Chleb ( P ) x 9 :o))

1. Data: 2002-09-21 14:19:08

Temat: Chleb ( P ) x 9 :o))
Od: Kamila Kamaszewska <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

CHLEB ŻYTNI WIEJSKI
Zakwas - / przygotować 2-3 dni wcześniej / : 200g suchego żytniego
chleba; 2l wrzątku; 100g drożdży; 1,5 kubka mąki żytniej; 5 łyżeczek
cukru. - najlepiej do kamionkowego naczynia włożyć pokrojony w kostkę
chleb i zalać przegotowaną wodą. Gdy płyn przestygnie dodać pozostałe
składniki; wymieszać, przykryć wygotowaną, suchą ściereczką, pozostawić
w ciepłym miejscu..
2-3 dni później... ;)) potrzeba nam będzie: 400g zakwasu; 10g drożdży; 2
łyżki oleju; 200g mąki żytniej lub graham; 200g mąki pszennej; łyżeczka
soli. Zakwas zmiksować, dodać pozostałe składniki i wyrabiać, potem
przełożyć do wyłożonej pergaminem foremki, posmarować jajem. Piec ok.
15min w temp. ok. 80'C, aż ciasto podwoi swą objętość; potem zwiększyć
do 200'C i piec około 40min, aż patyczek wbity w ciasto będzie suchy.

CHLEB MIESZANY / tylko dla posiadaczy urządzenia dobrze mielącego /
100g kaszy jęcmiennej; 100g kaszy gryczanej; 100g płatków owsianych;
100g mąki pszennej; 40g drożdży; 320g kefiru; 3łyżki wody; 2 łyżki
oliwy; 1 łyżeczka soli i 1 łyżeczka cukru.
Najpierw należy zmielić kaszę jęczmienną, gryczaną i płatki owsiane.
Dodać pozostałe składniki, wyrobić i wrzucić do formy z pergaminem,
posypać płatkami owsianymi, wcześniej można jeszcze potraktować jajem ;)
Piec ok. 15min w temp. ok. 80'C, aż ciasto podwoi swą objętość; potem
zwiększyć do 200'C i piec około 40min, aż patyczek wbity w ciasto będzie
suchy.Jeżeli mogę dodać coś od siebie, to zastąpiłabym czymś innym kaszę
gryczaną. Gryczana do sosu mięsnogrzybkowego jest rewelacja, ale w tym
chlebku mi nie bardzo smakuje. Można dać krupczatki..

CHLEB Z SEREM I SOKIEM POMIDOROWYM
510g mąki pszennej; 70g drożdży; łyżeczka soli; troszkę mniej niż połowa
szklanki wody i tyleż samo soku pomidorowego; 40g masla; 100 żółtego
sera; jajo. Ser zmielić, dodać resztą, wyrobić i do wysmarowanych
tłuszczem foremek / 2 x keksówka /. Pozostawić do wyrośniecia, aż podwoi
swą objętość. Piec 35-45min w 200'C

CHLEB PSZENNY Z MIODEM / znów dla mocnych, mielących urządzeń /
500g pszenicy / sądzę, że spokojnie można zamienić to na mąkę :) /
duży kubek mleka
50g rozpuszczonego masła
1 łyżeczka miodu
40g drożdży
łyżeczka soli
3 łyżki wody
Zmielić pszenicę. Połączyć składniki, najlepiej wymieszac wszystko prócz
mąki, a tą dodawać po trochu, wyrobić.Piec ok. 15min w temp. ok. 80'C,
do wyrośnięcia; potem zwiększyć do 200'C i piec około 30min, aż patyczek
wbity w ciasto będzie suchy. Chleb można posypać sezamem, płatkami
owsianymi lub posmarować jajem, albo wszystko po trochu.

CHLEB PSZENNY NA ZAKWASIE
Zakwas przygotować 2-3 dni wcześniej z 100g suchego żytniego chleba;
550g wrzątku; 450g kefiru; 150g mąki żytniej; 50g drożdży; 3 łyżki
cukru. Do kamionkowego naczynia włożyć pokrojony w kostkę chleb i zalać
[...]
łyżki oleju; 400g mąki pszennej; łyżeczka soli. Zakwas zmiksować, dodać
resztę, wyrobić. do foremki z pergaminem i do pieca ziu. Piec ok. 15min
w temp. ok. 80'C, aż ciasto podwoi swą objętość; potem zwiększyć do
200'C i piec około 40min, aż patyczek wbity w ciasto będzie suchy.

CHLEB RAZOWY / uwaga, znowu mielimy... /
300g pszenicy
60g otrębów żytnich
50g mąki żytniej razowej
50 mąki pszennej
pół szklanki mleka skondensowanego niesłodzonego
3-4 łyżki wody
40g drożdży
po łyżeczce soli i cukru
2 łyżeczki oleju
2 jaja
Pszenicę zmielić, dodać resztę, wyrobić i do foremki. Pozostawić do
wyrośnięcia, gdy się podwoi piec w 200'C ok. 40 min, aż patyczek weń
wbity suchy będzie ;)

CHLEB PSZENNO - ŻYTNI Z OWSEM
100g pszenicy
100g owsa
150g mąki żytniej
100g mąki pszennej
2 łyżki oleju
40g drożdży
jajo
3/4 szklanki wody
po łyżeczce soli i cukru
Najpierw zmielić pszenicę, dołożyć owies i dalej mielić do skutku..
Dodać resztę składników., wyrabiać i do foremki. Pozostawić do
wyrośnięcia, gdy się podwoi piec w 200'C ok. 40 min, aż patyczek wbity
suchy będzie.

CHLEB WYSOKOWARTOŚCIOWY
1/2 łyżeczki kolendry
150g pszenicy
70g kukurydzy
60g migdałów
60g słonecznika
2 łyżki maku
30g otrębów żytnich
3-4 łyżki wody
kubek mąki pszennej
200g kefiru
2 jaja
łyżeczka miodu
łyżeczka soli
2 łyżeczki oleju
40g drożdży
Najpierw zmielić kolendrę, pszenicę i kukurydzę, potem dołożyć i
domielić migdały, słonecznik i mak., dodać resztę, wyrabiać i do
foremki. Pozostawić do wyrośnięcia, gdy się podwoi piec w 200'C ok. 40
min, aż patyczek wbity suchy będzie.

Źródło to książka pt.: 'Nowoczesne gotowanie'// Thermomix

Natomiast uprzedzam, że nie wszystkie z tych przepisów próbowałam, a
najbardziej lubię chlebek, który ostatnio tu proponowałam, na wszelki
wypadek przepis ten też wkleję, by wszystko w jednym miejscu było.:

CHLEB ZWYKŁY DOMOWY
- 400g mąki pszennej / i teraz tak- ja najczęściej wsypuję 300 g mąki
pszennej, bo w ramach reszty dosypuję płatki owsiane górskie, taki
chlebek najbardziej nam smakuje, ale oczywiście można dodać tu np.
siemie lniane, słonecznik, orzechy itp., łącznie ma być tego 400 g /
- 3 łyżki oliwy, ew. olej
- 3/4 kubka letniej wody
- 30 g świeżych drożdży
- 2 łyżeczki soli
- łyżeczka cukru
Najlepiej gdy cukier jest blisko drożdży, a sól w oddali :))

Wszystkie składniki dobrze wyrobić, najlepiej jak mamy dobrą maszynę do
tego typu spraw.., ale sądzę, że w zaparte ręcznie też wyjdzie.
Wrzucić do formy / najlepsza keksówka z papierem do pieczenia /, pomazać
wybełtanym jajkiem, posypać słonecznikiem czy płatkami owsianymi i do
pieca. I teraz tak:
10 minut w temperaturze 150'C potem temperaturę zwiększyć do 230'C i
piec w zależności od piekarnika - mój jest kiepski więc piekę jakieś 40
min, ale jeśli szybko piecze to nawet 25 min wystarczy.
powodzenia i smacznego życzę..,
KamilaK./stonsik

1. Data: 2002-09-21 15:39:44

Temat: Re: Chleb ( P ) x 9 :o))
Od: "Mirek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!!

"Kamila Kamaszewska" <s...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> piec w zależności od piekarnika - mój jest kiepski więc piekę jakieś 40
> min, ale jeśli szybko piecze to nawet 25 min wystarczy.

I O TO CHODZI!!!!!
ŚWIETNE!
Dzięki
Pozdrawiam
Mirek

1. Data: 2002-09-21 17:27:56

Od: Lukasz Madeksza <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Mirek wrote:
> I O TO CHODZI!!!!!
> ŚWIETNE!

Ewa juz napisala, ale nie moge sie powstrzymac...

*TNIJ CYTATY!!!*

Lukasz Madeksza
Department of Computer Sciences
Technische Universitaet Berlin

1. Data: 2002-09-21 17:38:19

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Mirek" <m...@p...onet.pl> a écrit dans le message de news:
ami3qe$nof$...@k...task.gda.pl...
> Cześć!!
>
> "Kamila Kamaszewska" <s...@p...onet.pl> wrote in message

(ciach)

> I O TO CHODZI!!!!!
> ŚWIETNE!
> Dzięki

Oczywiscie, zgadzam sie...
Ale staraj sie wycinac niepotrzebne teksty, prosze...

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2002-09-22 07:23:55