Ciasto krucho-drożdżowe do makowca

1. Data: 2003-12-22 23:06:12

Temat: Ciasto krucho-drożdżowe do makowca
Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może ktoś ma sprawdzony przepis? Masa makowa już przygotowana, jutro chcę
zrobić strucle, ale tym razem nie drożdżowe, lecz krucho - drożdżowe.
Przeglądam różne przepisy i nie wiem, który wybrać. W jedym z nich do ciasta
dodaje się zarówno drożdże jak i proszek do pieczenia............dla mnie to
trochę dziwne, ale kto wie?
Proszę o pomoc;)
Acha - masę makową zrobiłam z 0.5 kg suchego maku, w jakich proporcjach
zrobić ciasto?

--
Pozdr. Ewa

1. Data: 2003-12-23 08:10:27

Temat: Re: Ciasto krucho-drożdżowe do makowca
Od: "beny76" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Makowiec - przepis Cioci Anieli
ciasto drożdżowe:
2 kg mąki
1/2 kg masła
1/2 kg cukru
ok. 1/2 l mleka
1/4 kg drożdży
1 pojemnik śmietany
14 - 16 żółtek
rodzynki, zapach, masło do smarow. blach

mak:
1 kg maku
białka z ciasta, 2 słoiki skórki pomarańcz. miód, cukier, zapachy, orzechy,
rodzynki wg uznania

Zrobić zaczyn z letniego mleka, drożdży, cukru i odrobiny mąki. Zostawić do
wyrośnięcia.
Zagnieść ciasto. Dodać zapachy i rodzynki, zostawić do wyrośnięcia.
Mak i skórkę pomarańczową zemleć 2 razy w maszynce z małym sitkiem. Doprawić
do smaku w/w składnikami.
Na końcu dodać białka (nie pianę).
Wałkować placki, smarować makiem.
Piec w 180st.C ok. 1 godzinę.

przepis podaje za ->>> Agnieszka a...@p...onet.pl

beny76

1. Data: 2003-12-23 08:27:59

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zrobić strucle, ale tym razem nie drożdżowe, lecz krucho - drożdżowe.

> Acha - masę makową zrobiłam z 0.5 kg suchego maku, w jakich proporcjach

na grupie wielokrotnie byly zachwyty nad makowcem agaty solon. on jest
wlasnie z krucho-drozdzowego.ja zrobilamw tym roku, zobaczymy z jakim
skutkiem. poszukaj.
w kuchni polskiej jest tez przepis, nieco bogatszy od tego agaty (wiecej
jajek i zoltka dodatkowo i wiecej cukru)
ja na pol kilo maku biore ciasto z pol kilo maki

pzdr
marta juz po pieczeniu

1. Data: 2003-12-23 16:27:41

Od: "yewka" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ciasta
> dodaje się zarówno drożdże jak i proszek do pieczenia............dla mnie

Witaj, podam Ci przepis, który znalazłam kiedyś w gazecie i z wiadomo jaką
nieśmiałością i niewiarą postanowiłam spróbować...Drożdżowe ciasto nigdy mi
się nie udało, więc dałam sobie z drożdżami spokój, ale tutaj prostota
wykonania była zachęcająca :-) .
"Makowiec w krucho- drożdżowym cieście'
250 g mąki pszennej (ok. 1,5 szklank)
100 g masła (u mnie Kasia)
50 g cukru, cukier waniliowy
3/4 szkl kwaśnej śmietany (zaczynam od 1/2 szkl. a potem dolewam w razie
potrzeby, bo bywa za każdym razem inaczej)
3 żółtka
30 g drożdży
sól, tłuszcz do formy, białko (do smarowania ciasta pod mak)
mała porcja masy makowej z puszki

Drożdże wymieszać z łyżeczką cukru, a gdy się rozpuszczą połączyć z żółtkami
oraz śmietaną. Razem z pozostałym cukrem oraz cukrem waniliowym dodać do
mąki (posiekana z masłem, szczypta soli). Zagnieść ciasto. Rozwałkować,
posmarować białkiem, przykryć masą makową. Zwinąć ciasto jak roladę. Włożyć
do formy, odstawić do wyrośnięcia (w termoobiegu od razu do pieca). Piec 40
min 180st C.

Urzekło mnie to ciasto, bo jeszcze mnie nie zawiodło. Ilość cukru
zmniejszyłam do 1 łyżki (mak w puszcze jest słodziutki), tyle aby rozetrzeć
z nim drożdże. Dzisiaj pieczone ciasto nabiera pełnego smaku jutro. Jakoś
tak przegryza się wszystko a jeszcze z dodatkiem lukru - niebo w pysku.
Dodam, że czas jaki zabiera mi to ciasto to 30 min. od początku do wsadzenia
do piekarnika (mak z puszki).

--
pozdrawiam - yewka, która przestała kupować cukierniane makowce
wroclaw

Chleb na zakwasie
[P] Lukier :)
Nieszczesny karpik :)