Chlebek cukiniowy/marchwiowy/jablkowy

1. Data: 2002-02-21 00:52:58

Temat: Chlebek cukiniowy/marchwiowy/jablkowy
Od: DJ Bassett <d...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Jakos nikt przepisem nie rzucil, wiec podam przepis, ktory z latwoscia
bedzie rozpoznany przez milosnikow mojego bananowego ciasta. Jest to ten
sam przepis, tyle, ze banany sa zastapione 250 ml cukini/marchwi/jablek,
a reszta tak samo.

110 ml oleju (1/2 cup)
220 gr bialego cukru (1 cup)
2 jajka
250 ml cukini startej na tarce z malymi oczkami
260 gr maki (1-3/4 cup)
1 lyzeczka polskiego - 2 amerykanskiego proszku do pieczenia
1 lyzeczka sody oczyszczanej
wloskie orzechy i rodzynki - na objetosc "czubata szklanka" - 2 garscie
caly olejek pomaranczowy albo inny, wedle smaku
Rozgrzac piec do 160C/325F. Wysmarowac maslem i oproszyc maka 1 forme do
keksu. W mikserze polaczyc cukier z olejem, dodac jajka, ubijac 1
minute. Zmieszac make z proszkiem i soda, i dodac polowe do miksera.
Ubijac 1 minute, dodac cukinie i reszte maki, ubijac 3 minuty. Dodac
rodzynki i orzechy, wymieszac lyzka, przelac do formy, piec az patyczek
wyjdzie suchy, okolo godziny.

Cukinie mozna zastapic 250 ml marchwi startej na miazge albo 250 ml
jablek startych na miazge.
Do tego ciasta nalezy dodac jakis zdecydowany smak, bo same warzywo nie
dodaje specjalnie ciekawego smaku, jest to raczej "vehicum" dla olejkow
aromatycznych i bakalii. To, co daly banany w ciescie bananowym, ten
zapach, musi byc czyms zastapiony. Dla mnie jest to olejek pomaranczowy,
dla innych moze rumowy albo anyzowy. Dobrze sie spisuje starta skorka z
pomaranczy czy cytryny.
Magdalena Bassett

1. Data: 2002-02-21 06:56:03

Temat: Re: Chlebek cukiniowy/marchwiowy/jablkowy
Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki ;-))) Ponieważ bananowe troszkę nam się przejadło, więc teraz z
chęcią przecwicze ten przepis na marchewce (bo nie ma sezonu na cukinie)
Jutro napisze jak wyszlo.

serdecznie pozdrawiam
Basia

1. Data: 2002-02-25 15:16:00

Od: "Sylwia & Jurek" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdo,
Pyszne ciacho! Zrobilam pare dni temu z jablkami, dodalam do tego cynamon i
aromat pomaranczowy, ale nie olejek tylko taki proszek. Jest on niby
naturalny. No i coz, ciasto zostalo pozarte, po prostu fantastyczne. Dzieki
za przepis. :-)
Pozdrawiam
Sylwia - fanka przepisow Magdy

1. Data: 2002-02-26 07:30:12

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sylwia & Jurek" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> aromat pomaranczowy, ale nie olejek tylko taki proszek. Jest on niby
> naturalny. No i coz, ciasto zostalo pozarte, po prostu fantastyczne.

A ja zrobiłam z marchewka, ale starlam ja na wiorki a nie na miazge, dodalam
troche cytrynowego olejku i od meza uslyszalam - dlaczego tak malo tego
ciasta ;-))

serdecznie pozdrawiam
Basia

1. Data: 2002-02-26 14:16:32

Od: "Sylwia & Jurek" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoba znana jako "Basia" <b...@p...onet.pl> zapodała:

: A ja zrobiłam z marchewka, ale starlam ja na wiorki a nie na miazge,
dodalam
: troche cytrynowego olejku i od meza uslyszalam - dlaczego tak malo tego
: ciasta

To juz wiem jakie ciasto nastepne bedzie. :-)

Pozdrawiam
Sylwia

1. Data: 2002-02-28 19:01:12

Temat: Re: Chlebek cukiniowy [P]
Od: "FeLicja (Kasia)" <I...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

DJ Bassett wrote:

> Jakos nikt przepisem nie rzucil, wiec podam przepis,

No nie mialam jak, jeszcze tego samego dnia dzidzia wyladowala u mnie na
rekach ;)
Podaje moj ulubiony przepis na ten wypiek.

Chlebek cukiniowy
440 gr maki (2 cups)
220 gr maki z pelnego przemialu (lub zwyklej) (1 cup)
1/2 lyzeczka polskiego - 1 lyzeczka amerykanskiego proszku do pieczenia
1 lyzeczka sody oczyszczonej
1 lyzeczka soli
3 jajka
220 gr cukru (1 cup)
250 ml oleju (1 cup)
1 cukier waniliowy (1 lyzka aromatu waniliowego)
500 ml (2 cups) cukini startej na duzych oczkach
1 lyzeczka cynamonu
garsc, dwie orzechow wloskich (moga byc rozbite na mniejsze kawalki)

Rozgrac piekarnik do 180C/350F. Wysmarowac maslem (ja uzywam oleju w
spryskiwaczu) i oproszyc maka 2 formy do keksu.
W duzej misce wymieszac wszystkie suche skladniki, a wiec maki, proszek do
pieczenia, sode, sol, cynamon. W drugiej misce mikserem ubic jajka, dodac
stopniowo cukier, olej i wanilie (cukier waniliowy). Przelac "mokra" czesc
ciasta do suchych skladnikow, dobrze wymieszac, dodac cukinie i orzechy.
Piec 50-60 minut lub do czasu az drewniany patyczek wbity w srodek na
sprawdzenie bedzie suchy.
Chlebek cukiniowy swietnie "idzie" z poranna kawa, sprawdzone :))))
pozdrawiam :)
--
Kasia

1. Data: 2002-03-01 15:14:28

Od: "Sylwia & Jurek" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoba znana jako "FeLicja (Kasia)" <I...@n...net> zapodała:

: No nie mialam jak, jeszcze tego samego dnia dzidzia wyladowala u mnie na
: rekach ;)

Kasiu, przede wszystkim gratulacje :-)

: Podaje moj ulubiony przepis na ten wypiek.

A czy mozna zastapic cukinie jablkami? Jakos cukini nie mam pod reka, a
jablka to i owszem by sie znalazly.

Pozdrawiam
Sylwia

Wiosna w Kaliforni/oczywiscie, ze OT
Re: Jesli ktos nadal poszukuje przepisow na chinszczyzne, to...
sałatka
Spalone wkupne
Re: ciabata