Chyba zostane kominiarzem

11. Data: 2006-03-23 16:51:18

Temat: Re: Chyba zostane kominiarzem
Od: Adam <a...@m...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

> Ty sie ciesz.Do mnie przyszedł kominiarz na odbiór kominów i wzial 200
> zł;-(

No i co zrobic z takim biznesmenem ?

Faktycznie wielokrotnie czlowiek nie umawia sie na cene liczac, ze
stawka bedzie 'zwyczajowa' a tu takie zaskoczenie...
Splawic ? W sumie ten ktos tez sie nie umowil na cene.
Dac ile sie uwaza ?

--
Adam
usun literki "v": v...@v...vcomv

12. Data: 2006-03-23 17:40:54

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam napisał(a):

> Faktycznie wielokrotnie czlowiek nie umawia sie na cene liczac, ze
> stawka bedzie 'zwyczajowa' a tu takie zaskoczenie...
> Splawic ? W sumie ten ktos tez sie nie umowil na cene.
> Dac ile sie uwaza ?
Jakbym spławiła, to bym nie dostała papierów o odbiorze i lipa;-(

--
Gosia

13. Data: 2006-03-24 13:08:04

Od: "VigoX" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "awl" <a...@...wp.pl> napisał w wiadomości
| Przyszedł dziś do mnie kominiarz na (podobno) obowiązkową kontrolę. Wszedł
| do piwnicy wyszedł i wziął 30zł. Jeśli jest jeszcze taki zawód, gdzie się
| zarabia w 5min. 3 dychy to ja poproszę o informację.
|
| Pozdrawiam,
| Adam.

Do mnie tez przychodzi. Regularnie co pol roku. Kasuje jak u Ciebie.

Czasem z nim pogadam. Z rozmow wyniklo co nastepuje:
- kominiarza nie mozna zwolnic, bo jest deficyt kominiarzy
- kiepsko zarabiaja ale od czego sa fuchy.

Nic tylko uczyc sie na kominiarza. ehh. (to chyba dla takich co lubia miec
jedna prace do konca zycia i swiety spokoj)

Vx

14. Data: 2006-03-24 13:44:15

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 3/24/2006 2:08 PM, VigoX napisał(a):

> Do mnie tez przychodzi. Regularnie co pol roku. Kasuje jak u Ciebie.
Ale zdajesz sobie sprawę, że to jest twoja dobra wola, że go wpuszczasz?
Równie dobrze możesz sobie zaprosić dowolnego innego kominiarza, jeśli
chcesz mieć przeglądane/czyszczone kominy.

> Czasem z nim pogadam. Z rozmow wyniklo co nastepuje:
> - kominiarza nie mozna zwolnic, bo jest deficyt kominiarzy
Co to znaczy "nie można zwolnić"? Kto nie może zwolnić? Ja korzystam z
usług kominiarza mającego własną firmę.

> - kiepsko zarabiaja ale od czego sa fuchy.
>
> Nic tylko uczyc sie na kominiarza. ehh. (to chyba dla takich co lubia miec
> jedna prace do konca zycia i swiety spokoj)
Wiesz co, aż sprawdziłem, czy nie wysłałeś tego posta 20 lat temu albo z
Kuby! :-)
Kominiarz - zawód jak zawód. Jak ktoś ma smykałkę do interesów, to
prowadzi samodzielną działalność i może sobie dobrze z tego żyć. Ktoś
inny musi się zatrudnić; czasem znajdzie lepszego pracodawcę czasem
gorszego. Jeśli jest deficyt kominiarzy, to zarobki powinny być niezłe.

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

15. Data: 2006-03-24 14:00:05

Od: "VigoX" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Sobkowski" <m...@f...adres.invalid> napisał w
wiadomości news:e00t3h$ale$1@sunflower.man.poznan.pl...

| Ale zdajesz sobie sprawę, że to jest twoja dobra wola, że go wpuszczasz?
| Równie dobrze możesz sobie zaprosić dowolnego innego kominiarza, jeśli
| chcesz mieć przeglądane/czyszczone kominy.

wlasnie.. on mi cos o jakis przepisach mowil.
mialem sie tym zajac i sprawdzic ale ciagle czasu brakowalo.
wiec mowisz ze nie musze z nigo korzystac? moge poszukac kogos tanszego?
hmm..

| Co to znaczy "nie można zwolnić"? Kto nie może zwolnić? Ja korzystam z
| usług kominiarza mającego własną firmę.

tak. nie sprecyzopwalem. Ten mój kominiarz pracuje w jakims państwowym
przedsiebiorstwie. Wiec chyba teraz rozumiesz znaczenie stwoerdzenia "nie
moga mnie zwolnic". taaa.

> [...]
| inny musi się zatrudnić; czasem znajdzie lepszego pracodawcę czasem
| gorszego. Jeśli jest deficyt kominiarzy, to zarobki powinny być niezłe.

:)) powtarzam.. jakas panstwowa spoldzielnia. Do tego jeszce sie chwalil ze
na awans szanse maja tylko "swoi" no i ze tam ludzie rodzinami pracuja. Cos
ci to mowi? Nie tzreba daleko patrzec. ZUSy, USy i po czesci jakies Urzedy
Miejskie czy tez Gminne dzialaja na takich samych zasadach... ciagle jeszcze
niestety. To sa wlasnie panstwowe firmy. Ten swiat wciaz funkcjonuje. A PRL
niby sie skonczyl.

Pozdrawiam
Vx

Ps: te przeglady to tak samo robi mi regularnie facet od gasnic. Ale ten to
juz prywatnie. Co pol roku mnie nawiedza. sprawdza nalepki i kasuje za
przeglad. Tez to musze sprawdzic.

16. Data: 2006-03-24 14:38:41

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 3/24/2006 3:00 PM, VigoX napisał(a):

> [...]
> mialem sie tym zajac i sprawdzic ale ciagle czasu brakowalo.
> wiec mowisz ze nie musze z nigo korzystac? moge poszukac kogos tanszego?

Rejonizacja usług kominiarskich została zniesiona dawno temu. Możesz
wziąć kominiarza choćby i z drugiego końca kraju. Ten twój "rejonowy" ma
równe prawo wejść na twój teren jak akwizytor dywanów.

[...]
> Ps: te przeglady to tak samo robi mi regularnie facet od gasnic. Ale ten to
> juz prywatnie. Co pol roku mnie nawiedza. sprawdza nalepki i kasuje za
> przeglad. Tez to musze sprawdzic.
Nowoczesne gaśnice mają wskaźnik ciśnienia, więc ich przegląd może
ograniczać się do zerknięcia na manometr i przylepienia nalepki. Jeśli
potrzebujesz gaśnicę, a nie kontrolkę, to sam pilnuj ciśnienia. :-)
Natomiast jeśli gaśnica nie ma wskaźnika, a ty jednak potrzebujesz
gaśnicę, a nie kontrolkę, to wygląda na to, że twój fachowiec robi cię w
konia.

Michał
--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/
[U. Eco]

stelaz pod materac.........
Zmywarka Electrolux ESL 499, problem....
tynki japonskie
Czyszczenie sofy samemu?
Wspolnota Mieszkaniowa - nowosci na forum