Chwalę ciasto z rabarbarem i budyniem

11. Data: 2005-05-23 05:05:40

Temat: Re: Chwalę ciasto z rabarbarem i budyniem
Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ile cukru dałaś do budyniu? Ja na 1 torebkę budyniu wsypywałam 2 łyżki
> cukru (tak było napisane na torebce), ale okazało się trochę za mało.

ja na torebkę budyniu wsypywałam 2 kopiaste łyżki - może wszystko jest
funkcją wielkości łyżki?? ;-)

Pozdrawiam poniedziałkowo!!

Jini - anioł kobieta ;-)

12. Data: 2005-05-23 06:11:27

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja na torebkę budyniu wsypywałam 2 kopiaste łyżki - może wszystko jest
> funkcją wielkości łyżki?? ;-)

Pewnie masz rację. Jednak ciasto bardzo mi smakowało. Niedługo zrobię
powtórkę.

Pozdrawiam serdecznie.
Barbara.

13. Data: 2005-05-23 06:16:57

Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pewnie masz rację. Jednak ciasto bardzo mi smakowało. Niedługo zrobię
> powtórkę.
>
> Pozdrawiam serdecznie.
> Barbara.

a ja w sobotę, z racji, że miałam nie za dużo rabarbaru wprowadziłam taką
modyfikację...

ciasto posmarowałam grubą warstwą kwaskowatego dżemu porzeczkowego, na to
wysypałam rabarbar
potem budyń, piana z białek ubitych z cukrem i cieniutka warstwa ciasta...

naiwnie myślałam, że z wielkiej blachy zostanie choć kawałek, aby dziś
wziaść do pracy ... ;-)

Pozdrawiam!

Jini - anioł kobieta ;-)

14. Data: 2005-05-23 06:19:21

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> potem budyń, piana z białek ubitych z cukrem i cieniutka warstwa ciasta...
>
> naiwnie myślałam, że z wielkiej blachy zostanie choć kawałek, aby dziś

To chyba tym razem zrobię z pianą z białek zamiast dodawać do budyniu więcej
cukru. To pewnie będzie to.

Pozdrawiam.
Barbara - łakomczuch rabarbarowy

15. Data: 2005-05-23 06:24:48

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jini" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> ja na torebkę budyniu wsypywałam 2 kopiaste łyżki - może wszystko jest
> funkcją wielkości łyżki?? ;-)

Ktory budyn, z cukrem czy bez? Pojedynczy czy zwiekszona porcja?

Iwona
// Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać / /
Cyceron

16. Data: 2005-05-23 07:10:17

Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ktory budyn, z cukrem czy bez? Pojedynczy czy zwiekszona porcja?

chodzi o to, że niektóre budynie nie mają w swoim składzie cukru ;-)
Ja do takiego budyniu bez cukru dodaję 2 kopiaste łyżki cukru
3 budynie = 6 kopiastych łyżek ;-)

Pozdrawiam!

Jini.

17. Data: 2005-05-23 07:51:25

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> chodzi o to, że niektóre budynie nie mają w swoim składzie cukru ;-)
> Ja do takiego budyniu bez cukru dodaję 2 kopiaste łyżki cukru

Dzieki.

18. Data: 2005-05-27 06:44:12

Od: "Grzesiek Fural" <g...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

a mnie niestety ciasto nie wyszlo. moze dlatego ze to bylo moje pierwsze
ciasto w zyciu?
no ale do rzeczy. W zwiazku z nieudana proba mam pytania:
1. jaka konsystencje ma wyrobione ciasto? Kiedy dodalem 1 lyzke smietany,
ciasto w ogole nei chcialo sie zlaczyc. byly grudki. po 2 lyzce smietany
ciasto strasnzie kleilo sie do rak. tak ma byc czy wyszlo za rzadkie?
2. Czy forme czyms sie smaruje albo kladzie na spod papier?
3. tego budyniu z 3 torebek wyszlo staaaaasznie duzo. jak wylalem na forme to
bylo grube na cm. no i rabarbar swobodnie w tym sobie plywal.
4. ile to jest te 200 stopni C? Mam piekarnik bez termometru wiec tak
regulujac tylko pokretlem to jest polowa pokretla, cale czy moze dziesiec
dwudziestychsiodmych?

pozdrawiam
Geny

ps. i podobnie jak extreme death nie wiem jak sie robi racuchy :)

19. Data: 2005-05-27 07:15:14

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. jaka konsystencje ma wyrobione ciasto? Kiedy dodalem 1 lyzke smietany,
> ciasto w ogole nei chcialo sie zlaczyc. byly grudki. po 2 lyzce smietany
> ciasto strasnzie kleilo sie do rak. tak ma byc czy wyszlo za rzadkie?

Samo kruche ciasto robiłam ze swojego sprawdzonego przepisu, więc w tej
kwestii chyba Ci nie pomogę. Mogę jedynie wkleić swój przepis.

> 2. Czy forme czyms sie smaruje albo kladzie na spod papier?

Ja formy niczym nie smarowałam. Kruche ciasto zawiera dość tłuszczu, żeby
się nie przykleić do blachy.

> 3. tego budyniu z 3 torebek wyszlo staaaaasznie duzo. jak wylalem na forme
> bylo grube na cm. no i rabarbar swobodnie w tym sobie plywal.

A na jakiej dużej blasze robiłeś? U mnie budyniu było tak "w sam raz" -
przykrył rabarbar leżący na cieście.

> 4. ile to jest te 200 stopni C? Mam piekarnik bez termometru wiec tak
> regulujac tylko pokretlem to jest polowa pokretla, cale czy moze dziesiec
> dwudziestychsiodmych?

Nie jestem pewna, ale chyba większość (przynajmniej tych starszych)
piekarników grzeje max 250 stopni. Więc proporcjonalnie jakaś 1/5 od końca
:-)

> ps. i podobnie jak extreme death nie wiem jak sie robi racuchy :)

Racuchy: (ja robię na oko, ale uczyłam się z tego przepisu moje Babci)

3 dkg drożdży
mleko
3 łyżeczki cukru
1 łyżka cukru (do ciasta) (najlepiej spróbować, jak już wyrobisz ciasto)
1/2 kg mąki
1 jajko
sól
tłuszcz
cukier puder

Drożdże i 3 łyżeczki cukru rozpuścić w mleku i zostawić w ciepłym miejscu,
aby urosło.
Wlać do mąki, wymieszać.
Dodać jajko, mleko (aby ciasto było jak gęsta śmietana - bardziej gęste od
naleśnikowego).
Wymieszać, lekko posolić.
Postawić w cieple do wyrośnięcia.
Kłaść na rozgrzany tłuszcz łyżką.
Smażyć na wolnym ogniu.
łyżkę moczyć w gorącym tłuszczu, aby ciasto się nie przyklejało.
Po wyjęciu na talerz posypać cukrem pudrem.

Pozdrawiam.
Barbara.

Sałatka owocowa - pewnie juz było, ale co tam
pijany izydor Waldka-ktoś już robił?
Mielone z indyka - tanio i smacznie
mule - kilka pytan
czy dodatki do ...............