Re: Ciasteczka - slimaczki

1. Data: 2002-01-21 21:11:46

Temat: Re: Ciasteczka - slimaczki
Od: "Iśka" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobiłam najpierw wersję z kawą rozpuszczalną, jako balon próbny,
wyszły bombowe! Niestety, twarde, więc na Dzień Babci i Dziadka w
przedszkolu nie bardzo się nadawały.
Zrobiłam wiec ciasteczka wyciskane przez maszynkę wg przepisu ze
strony Wkn. Są bardzo kruche i mam nadzieję, babciom i dziadkom
zasmakują i sztucznych szczęk im nie nadwyrężą:-).
Mam tylko pytanie, czy to ciasto powinno być aż tak kruche? bo
ciasteczka rozpadają się w dłoni. Mam, co prawda, podejrzenia wobec
mojej wagi, która robi mi ostatnio psikusy i ciągle muszę dosypywać
mąki itp., ale może to taka uroda?

Pozdrawiam i dziękuję -Iśka

1. Data: 2002-01-21 23:20:10

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Iśka <f...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a2i0fm$enc$...@n...tpi.pl...
> [...]
> ciasteczka rozpadają się w dłoni. Mam, co prawda, podejrzenia wobec
> mojej wagi, która robi mi ostatnio psikusy i ciągle muszę dosypywać

To sa uroki proporcji mąki: im więcej ziemniaczanej, tym, bardziej kruche,
dlatego można sobie dowolnie sterowac tą kruchością i dać np. więcej zwykłej
mąki a mniej kartoflanki i juz będą bardziej zwarte. A w ogóle to najlepsza
jest wersja tych ciasteczek z marmoladą, mniam :-)

Wkn

1. Data: 2002-01-22 21:49:07

Temat: Odp: Ciasteczka - slimaczki
Od: "Iśka" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
najlepsza
> jest wersja tych ciasteczek z marmoladą, mniam :-)

To chyba dałam za dużo ziemniaczanej, a za mało zwykłej. Panie z
przedszkola zamówiły repetę więc przetestuję. A i z marmoladą też
zrobię!

Dziękuję i pozdrawiam - Iśka

Warzywa w calosci czy w wiorkach?
Czy ktos byl na biesiadzie w Zamku w Gniewie?
co to jest witloof?
majonez kielecki - wreszcie sprawdzilam
faworki Joli L-L