kojarząc - w przeciwieństwie do komunistów.

Ale z tymi komunistami to taki żart był. ;) Pamiętam miałem na TV
nalepione w rogu nalepkami "TV KŁAMIE".

A np. mojego psa nauczyłem udawać martwego na sygnał "ruskie idą". ;]

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

37. Data: 2007-01-15 10:27:46

Od: "czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Kosmowski <k...@k...net> napisał(a):

> Ty no straszenie żydem to jest rasizm w czystej postaci - nazywaj
> rzeczy po imieniu.

Ale babcia nie straszyła żydem - straszyła "chawą", a żadne dziecko nie
spyta się w takim przypadku, o co właściwie chodzi. To tak, jakby zamiast
straszyć "komunistą" czy "chawą" straszyć "Berią". Podejrzewam, że efekt
byłby taki sam - skoro na korytarzu może siedzieć tajemnicza beria,a babcia
mówi, że może mnie zabrać, to lepiej tam nie chodzić. Poza tym w czasach
mojego dzieciństwa było zdecydowanie więcej komunistów, niż żydów :-)

> Dosyć niepedagogiczne, w ogóle IMHO nie powinno się dzieciom grozić.

E tam, stare metody z czasem i tak okazują się najlepsze :-) Poza tłuczeniem
pasem, oczywiście.
Grunt, żeby je ustrzec przed niebezpieczeństwami i wychować na ludzi.

> Ale z tymi komunistami to taki żart był. ;) Pamiętam miałem na TV
> nalepione w rogu nalepkami "TV KŁAMIE".

Ale nie była to nalepka zalepiająca cały ekran? Oglądać się dało? :-))))))

> A np. mojego psa nauczyłem udawać martwego na sygnał "ruskie idą". ;]

Moja Sunia nieuczona jakaś :-((

Ania

38. Data: 2007-01-15 10:37:22

Od: " zebra" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anka P. <t...@a...pl> napisał(a):

Aniu, ciesze się, że małąonek Twój cuda w kuchni wyrabia, ale....

Kłócicie się tu państwo o jedynie słuszna kuchnie chińską a większość z Was cChiny
na znaczkach widziała.
Tymczasem starczy spojrzeć na kuchnie polską, na to jak robimy te tradycyjne bigosy,
żurki, zalewajki, barszcze, sałatki jarzynowe, ryby "po grecku", czy "fasolki po
bretońsku" typowe dla "kuchni polskiej". Co dom to smak, co dom to technika, co dom
to przyprawy. Kto z nas robi potrawy wg tradycyjnych przepisów? Większość kuchni
polskiej zasypywana jest glutaminianem sodu w postaci "jarzynki" i czy to jest
kuchnia polska czy nie jest?
Czy barszcz z koncentratu sklepowego jest czy nie jest barszczem, zwłaszcza z sokiem
cytrynowym bez kwasu z kiszonych buraków? Czy dodanie do bigosu przecieru
pomidorowego a nie dodanie wina i śliwek to juz profanacja? Nie mówiąc już o
notorycznym żurku na bazie zupy "z torebki".
Do śledzi "po polsku" dodaje sie przetarty mlecz i ikrę. Ktos to robi?

Biada zagranicznym smakoszom toczącym spory o prawdziwość kuchni polskiej.

39. Data: 2007-01-15 10:37:38

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> wrote in message

He..he, w górach Beskidu Niskiego straszono w polskich rodzinach
dziadem, Cyganami, a w łemkowskich dytkiem...
A pas też nie szkodzi. Byle kara nie była zemstą za nerwy rodzica i nie
była ciągłym pobijaniem. Niekiedy zwykła tresura małego terrorysty chroni
jego i rodzinę przed konsekwencjami... Nie jestem za karami, najlepszy jest
przykład, ale czasem to za mało.
Ogólnie - istnieją rasy? Istnieją. Czy wszyscy ludzie są tacy sami? Nie.
Czy różne rasy są jednakowo wartościowe? Nie, ale zależy w jakich
dziedzinach zachodzi porównanie.
Temat rzeka - większym rasizmem jest posądzanie o antysemityzm u Polaków
ze strony największych antysemitów - Moise-Chazarów - ponad 1000 lat temu
bili Arabów i teraz to samo robią, tylko gdzie indziej.

40. Data: 2007-01-15 10:39:27

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

" zebra" <z...@g...pl> wrote in message

> Do śledzi "po polsku" dodaje sie przetarty mlecz i ikrę. Ktos to robi?

Ja. Tylko nie nazywałem tych śledzi "po polsku"...

hodowanie kiełków- pytanie
Sałatka z winogron i orzechów.
OBIADEK
HRABIA