Poszukuję szybkich frutti di mare

1. Data: 2002-09-20 22:27:20

Temat: Poszukuję szybkich frutti di mare
Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochani !
Wspominałem już chyba, że dostałem propozycję pracy w restauracji i tu
pojawił się problem - MUSZĘ dodać do karty 3-4 dania frutti di mare.
Warunkiem powodzenia jest szybkość i prostota wykonania.
Dotychczas nie miałem z nimi doczynienia więc liczę na waszą pomoc.
Wybaczcie jeżeli od razu nie odpiszę ale pracuję po 12-16 godzin i nie
bardzo mam siłę.
BARDZO LICZĘ NA WASZĄ POMOC
pozdr.Alex

1. Data: 2002-09-21 04:26:24

Temat: Re: Poszukuję szybkich frutti di mare
Od: "Art(Gruby)" <Art[Gruby]@icbleu.org> szukaj wiadomości tego autora

Aleksander K?osiewicz <s...@w...pl> wrote:

>Kochani !
>Wspomina?em ju? chyba, ?e dosta?em propozycj? pracy w restauracji i tu
>pojawi? si? problem - MUSZ? doda? do karty 3-4 dania frutti di mare.
>Warunkiem powodzenia jest szybko?? i prostota wykonania.
>Dotychczas nie mia?em z nimi doczynienia wi?c licz? na wasz? pomoc.
>Wybaczcie je?eli od razu nie odpisz? ale pracuj? po 12-16 godzin i nie
>bardzo mam si??.
>BARDZO LICZ? NA WASZ? POMOC
>pozdr.Alex

Sashimi z osmiornicy
Wyjmij oczy wnetrznosci dziob , umyj , wysusz i zamroz na ok 72
godziny.
Odmroz i zagotuj na parze przez ok. 30 min.
Odetnij macki i potnij je na krazki ok 0.5 do 1 cm grubosci.
Potnj brzuch na ok 0.5 cm paski.
Podawaj z wasabi i sosem sojowym 4 -6 kawalkow na cwarz...

Krewetki zapiekane z boczkiem
Wez 8-10 srednich krewetek na osobe wyczysc obierz ze skorupy
zostawiajac ogon.Zagotuj ok 5 min.
Ostudz pod zimna woda odcedz i zawin w bardzo cienkie plasterki
boczku ok 4-5 cm dlugie...
Uluz na blasze i wluz do goracego piekarnika (max) na ok 5 min ;
odwroc i piecz przez nastepne 5 min.
Podawaj z bardzo pikantnym sosem.
CDN
;-)))

Art(Gruby)
Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2002-09-21 09:46:40

Od: Nikodem Kuznik <n...@a...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 21 Sep 2002 00:27:20 +0200, Aleksander Kłosiewicz wrote:

> [...]
> miałem z nimi doczynienia więc liczę na waszą pomoc. Wybaczcie jeżeli od
> razu nie odpiszę ale pracuję po 12-16 godzin i nie bardzo mam siłę.

Ja proponuję ośmiorniczki z grilla. Są smaczne, proste, a do tego wygląd
mają fajny ;-)
Po rozmrożeniu (w makro można kupić mrożone) można jest przez pewien czas
trzymać w soku z cytryny. Po wyjeciu osolić, posypać swieżo i grubo
mielinym białym pepirzem i mała ilościa bazylii. I na grill na pare
minut.
Oczywiście po rozmrożeniu musisz oddzielić glowe i oczyścić ja, usunąc oczy i
gębę.
Polecam. Jeśli kiedyś będę w Twojej restauracji, to sam chętnie zamówie
;-)

Pozdtawiam,

Nik

1. Data: 2002-09-21 11:16:58

Od: Nikodem Kuznik <n...@a...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> miałem z nimi doczynienia więc liczę na waszą pomoc. Wybaczcie jeżeli od
> razu nie odpiszę ale pracuję po 12-16 godzin i nie bardzo mam siłę.

A, jeszcze jedno. wlasnie przed chwila zrobilem - salatka morska:

Ser żółty o wyraźnym samku
Papryka zielona, czerwona lub pomarańczowa pokrajana w cienki krótkie
paski
owoce morza gotowane przez 5-10 min w bialym wytrawnym winie
sok z cytryny
oliwa z oliwek
sol, pieprz
czarne oliwki
czosnek

Sok z cytryny (1/2 cytryny) wymieszaj z paroma lyzkami oliwy. Dodaj
pokrajana papryke i ugotowane owoce morza (moga byc pokrajane na male
kawalki malze, osmiornice, kalmary, krewetki...).
Do tego zabek czosnku (rozgnieciony). To wszyskto wymieszaj i
dodaj ser pokrajany w kosteczke. Do smaku posol, popieprz i dodaj pare
oliwek do ozdoby. Mmmmm, smak jest niesamowity...
Aha, jeszce nie napisales czy to maja byc dania glowne czy jakies
przystawki, salatki czy co?...

Pozdrawiam i zamieniam sie w smak ;-)

Nik

1. Data: 2002-09-21 11:43:58

Temat: Odp: Poszukuję szybkich frutti di mare
Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> CDN
> ;-)))
> Art(Gruby)
> Abyssus abyssum invocat.

Wieelkie dzieki, oby tak dalej !!
pozdr.Alex

1. Data: 2002-09-21 12:06:17

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Aleksander Kłosiewicz" <s...@w...pl> a écrit dans le message de
news: amg7du$ihv$...@n...tpi.pl...
> [...]
> Dotychczas nie miałem z nimi doczynienia więc liczę na waszą pomoc.
> Wybaczcie jeżeli od razu nie odpiszę ale pracuję po 12-16 godzin i nie

Jezeli masz dostep do surowych krewetek (moga byc zamrozone), to zamarynuj
je na 2 godziny lub wiecej (mozesz tysz odmrazac w marynacie). Mozesz to
zrobic nawet w przeddzien i tzymac w lodowce.
Nastepnie smazysz lub grilujesz przez 5 minut, podajesz z ryzem na sypko.
Zazwyczaj przed marynata odrywam krewetkom lebki, ale zostawiam skorupy (nie
obieram), niech sie goscie sami bawia (przewidziec duuzo serwetek)

Marynata na 500 g krewetek :
sok z 1 duzej cytryny
sol, pieprz
ostra papryczka posiekana
posiekany duzy zabek czosnku
5-6 lyzek oleju neutralnego (lub wiecej)

Ewcia
--
Niesz !

1. Data: 2002-09-21 15:25:51

Od: "Art(Gruby)" <Art[Gruby]@icbleu.org> szukaj wiadomości tego autora

Aleksander K?osiewicz <s...@w...pl> wrote:

cut

>pozdr.Alex

Cos na sniadanie ;-)

Jajecznica z krewetkami
10 -12 srednich krewetek + 3 jaja na cwarz
Krewetki obierz , wyczysc ugotuj (ok 3-5min)
Jaja rozbeltaj dodaj krewetki i na patelnie.
Mozesz dodac troche jalepeno - beda bardziej pikantne.
Przypraw czym zielonym -nac kolendry albo pietruszki
Przypraw do smaku .

Jaja faszerowane krewetkami
Wez malych krewetek (naprawde malych ) obierz oczysc ugotuj.
Wez 6 jaj ugotowanych na twardo przepolow je wybierz zoltko
Wymieszaj zoltko z majonezem , curry (wg smaku) na kremowa mase dodaj
do tego krewetki - i wloz do przecietych na pol pozostalych jaj,Posyp
czerwona papryka , przybierz czyms zielonym.

I moje ulubione:
Wez 6 swiezych ostryg (na cwarz) , otworz, oplucz, odziel od skorupy.
Podawaj na polowce skorupy z kawalkiem cytryny i dobrze zmrozona
wodeczka...;-))))))))

CDN

Art(Gruby)
Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2002-09-21 16:12:34

Od: Lukasz Madeksza <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Aleksander Kłosiewicz wrote:
> BARDZO LICZĘ NA WASZĄ POMOC

Wlasnie wrocilem z pracy.
Zjem obiad,, troche sie oporzadze i zabiore sie za tlumaczenie (mam
ksiazke po niemiecku), wiec pozniej podesle.

Lukasz Madeksza
Department of Computer Sciences
Technische Universitaet Berlin

1. Data: 2002-09-22 09:57:05

Od: Lukasz Madeksza <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

A na razie zajrzyj tutaj:

http://www.kulinaria.pl/potrawy.asp?gr=24

Pozdrawiam
Lukasz

1. Data: 2002-09-22 14:19:39

Od: "Art(Gruby)" <Art[Gruby]@icbleu.org> szukaj wiadomości tego autora

Lukasz Madeksza <m...@g...de> wrote:

>A na razie zajrzyj tutaj:
>
>http://www.kulinaria.pl/potrawy.asp?gr=24
>
>Pozdrawiam
>Lukasz

Cool...powinno mu wystarczyc...
A tak pro forma - od kiedy winniczki sa frutti di mare?

Art(Gruby)
Abyssus abyssum invocat.

Powiedzcie mi w miare szybko
Podle oszustwo!