Chrystus Zmartwychwstał!!!

31. Data: 2010-04-05 12:50:55

Temat: Re: Chrystus Zmartwychwstał!!!
Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

news:1isie6isoz9eu$.1mpg5nbgpfcia.dlg@40tude.net...

> Chiron nie mówił tu o wątpiących/poszukujących, ale o wyrachowanych.
> Wątpliwości są właściwie najważniejszą częścią wiary. Prawdziwa wiara
> polega na ustawicznym ich pokonywaniu, a one jej i tak do końca
> towarzyszą.
> Skostniałość polega na wierze zupełnie pozbawionej wątpliwości, więc i
> wszelkiej refleksji.

Dokładnie...ale i tak mi się pewnie oberwie:-)

--

serdecznie pozdrawiam
wracam do gościów:-)

Chiron

32. Data: 2010-04-05 13:42:14

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba zbyt dosłownie rozumiesz ten zwrot.

Jak dziecko boże ufające i wierzące Ojcu i posłuszne nie strachem a
miłością. Czy trzeba tu coś komplikować?

33. Data: 2010-04-05 14:28:13

Od: "Jakub A. Krzewicki" <d...@g...org> szukaj wiadomości tego autora

poniedziałek, 5 kwietnia 2010 14:50. carbon entity 'Chiron' <c...@o...eu>
contaminated pl.sci.psychologia with the following letter:

> Dokładnie...ale i tak mi się pewnie oberwie:-)

Wiesz, jeżeli chodzi o agnostyka, to nie takiego. Ja też w sumie nie wiem,
jaki i czy bóg jes, ale wiem, że istnieje przyczyna i skutek, więc się
staram tak postępować, żeby te skutki raczej coś budowały niż niszczyły.
Dlatego nie występuję przeciwko wierzącym, choć sam nie uznaję wiary a prri,
raczej a posteriori jako _ekstrapolację_ wiedzy jeśli już.

34. Data: 2010-04-05 14:51:37

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Ludzkie poczucie wiedzy absolutnej o tych sprawach jest śmieszne.

"W koszyczku tylko baranek, tak jak Pan Bóg przykazał" :-)

Stalker, cytując

35. Data: 2010-04-05 14:58:52

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> HOWGH.
>
> Nawet poza kwestią wiary interesujacy są tylko ludzie "zimni" lub "gorący".
> "Śliskich"="letnich" omijam z daleka. Wolę zimnego drania lub gorącego
> emocjonera, niż uniwersalnego=układnego ze stłumionymi emocjami.

To bardzo wygodna dla osób religijnych interpretacja. Taka gra na
uczucia, gdzie zdrowy rozsądek jest "śliski", a "gorąca wiara" lub
"zimna niewiara" ma czegoś dowodzić...

Tymczasem właśnie ta "gorąca pewność" ludzi religijnych jest
problematyczne, bo to pewność, która nie podlega weryfikacji.

A jeśli tam nic nie ma, to co? Wrócisz i przeprosisz wszystkich
wprowadzonych w błąd?

Stalker

36. Data: 2010-04-05 15:12:13

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 5 Apr 2010 15:42:14 +0200, Panslavista napisał(a):

> Jak dziecko boże ufające i wierzące Ojcu i posłuszne nie strachem a
> miłością. Czy trzeba tu coś komplikować?

Dziecko powinno być nauczone przez rodziców, że ma prawo ufać krytycznie.
Nie mówimy o niemowlętach.

37. Data: 2010-04-05 15:16:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 05 Apr 2010 16:51:37 +0200, Stalker napisał(a):

> "W koszyczku tylko baranek, tak jak Pan Bóg przykazał" :-)
>
> Stalker, cytując

"Jak Pan Bóg przykazał" jest tylko powiedzeniem, oznaczającym "tak, jak być
powinno". Nie przypuszczasz chyba, że to Pan Bóg mi coś w tej kwestii
osobiście podyktował.

38. Data: 2010-04-05 15:16:55

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chiron pisze:

> Dokładnie...ale i tak mi się pewnie oberwie:-)

Tak, ale to nie jest agnostyk.

Stalker

39. Data: 2010-04-05 15:19:06

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 05 Apr 2010 16:58:52 +0200, Stalker napisał(a):

> A jeśli tam nic nie ma, to co? Wrócisz i przeprosisz wszystkich
> wprowadzonych w błąd?

Nikomu akurat moja wiara nie służy ani nie powinna służyć jako zaproszenie
- każdy wchodzi tam sam, albo nie. I tylko do siebie może mieć pretensje o
to, że wszedł albo nie.

40. Data: 2010-04-05 15:24:10

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 5 Apr 2010 14:50:55 +0200, Chiron napisał(a):

> Dokładnie...ale i tak mi się pewnie oberwie:-)

Czegobyś nie powiedział, to z samej racji, że jestes wierzący i śmiesz o
tym mówić, i tak Ci się oberwie od tych, którzy się uważają za lepszych,
mądrzejszych z samego powodu, ze nie dają się "nabierać" na niepewne
obietnice :-)

Jaja większe od mózgu [było: Nasza seksualność.]
Jestem w szoku, przyczyny pedofili.
WSZYSTKIM
SYLI...
NIE MA JUZ...