Chrzan

1. Data: 2002-04-15 10:25:38

Temat: Chrzan
Od: "Olivia" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiem, że znajdą się tacy, co będą chrzan wychwalać pod niebiosa.
Tymczasem nie wiem kompletnie jak się tego pozbyć. Rośnie ogromniasty,
rozmnaża się jak szalony. Sąsiad był ambitny i uczynny i postanowił go
wykopać. Wykopał jak mu się zdawało cały korzeń ale widać coś zostało, bo w
tej chwili jest milion małych chrzanów. Wyrośnie z tego chrzanowy las!
W zeszle lato jakieś gąsiennice postanowiły z nim skończyć ale i one nie
dały rady :)
Do chrzanu z takim chrzanem!!!

Pozdr.
Olivia

2. Data: 2002-04-15 14:09:18

Temat: Odp: Chrzan
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Olivia" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Tymczasem nie wiem kompletnie jak się tego pozbyć. Rośnie ogromniasty,
> rozmnaża się jak szalony. Sąsiad był ambitny i uczynny i postanowił go

I w dodatku niedoświaczony:)

> [...]
> tej chwili jest milion małych chrzanów. Wyrośnie z tego chrzanowy las!
> W zeszle lato jakieś gąsiennice postanowiły z nim skończyć ale i one nie

Metoda sprawdzona w stosunku do chrzanu i maku orintalnego: systematycznie
obrywać liście. Jak znów się pokażą, to znów obrywać. Tak przez dwa sezony.
Gdy korzenie nie będą odżywione, to w końcu padną.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2002-04-15 14:34:28

Temat: Re: Chrzan
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
sezony.
> Gdy korzenie nie będą odżywione, to w końcu padną.

Masz rację, nakryć czymś co nie przepuszcza światła i wody. Tylko szkoda.
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Remember that ignorance is expensive. Own a good set of encyclopedia."
http://www.wiw.pl/biblioteka/encyklopedia/

4. Data: 2002-04-15 14:34:28

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2002-04-15 16:40:42

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:

> [...]
> sezony.
>
> Masz rację, nakryć czymś co nie przepuszcza światła i wody. Tylko szkoda.

Mlode liscie chrzanu, te ze srodka, nie dluzsze niz dlon, sa pysznym
dodatkiem do salaty na surowo. Mozna je rowniez podsmazyc delikatnie na
oliwie, i podawac jako dodatek do miesa.
MB

6. Data: 2002-04-15 16:50:48

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ktoś tu kiedyś pisał o gołąbkach z chrzanowych liści

Aaaa i wszystko jasne, Magdo Tobie zawdzięczamy objawienie Janusza na
kuchnii.
;-)))

7. Data: 2002-04-15 16:52:56

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w wiadomości
> [...]
> oliwie, i podawac jako dodatek do miesa.
Ktoś tu kiedyś pisał o gołąbkach z chrzanowych liści
Pozdrawiam :-)
Janusz

8. Data: 2002-04-15 17:11:50

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Aaaa i wszystko jasne, Magdo Tobie zawdzięczamy objawienie Janusza na
> kuchnii.
> ;-)))

Nic Magdzie nie ujmując o gołąbkach zawijanych w liscie chrzanu pisała albo
Krycha albo Edyta w reakcji na moje gadanie o gołabkach zawijanych wliście
winogron.
Pozdrawiam :-)
Janusz

9. Data: 2002-04-15 17:42:42

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
albo
> Krycha albo Edyta w reakcji na moje gadanie o gołabkach zawijanych

Tylko skąd czerpały inspirację?
;-)))

10. Data: 2002-04-15 20:31:11

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:
> Tylko skąd czerpały inspirację?

he he he

Musze przyznac, ze zrobilam te golabki z lisci chrzanowych i nie byla to
dobra potrawa. Liscie sie rozlecialy w duszeniu, tylko takie dlugie
sznurki z nich zostaly. Smak byl znikomy. Nie ma to jak kapusta do
golabkow. Z mojego doswiadczenia wynika, ze obrobka termiczna lisci
chrzanowych musi byc minimalnie krotka. Mozna je rowniez przyrzadzac tak
jak szpinak, ale trzeba powycinac centralne szypulki z lisci.
MB

Kwasnosc gleby - pomocy?
Powierzchnia ziemi do tymczasowego zagospodarowania
Moje iglaki i żywotniki !!!
KRETY
mszyce a ukraincy versus dymanie