Re: Chitalpa-miłorząb

1. Data: 2003-02-20 23:05:59

Temat: Re: Chitalpa-miłorząb
Od: "Kronopio" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> napisał w
wiadomości news:AEELLCFPEPACHFAEFIBEOEOPDIAA.abies@ogrod-botani
czny.pl...

> Miłorzęby mają długi korzeń palowy, uszkodzenie go powoduje zahamowanie
> wzrostu rosliny

Nie udłubałam mu korzenia , tego jestem pewna.
Zastanawiam się nad innym powodem zahamowania wzrostu.
Za płotem , niedaleko którego rośnie miłorząb ,mam mało zamieszkały dom z
dochodzacą starszą panią dla której ideałem ogrodu jest klepisko z dużą
ilością porozkładanych tu i tam śmieci różnistych , wszystko zielone tępi z
zadziwiającą wytrwałością. Zadziwiajacą, bo trzeba dużej determinacji żeby
wyciąć około 20. letnie drzewo nożem kuchennym , a drzew takich było kilka.
Chciałam sobie widok na stałe zasłonić i wzdłuż płotu posadziłam żywotniki
, a pod żywotniki przygotowałam glebę mieszając tę swoją glinę z kwaśnym
torfem. Od płotu w stronę ogrodu teren lekko opada i może woda wypłukuje
część "kwaśnego " w stronę miłorzębu?
On podobnież takiego nie lubi i stąd tak marnie rośnie ?

Kronopio
ICQ 82543201
http://cronopio.republika.pl

P.S.
W najnowszym katalogu "Florexpolu" jest w ofercie Orchis latifolia , nie
kapryśny i odporny ma być.
Prawda to? Cena też zachęcająca dla takich ignorantów storczykowych jak ja.
T.

2. Data: 2003-02-20 23:19:59

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b33n06$r5f$1@nemesis.news.tpi.pl Kronopio
<c...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> wypłukuje część "kwaśnego " w stronę miłorzębu?
> On podobnież takiego nie lubi i stąd tak marnie rośnie ?

Mój normalny miłorząb posadzony jesienią 2000 roku urósł w ciągu 2001
roku ponad pół metra i w zeszłym roku troche mniej ale już ma ponad 1 metr
wysokości.
Pozdrawiam bujnie Ja...cki

3. Data: 2003-02-20 23:34:39

Od: "Kronopio" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> Mój normalny miłorząb posadzony jesienią 2000 roku urósł w ciągu 2001
> roku ponad pół metra i w zeszłym roku troche mniej ale już ma ponad 1 metr
> wysokości.
> Pozdrawiam bujnie Ja...cki

Dirko! Kurza stopa! Nie denerwuj mnie ;-)
Oczy mi będzie wykłuwał przyrostami i na dodatek miłorzęba mojego
postponował od wzrastających inaczej wyzywając ;-)

Pozdrawiam wzburzona

--
Kronopio
ICQ 82543201

4. Data: 2003-02-20 23:45:26

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Kronopio napisał(a) w wiadomości: ...

>Za płotem , niedaleko którego ro?nie miłorz?b ,mam mało zamieszkały dom z
>dochodzac? starsz? pani? dla której ideałem ogrodu jest klepisko z duż?

Moze ta pani rzucila na ow milorzab jakis urok ? :)

(nie urazajac w/w pani).

Pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2003-02-20 23:56:51

Od: "Kronopio" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:b33pae$p4n$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Moze ta pani rzucila na ow milorzab jakis urok ? :)
>
> (nie urazajac w/w pani).
>
> Pozdrawiam,
> Bpjea

Czerwona wstążeczka wiosną wiązana ?
Czemu nie , podobno pomaga ;-)

Pozdrawiam odczyniając uroki
--
Kronopio
ICQ 82543201

6. Data: 2003-02-21 00:02:11

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Kronopio

> Czerwona wstążeczka wiosną wiązana ?
> Czemu nie , podobno pomaga ;-)

> Pozdrawiam odczyniając uroki
> Kronopio

Ja czytałem że czerwone majteczki:-)
:-) Bogusław

7. Data: 2003-02-21 00:08:24

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Kronopio napisał(a) w wiadomości: ...
>Oczy mi będzie wykłuwał przyrostami i na dodatek miłorzęba mojego
>postponował od wzrastaj?cych inaczej wyzywaj?c ;-)

Takie sformulowanie jest bardzo trafne w stosunku do formy "inversa" :)
Nie przejmuj sie, moze i Twoj milorzab wyjdzie kiedys na ludzi (na drzewo
tzn.) :)

Pozdrawiam,
Bpjea

8. Data: 2003-02-21 00:10:09

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Kronopio

> [...]
> Oczy mi będzie wykłuwał przyrostami i na dodatek miłorzęba mojego
> postponował od wzrastających inaczej wyzywając ;-)

Nie denerwuj się ,może u Dirko to Grab :-)
:-) nBogusław

9. Data: 2003-02-21 00:15:20

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Bogusław Radzimierski napisał(a) w wiadomości: ...

> Ja czytałem że czerwone majteczki:-)

To musiala byc niezla ksiazka :)

Pozdrawiam,
Bpjea

10. Data: 2003-02-21 00:15:44

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Bpjea

> Takie sformulowanie jest bardzo trafne w stosunku do formy "inversa" :)
> Nie przejmuj sie, moze i Twoj milorzab wyjdzie kiedys na ludzi (na drzewo
> [...]

Nie spotkałem się z formą Ginkgo biloba 'Inversa'
Nawet miałbym wątpliwości w stosunku do egzemplarza rosnacego w Pradze
Ginkgo biloba 'Praga' (= pragensis)
:-) Bogusław

Re: Odp: botanica
perukowiec