Ciasto w mikroweli?

1. Data: 2001-02-27 11:54:50

Temat: Ciasto w mikroweli?
Od: "Mac" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!
Jestem nowa i jestem pod wrażeniem! Na razie każdy mój pobyt na grupie
kończy się szperaniem w lodówce. Mam pytanie do specjalistów za jakich was
uważam: Czy można upiec jakieś ciasto w mikroweli?

Pozdrawiam

Kasia

1. Data: 2001-02-28 20:44:16

Temat: Re: Ciasto w mikroweli?
Od: "M.W." <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mac <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:97g4mp$sfi$...@n...onet.pl...
> [...]
> kończy się szperaniem w lodówce. Mam pytanie do specjalistów za jakich was
> uważam: Czy można upiec jakieś ciasto w mikroweli?

Tak pod warunkiem ze zeczona ma taka mozliwośc ;-))

Pozdrawiam

Marek

1. Data: 2001-03-01 18:34:32

Od: <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jestem nowa i jestem pod wrażeniem! Na razie każdy mój pobyt  na grupie
> kończy się szperaniem w lodówce. Mam pytanie do specjalistów za jakich was
> uważam: Czy można upiec jakieś ciasto w mikroweli?
witaj!
zazwyczaj jesli czegos nie probowalem to nie przemadrzam sie, ale skoro nikt nie
sie kwapi pospieszyc Ci z pomoca to... wyciagam ksiazke o mikrofali i wybieraj
co mam przepisac :))
-----------
budyn mocca
ciasteczka pomaranczowe
ciasteczka z muesli
deser z nektarynek
jablecznik
jablka w ciescie
krem francuski
kruszonka owsiana z morelami
piernik z marchwi
sernik
-----------
pozdrawiam!
Ing.

1. Data: 2001-03-02 08:49:59

Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@w...pl wrote:

> [...]
> sie kwapi pospieszyc Ci z pomoca to... wyciagam ksiazke o mikrofali i wybieraj

jesli moglabym prosic to dla mnie to :)

pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2001-03-02 14:13:44

Od: <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jesli moglabym prosic to dla mnie to :)
sie robi.
4 szklanki startej marchewki
1.5 szklanki cukru
kostka masla
0.5 szklanki wody
2.5 szklanki maki
lyzka cynamonu
2 lyzeczki sody oczyszczonej
1-2 lyzeczki zmielonych gozdzikow
starta galka muszkatolowa
2 jaja
cukier-duper
maslo do smarowania
-
Dwie szklane żaroodporne keksówki lekko wysmarować masłem, wyłożyć dno i boki
każdej formy paskami pergaminu. Marchewkę, pokrojone w kawałki masło i cukier
włożyć do głębokiego żaroodpornego naczynia (1,5 l), wlać wodę, zamieszać,
przykryć pergaminem i mikrofalować 5 minut przy NAJWYŻSZEJ MOCY. Zmniejszyć
moc do ŚREDNIO WYSOKIEJ (70 proc.) i mikrofalować 2-3 minuty, wyjąć z kuchenki,
zamieszać, odstawić do wystudzenia. Mąkę, sodę i przyprawy korzenne przesiać
dwukrotnie. Jaja ubić na puszystą masę, połączyć z wystudzoną marchwią, lekko
wymieszać z przesianą mąką. Ciasto przełożyć do przygotowanych keksówek,
wyrównać i mikrofalować przy NAJWYŻSZEJ MOCY 9 minut lub do upieczenia (próbować
patyczkiem). Pierniki pozostawić w formach przez 5 minut, wyłożyć na talerz
do ciast, ostrożnie usunąć paski pergaminu, wystudzić.
Przed podaniem posypać cukrem pudrem.
--
smacznistego!
Ingolfur

1. Data: 2001-03-02 16:57:38

Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@w...pl wrote:

> sie robi.[...]
> 2 jaja [...]

hm, wolalabym zeby w skladzie bylo raczej mleko niz jajka, bo nie wiem jak
sie sprawdzi maka sojowa/kukurydziana zamiast jajek w mikrofali.
coz, pozyjemy zobaczymy ;))))

pozdr. i dzieki
pat

1. Data: 2001-03-02 23:33:24

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@w...pl wrote:
> cukier-duper

a może pudel?

sadyl

1. Data: 2001-03-03 10:39:22

Od: <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a może pudel?
> sadyl
cos nie gra? purytanizm jezykowy w kuchni?
Ing.

1. Data: 2001-03-05 08:18:44

Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

m...@w...pl wrote:

> budyn mocca
> krem francuski
> sernik

Mozna prosic te trzy? :)

Pozdrawiam,
robal.

1. Data: 2001-03-05 15:50:44

Temat: koniec tematu!!!!!!
Od: <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jejku, jejku! nie lepiej kupic tania dobra ksiazke?
katarzyna pospieszynska - potrawy z kuchni mikrofalowej
Cena w Merlinie: 3,00 zł
ksiazka jest dostepna na: http://www.proszynski.pl/ksiazki/fiszki/671.html
jeszcze te trzy przepisy rzuce a po reszte odsylam do ksiazki.
Niech mi Bog i Proszynski wybacza ten akt piractwa!
Ingolfur

Budyń mocca
^^^^^^^^^^^
Pół szklanki cukru,
4 łyżki kakao,
3 łyżki mąki ziemniaczanej,
2 łyżeczki rozpuszczalnej kawy, sól,
2 i ćwierć szklanki mleka lub śmietanki,
pół łyżeczki esencji waniliowej
Sypkie produkty wymieszać w żaroodpornej misce,
następnie trzepaczką połączyć z mlekiem. Mikrofalować przy
NAJWIĘKSZEJ MOCY przez 6-7 minut lub do zagotowania i zgęstnienia,
mieszając co 2 minuty, dodać esencję waniliową, wymieszać,
przelać do 4 kompotierek. Przybrać bitą śmietaną i posypać kawą.
Proporcje dla 4 osób.

Krem francuski
^^^^^^^^^^^^^^
Szklanka mleka,
3 żółtka,
6-8 łyżek cukru,
4 łyżki mąki,
łyżka masła,
pół łyżeczki esencji waniliowej lub łyżka ulubionego likieru,
owoce do przybrania:
truskawki, maliny, czarne jagody, banany, brzoskwinie, ananasy
Mleko mikrofalować w szklanym żaroodpornym naczyniu przez 2 minuty przy
NAJWYŻSZEJ MOCY. Żółtka, cukier i mąkę miksować w malakserze przez 15-20
sekund, nie przerywając powoli wlewać gorące mleko,, miksować,
aż krem będzie gładki. Przelać do tego samego naczynia i mikrofalować do
powstania gęstego kremu (około 2 minuty) przy NAJWYŻSZEJ
MOCY, ubijając trzepaczką co 30 sekund. Masło i esencję wymieszać z kremem,
przykryć przezroczystą folią i wystudzić, a następnie ochłodzić.
Krem wyłożyć do kompotierek lub miseczek, przybrać owocami.
Proporcje dla 4-6 osób.

Sernik
^^^^^^
Szklanka zmielonych herbatników, pół szklanki zmielonych migdałów,
1 i ćwierć szklanki cukru,
ćwierć kostki masła,
szklanka twarogu,
50 dag sera śmietankowego homogenizowanego,
skórka otarta z połowy cytryny,
pół łyżeczki esencji waniliowej,
3 jaja,
4 łyżki mąki,
masło do smarowania naczynia
Szklane, okrągłe, żaroodporne naczynie (średnica 22 cm, głębokość około 5 cm)
wysmarować masłem. Wyciąć z tekturki krąg o średnicy 22 cm, posmarować masłem
i włożyć do przygotowanej formy. Zmielone herbatniki i migdały oraz ćwierć
szklanki cukru połączyć, wlać stopione masło; wymieszać, wsypać do formy
i ugniatając rozprowadzić na tekturce i bokach naczynia. Mikrofalować
przy NAJWYŻSZEJ MOCY przez 1-1,5 minuty; wyjąć z kuchenki. Twaróg rozetrzeć,
dodać śmietankowy serek, szklankę cukru, skórkę i sok z cytryny, esencję,
roztrzepać jajka i mąkę, wyrobić. Masę serową wlać do naczynia z przygotowanym
uprzednio spodem z herbatników, wyrównać i mikrofalować przy SREDNIO WYSOKIEJ
MOCY (7O proc. ) przez 13-15 minut; sam środek sernika będzie nie dopieczony.
Sernik pozostawić w naczyniu przez godzinę. Ostrożnie wyłożyć na półmisek,
używając łopatek do przewracania kotletów, wstawić do lodówki na 2-3 godziny.
Podawać schłodzony.
Proporcje dla 12 osób.

olej z pestek dyni
panierka
ges i takie tam troche dlugie ale warto :-)
sos rozmarynowy do jagnięciny
skórka