Cholerne zające...

21. Data: 2010-02-24 19:52:56

Temat: Re: Cholerne zające...
Od: "Moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Aaron wrote:
> "Andrzej S." wrote ...
Zostawiam im gałęzie z jesiennego
> cięcia jabłoni i golą je do zera a moje kochane czereśnie tylko się
> śmieją :)
> Nie mam wyjścia i muszę im haracz co roku zostawiać po inaczej kasują
> wszystko co ma mniejszą średnicę niż kilkanaście cm!

Masz wyjście - owiń pieńki choćby papierem.

moon

22. Data: 2010-02-25 07:16:31

Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moon pisze:

> Masz wyjście - owiń pieńki choćby papierem.

Ale mówisz o zabezpieczeniu na przyszla zime,
czy o leczeniu uszkodzen? Papier zastapi kore?
Myslalem o obsmarowaniu szara mascia do ran na drzewku.

pozdro
--
A S

23. Data: 2010-02-25 07:45:09

Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Andrzej S." wrote ...
> Moon pisze:
>
> Ale mówisz o zabezpieczeniu na przyszla zime,
> czy o leczeniu uszkodzen? Papier zastapi kore?

Zabezpieczenie na zimę! Tyle, że nie przewidzisz ile będzie sniegu, a
owijanie drzew do 2 metrów w górę generalnie mi nie pasi ... Stosuję
plastikowe ochraniacze, chyba metrowej wysokości, co bywa za mało,
więc haracz w postaci jabłonkowego chrustu działa :)

> Myslalem o obsmarowaniu szara mascia do ran na drzewku.

Dobrze myślałeś :) Przy dużych ubytkach niestety niekoniecznie musi
pomóc, a takie czereśnie nawet przy małych szkodach puszczają gumę i
najczęściej kończy się to niemiło w ognisku :(
A.

24. Data: 2010-02-25 07:54:15

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aaron" <s...@p...qdnet.pl> wrote in message
> [...]
> pomóc, a takie czereśnie nawet przy małych szkodach puszczają gumę i
> najczęściej kończy się to niemiło w ognisku :(

Tak to jest, gdy oszczędza się na repelentach, a wystarczyło wziąć
opryskiwacz na plecy i założyć narty lub karple i opryskać drzewka i krzewy,
a z drugiej strony pomysleć o dokarmianu zwierzyny w ciągu lata nie marnując
koszonej trawy lecz suszeniu jej w pokosie albo puszczeniu na sieczkarnię
czy inny rozdrabniacz (np kosiarkę z koszem) i wysuszeniu "na pieprz" i
stworzeniu karmnika odciągającego szkudną źwierzynę od drogich przecież
nasadzeń.
Pasztet z zająca też smakuje, ale mało ich zostało...

25. Data: 2010-02-25 13:03:38

Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Prawusek" wrote...

> Pasztet z zająca też smakuje, ale mało ich zostało...

Mało zajęcy? U mnie w dużym promieniu szlag trafił lisy i zajęcy się
zrobiło jak mrówków! :)
Znajomy myśliwy chwalił się dwa lata temu 300 ubitymi lisami w dwa
miesiące a ma sporo kolegów plus jakieś inne choroby ponoć się
przytrafiły ...
Pasztet czy potrawka z zająca palce lizać, więc dokarmiam bydlaki co
jakiś czas :)
A.

26. Data: 2010-02-25 17:35:21

Od: "Moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej S. wrote:

> Ale mówisz o zabezpieczeniu na przyszla zime,

na przyszłą, oczywiście,

> czy o leczeniu uszkodzen? Papier zastapi kore?
> Myslalem o obsmarowaniu szara mascia do ran na drzewku.

teraz to już możesz smarować choćby dermosanem.
jak obgryzły dookoła, to papa.
a jak nie, to będziesz miał i tak później problemy, chyba, że to tylko małe
ranki.

moon

27. Data: 2010-02-27 07:47:49

Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej S. pisze:
> Było tyle śniegu, że nie pomogły ochronne plastiki
> - zające wysoko obgryzły wszystkie drzewka owocowe...
> 2-letnie wisnie, czeresnie, jablonka - wszystko mniej
> lub bardziej zahaczone siekaczem.
>
> Ratować jakoś czy myśleć o nowych?

ja dałbym szanse tym drzewkom bo teraz wszystko szczepione jest nisko
przy ziemi i napewno drzewka odbiją nowym a zważywszy,że są one już
dobrze ukorzenione to będą miały ładne przyrosty
Napewno powinna poradzić sobie jabłonka
powinna poradzić sobie czeresnia
z wiśniami może być różnie
Zimą gdy nie ma co jeść bo wszystko pod śniegiem
szukanie pokarmu to ich prawo
:))))
Mnie moje okoliczne zające zmusiły do ogrodzenia sadu
bo tak się przyzwycziły do obżerania gałązek ,
że później w maju i czerwcu tez podjadały
:)
z pozdrowieniami i uśmiechami
smal
sklep: http://trawki.pl/

28. Data: 2010-02-27 16:40:38

Od: "mam pytanko" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Bo ujawnię Twoją tożsamość, sromotniku bezwstydny. ;-)
> Pozdrawiam impertynencko Ja...cki

Pieprz tożsamość, pisz na temat.:-P

29. Data: 2010-02-27 16:43:48

Od: "mam pytanko" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a zajac spokojnie żerowal metr nad ziemia...
>
> Przeczytalem gdzies, zeby zawiesic kawalki pachnacego mydelka.

Mydełka szkoda, ale drut jest dobry.

30. Data: 2010-02-27 16:45:08

Od: "mam pytanko" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Gdy powstanie lodowa skorupa na śniegu i zające nie mogą się pod
> nią dostać do pokarmu zaczyna się głód. :-( Głodnego zająca nie odstraszy
> żaden zapach. Najlepszym sposobem, żeby uniknąć ogryzania drzewek jest
> wysokie ogrodzenie
lub miast drzewek sadzenie kapusty.

Zostałem początkującym działkowiczem - pytanie laika o pierwsze cięcie drzew
Jasminum sambac, kwiat doniczkowy
Zakupowo.
ścieżka z kamieni
Zdjęcia z ogrodów