Choroby PILNE

11. Data: 2004-05-31 20:35:34

Temat: Re: Choroby PILNE
Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dziadek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Tak jest, a zimny prysznic dla tych co chcą zwalczać mszyce
prysznicem

Co widzisz niestosownego (nieskutecznego?) w zwalczaniu mszyc
prysznicem?
Czy to wieloletnie obciążenia psychiczne związane z zawodem
wykonywanym?

Pozdrawiam ironicznie
Ewa
PS. U mnie na różach sposób sprawdza się od kilku lat. Jako pierwsza
pomoc, zanim biedronki i złotooki się solidnie nie rozmnożą. A
rozmnażają się na jaśminowcach, których nie pryskam (wodą, bo chemii
nie używam), tylko patrzę sobie spokojnie, jak je mszyce jedzą.

12. Data: 2004-05-31 22:01:03

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rozmnażają się na jaśminowcach, których nie pryskam (wodą, bo chemii
> nie używam), tylko patrzę sobie spokojnie, jak je mszyce jedzą.

Jakieś słabe te Twoje mszyce.
Mszyca wypasiona trzyma się z całej
siły gałęzi;-)

Pozdrawia boletus

13. Data: 2004-06-01 05:56:07

Od: Demontiren <d...@u...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chodzi o mechaniczne splukanie mszyc z rosliny.
> A woda zimna, bo goracej rosliny nie lubia.

Witam,
Właśnie. Wczoraj miałem te mszyce wodą, tak żeby od reumatyzmu
odechciało im się moich roślinek. Psiknąłem porządniej .... patrzę ....
a one odpadają z gałązek, no to dawaj po wszystkich krzakach (berberys)
na szczęście było ich tylko kilka.

Podobną operację powtórzyłem na cisach, tylko tam nie było mszyc tylko
na wszystkich gałązkach takie brązowe, jakby "kopułki" średnicy 2-3mm,
poprzyklejane, a w środku niby nic, jakaś pajęczynka. Nie wiem co to
było ale już spłukałem .... :) Aha, w okolicach tych krzaczków było
pełno takich latających brązowych i czarnych robaczków. Kopulowały
czarny z czarnym, brązowy z czarnym ... nie wiem o co chodzi, może to
ich potomstwo na cisie ?

Wątek z Michałem: w tamtym roku na grupie był poruszony temat o systemie
korzeniowym roślinek z doniczek, chodziło o to że jeżeli jest bardzo
rozwinięty, dużo poplątanych, skotłowanych korzeni to będzie słabo roslo
(to była Twoja wersja).
Potwierdzam. Kilka tygodni temu musiałem przesadzić wsadzoną w tamtym
roku trzmielinę (kupiona była w doniczce). I co zobaczyłem ? Bryła
korzeniowa, która była w doniczce, wyglądała tak, że mogłem ją z
powodzeniem z powrotem wsadzić do doniczki. Minimalnie przybyło
korzonków. Ale za to pięknie popuszczały korzonki z przysypanych gałązek
i w ten sposób mam już 10 trzmielin :)

Pozdrawiam
D.

14. Data: 2004-06-01 07:26:34

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> Jakieś słabe te Twoje mszyce.
> Mszyca wypasiona trzyma się z całej
> siły gałęzi;-)

No widzisz - i system działa. Słabe biedaczki, bo nie zdążą się najeść
:-)

Pozdrawiam
Ewa

15. Data: 2004-06-01 11:34:53

Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:c9g597$s8q$1@nemesis.news.tpi.pl,
T.W. napisał(a):
> [...]
> prysznicem?
> Czy to wieloletnie obciążenia psychiczne związane z zawodem

To tylko wyjątek potwierdzający regułę że prysznicem mszyc się nie zwalczy
--
Pozdrawiam ciepło (bez ironii)
psychiczny Dziadek

16. Data: 2004-06-01 14:52:37

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dziadek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> To tylko wyjątek potwierdzający regułę że prysznicem mszyc się nie
zwalczy

Jeśli masz na myśli radykalne zwalczenie, to mogę Cię zapewnić, że ani
Mospilanem, ani Pirimorem, ani żadnym innym Decisem też się ich
radykalnie nie zwalczy.
A tylko szkód narobi.

I na drugi dzień pojawią się następne, żeby spokojnie wcinać.
A producenci i dystrybutorzy świństw się cieszą, oj, cieszą z
naiwności ogródkowiczów.

Pozdrawiam
Ewa

17. Data: 2004-06-01 15:40:20

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:c9i558$gao$4@atlantis.news.tpi.pl T.W.
<t...@w...pl> napisał(a):

> [...]
>
> I na drugi dzień pojawią się następne, żeby spokojnie wcinać.
> A producenci i dystrybutorzy świństw się cieszą, oj, cieszą z

Hejka. A my wczoraj wieczorem opryskaliśmy Talstarem większość
roślin na działeczce, bo były zaatakowane przez mszyce i skoczki.
Dzisiejsza lustracja wykazała pełną skuteczność zabiegu. Szkodniki
zginęły. :-( W swojej naiwności i prostocie cieszymy się z osiągniętego
efektu. :-)
Pozdrawiam niedemagogicznie Ja...cki

18. Data: 2004-06-01 19:36:57

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> Dzisiejsza lustracja wykazała pełną skuteczność zabiegu. Szkodniki
> zginęły. :-( W swojej naiwności i prostocie cieszymy się z
osiągniętego
> efektu. :-)

A kolejne szkodniki cieszą się, że w stołówce zrobiło się miejsce :-)

Pozdrawiam
Ewa - łaziebna
(po wykonaniu zimnego prysznica)

19. Data: 2004-06-01 20:08:04

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "T.W." <t...@w...pl> napisał w
wiadomości news:c9imbs$h5p$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> osiągniętego
>
> A kolejne szkodniki cieszą się, że w stołówce zrobiło się miejsce :-)

Czasem trzeba uciec sie do chemii. Ja zlekcewazylam w ubieglym roku mszyce
na irysku syberyjskim i nic z niego nie zostalo :(((

Pozdrawiam
Kaska

20. Data: 2004-06-01 21:40:22

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I na drugi dzień pojawią się następne, żeby spokojnie wcinać.

Co jest ? Mszyce mają aparat gębowy kłująco-ssący,
więc jak mogą wcinać ??

> Pozdrawiam
> Ewa

Pozdrawia boletus