Chiron pragnie byc moim ojcem

141. Data: 2011-04-06 15:14:16

Temat: Re: Chiron pragnie byc moim ojcem
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-06 11:02, Vilar pisze:

> Skandynawskie kryminały mają w sobie jakąś wielką depresyjność,
> smutek, czasami wielkie okrucieństwo

I są bardzo klimatyczne. Ten chłód, zapach morza, puste plaże. Jak dla
mnie to fajna odskocznia od tego, co serwuje nam typowe zachodnie
(hollywoodzkie) kino. Nie ma tej cukierkowości. Dlatego lubiłam sobie
oglądać Wallandera, chociaż akcja bywała ślamazarna i nudna czasami.

> (np. Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet).

A z serii "Millenium" - pierwsza część świetna, chociaż mocno brutalna
jak dla mnie i nawet miałam przestać oglądać po wiadomej scenie - a
pozostałe 2 części znacznie gorsze, akcja momentami zahaczająca o
groteskę, bo to trudno nazwać nawet okrucieństwem.

Ewa

142. Data: 2011-04-06 22:15:46

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dlaczego?
Bo faktycznie jest taki nie_za_bardzo_męski.

Tylko mnie to uderzyło, ponieważ patrząc na ten film nie rzuca
mi w oczy niemęskość tego aktora, a nawet o tym nie pomyślałem,
aby o tym pomyśleć.

Nowergowie różnią się dość od reszty Skandynawów.
IMHO są o wiele bardziej emocjonalni, wręcz zagubieni w tym.

Nie wymyślili Linuxa (jak Finowie), nie robią super-aut
i super-elektroniki (jak Szwedzi), ale za to mają odjechane
na punkcie nart i swoją ropę naftową, z której sprzedaży
odkładają część zysków na fundusz emerytalny dla pokolenia
powojennego wyżu demograficznego.

Ta ich wielka emocjonalność tworzy taki gęsty, nierzadko
mrocznawy klimat, którego próba kontenplacji bywa czasem
dosyć ciężkawa w odbiorze, lecz posiada przy tym czynnik
hipnotycznego zauroczenia że tak powiem.

Tak sobie myślę, że gdyby Polacy zrobili ekranizację
"przygód" detektywa Varga Veum, to mógłby to być obraz
pod wieloma względami przypominający oryginalne,
doskonałe dzieło Norwegów, lecz oczywiście z o niebo
gorszą obsadą aktorską na czele, czyli generalnie mierny.

Oczywiście polecam tę serię.
NORWESKA perełka IMHO.

--
CB

143. Data: 2011-04-07 08:03:48

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Kwi, 11:02, "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> wrote:

> Tak na moje oko to "ciacho", no oo.

No to w temacie najnowszy przegląd "wyglądowo najbardziej męskich" ;-)

http://zyciegwiazd.onet.pl/255674,0,ubrani-i-rozebra
ni-apetyczni-faceci-na-okladkach-m,fotonews_detail.h
tml

> Może ma w sobie coś miękkiego w sposobie mówienia, poruszania się? Szkoda,
> że nie spytałeś po prostu "dlaczego"......

Obstawiam wpływ metroseksualności. Ten "nieład na głowie" wygląda na
wyjątkowo dokładnie ułożony :-)
To taka stylizacja a'la "niegrzeczny chłopiec" (no właśnie...
chłopiec)

Stalker

144. Data: 2011-04-07 08:14:39

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.youtube.com/watch?v=WlkyBcsgqOo

--
CB

Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
z.googlegroups.com...

Obstawiam wpływ metroseksualności.

145. Data: 2011-04-07 09:30:43

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

http://zyciegwiazd.onet.pl/255674,0,ubrani-i-rozebra
ni-apetyczni-faceci-na-okladkach-m,fotonews_detail.h

_____

Dzięki! Jaki miły początek dnia (cokolwiek późno zaczynam dziś świadome
życie)
O jaaa.... gdzie te chłopyyyy jeeee!

_______

> [...]

wyjątkowo dokładnie ułożony :-)
To taka stylizacja a'la "niegrzeczny chłopiec" (no właśnie...

Tylko że znowu poruszamy się w obrębie archetypów. A to koszmarny skrót dla
naszych rozleniwionych mózgów. Bo, żeby
zobaczyć człowieka w innym przedstawicielu naszego gatunku, trzeba się nieco
wysilić, prawda?

Możemy oczywiście rozmawiać o swoich guścikach, ale to nawet nie są
preferencje, bo jak przychodzi co do czego, to każdy zwraca uwagę na
zupełnie inne rzeczy. Albo ma pecha i zakocha się zbyt szybko i wtedy
"wciaga nosem, jak leci".

Ale pogadać zawsze możemy :-).
Pomarzyć, powybierać, poprzebierać... a potem wrócic do, wcale nie takiej
ponurej :-), rzeczywistości :-))))

MK

PS. Ale było na czym oko zawiesić, noooo
Bo oczywiście to mężczyźni są wzrokowcami. Kobiety wcale, a wcale... Hah!

146. Data: 2011-04-07 09:36:36

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> doskonałe dzieło Norwegów, lecz oczywiście z o niebo
> gorszą obsadą aktorską na czele, czyli generalnie mierny.

Wiesz, my Vilary, wolimy angielską klasykę (już tu o tym pisałam). Poirota,
pannę Marple (szczególnie z Margaret Rutherford - u-wiel-biam). Zupełnie
oderwane od rzeczywistości, ale za to jakie ładne!
Za kryminałami i mordobiciem ogólnie nie przepadam.
No może Dextera oglądałam, ale to ze względu na... przewrotność.

Za to ostatnio wpadłam na Paragraf 46 (na Ale Kino bodajże), oglądałeś?

MK

PS. To w jaki sposób Norwegowie podeszli do kasy z ropy budzi mój.... wielki
szacunek.
Ciekawa jestem co działoby się w Polsce... Jedna wielka ogólnonarodowa
impreza?

147. Data: 2011-04-07 09:38:14

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dla mnie i nawet miałam przestać oglądać po wiadomej scenie - a pozostałe
> 2 części znacznie gorsze, akcja momentami zahaczająca o groteskę, bo to

Matko, jeszcze gorsze??? Czy to jakiś cykl dla miłośników SM?
(nie czytałam, i coś mi się wydaje, że nie przeczytam. I nie przyznam się co
czytam ostatnio, bo byście spadli z krzesełek. Ze śmiechu. :-P )

MK

148. Data: 2011-04-07 09:41:52

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Aicha" <b...@t...ja> napisał w wiadomości

206,Podroze_kulinarne__Pieklo__niebo__Szwecja.html

> Nie czytalem linka, ale zona byla kiedys poczestowana ichniejszym
> tradycyjnym przysmakiem - gnijacymi rybami. Bueeeee....

Słynny sos z przegniłych na słońcu rybek?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Sos_rybny

Vilar, miłośniczka swojskiej marchewki z ziemniakami.
Albo białej kaszy i sosu ze zrazików....
I będę się upierać.

149. Data: 2011-04-07 09:43:49

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Sos_rybny
>
> Vilar, miłośniczka swojskiej marchewki z ziemniakami.
> Albo białej kaszy i sosu ze zrazików....

Nje - tam piszo o azji, nie szfecji, no i to byl chyba zgnity sledz po
prostu.

150. Data: 2011-04-07 09:45:21

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (nie czytałam, i coś mi się wydaje, że nie przeczytam. I nie przyznam się
> co czytam ostatnio, bo byście spadli z krzesełek. Ze śmiechu. :-P )

Miminki?

RIFF RAFF
InovaBrasil 04_04_11
Przyspieszenie