Chwalipieta

21. Data: 2004-05-06 01:12:16

Temat: Re: Chwalipieta
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Zielka" <z...@o...pl> wrote in message
news:5e4c.00000105.4096a443@newsgate.onet.pl...

> [...] z dziwadelek dostalam m.in. glistnik jaskolcze ziele
> o pelnych kwiatach.

U mnie glistnik wlasnie kwitnie. Na szczescie nie jest to forma pelna.
Bardzo ladnie sie prezetuje :)
Dla towarzystwa dosadzilem mu w tym roku Bocconie cordate :) (mam ja dzieki
Grupie :)
Bocconia jeszcze malutka ale mysle, ze ona sie dopiero rozkreca.

Pozdrawiam,
Bpjea

22. Data: 2004-05-06 18:55:54

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Zielka" <z...@o...pl> wrote in message

Witaj
> U mnie glistnik wlasnie kwitnie. Na szczescie nie jest to forma pelna.
> Bardzo ladnie sie prezetuje :)
Dlaczego na szczescie? Zaczynalam od pelnego, dopiero pozniej wykopalam sobie
zwykly glistnik. Jest to chyba jedna z ladniejszych rodzimych roslin. Pelny tez
jest ladny.
> Dla towarzystwa dosadzilem mu w tym roku Bocconie cordate :)  (mam ja dzieki
> Grupie :)
> Bocconia jeszcze malutka ale mysle, ze ona sie dopiero rozkreca.
Ladna to ona jest i szybko sie rozkreci, jest bardzo ekspansywna. Moja przeszla
pod wkopana tasma na glebokosci 40 cm.

> Pozdrawiam,
> Bpjea

PS a moze ktos chce nasionek tego pelnego glistnika. Swietnie powtarza z
nasion. Chetnie zbiore nasionka.
Pozdrawiam serdecznie Zielka

23. Data: 2004-05-07 02:17:44

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego na szczescie?

Wole formy dzikie. Mialem jeszcze jeden powod ale o tym pisze dalej.

> Ladna to ona jest i szybko sie rozkreci, jest bardzo ekspansywna. Moja
przeszla
> pod wkopana tasma na glebokosci 40 cm.

Taka Bocconia to nic w porownaniu z rdestem ostrokonczystym, jezeli chodzi o
ekspansywnosc. Nie przejmuje sie tym, ze sie rozejdzie - nawet mnie to
cieszy, bo bede mogl juz niedlugo kolegom podarowac :)
Zapomnialem dodac, ze ta ladna rosline mam od Kaski Tkaczyk :)

> PS a moze ktos chce nasionek tego pelnego glistnika. Swietnie powtarza z
> nasion.

Nie wiedzialem, ze zawiazuje. Moze jest on bardziej polpelny? Wlasnie z
obawy przed brakiem nasion wolalem forme zwykla.
Mimo wszystko zostane przy takim jaki juz rosnie.

Pozdrawiam,
Bpjea

24. Data: 2004-05-07 09:05:52

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zielka" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> PS a moze ktos chce nasionek tego pelnego glistnika. Swietnie powtarza z
> nasion. Chetnie zbiore nasionka.
> Pozdrawiam serdecznie Zielka

Ja chciałabym :)) Kiedy dojrzewają mu nasionka?

Pozdrawiam
Kaśka

25. Data: 2004-05-07 09:06:49

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:c7ev6m$cqe$3@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]

> cieszy, bo bede mogl juz niedlugo kolegom podarowac :)
> Zapomnialem dodac, ze ta ladna rosline mam od Kaski Tkaczyk :)

Cieszę się, ze się przyjęła. Późno dość ją słałam :))

Pozdrawiam
Kaśka

26. Data: 2004-05-07 18:19:30

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Pozdrawiam
> Kaśka
>
> Nigdy jeszcze nie zbieralam nasionek wiec dokladnie nie wiem kiedy
dojrzewaja, roslina juz kwitnie pelna para, sa juz malutkie "straczki".
Jak dojrzeja chetnie wysle, zapisalam sobie.
Pozdrawiam Zielka

27. Data: 2004-05-07 18:25:30

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Zielka" <z...@o...pl> wrote in message

Moze jest on bardziej polpelny?

Tak, masz racje, jest on polpelny. Jestem ogrodnikiem amatorem, zdarzaja mi sie
takie niedokladnosci. Przepraszam.

Wlasnie z
> obawy przed brakiem nasion wolalem forme zwykla.
> Mimo wszystko zostane przy takim jaki juz rosnie.

Oczywiscie. Nigdy nikogo nie namawiam, ale ciesze sie, ze poznalam kogos kto
uprawia glistkiki.

> Pozdrawiam,
> Bpjea

Pozdrawiam Zielka

28. Data: 2004-05-07 19:08:52

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> dojrzewaja, roslina juz kwitnie pelna para, sa juz malutkie "straczki".
> Jak dojrzeja chetnie wysle, zapisalam sobie.
> Pozdrawiam Zielka

Cieszę się, traktuje glistnika jako ozdobnego chwasta, półpełny będzie
ozdobniejszy :)

Pozdrawiam
Kaśka

29. Data: 2004-05-07 21:37:54

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zielka" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> Oczywiscie. Nigdy nikogo nie namawiam, ale ciesze sie, ze poznalam
kogos kto
> uprawia glistkiki.

No to jeszcze mnie możesz dopisać do listy :)
Uprawą tego nie nazwę - po prostu sobie z upodobaniem hołubię
chwaściorka, co przywędrował z okolicy. Zwykły dzikus, ale liście ma
piękne.

Pozdrawiam
Ewa

30. Data: 2004-05-07 22:43:17

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

> [...] ciesze sie, ze poznalam kogos kto
> uprawia glistkiki.

Nie uprawiam - same sie sieja :) Ja ich po prostu nie niszcze.

Pozdrawiam,
Bpjea

Grzyb na świerkach
truskawki na balkon