Ciąża i pies w domu - przeciwwskazania ?

1. Data: 2001-08-22 17:18:36

Temat: Ciąża i pies w domu - przeciwwskazania ?
Od: "Peter Popara Cyrny" <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja żona jest w 3 miesiącu ciąży,
we wrześniu mam zamiar kupić pieska
Czy są jakieś przeciwskazania co do ciąży żony i obecności psa w domu ?
Nasłuchałem się dużo o toksoplazmozie. Czy psy mogą być nosicielami tej
choroby ?
mEk

2. Data: 2001-08-22 20:20:21

Temat: Re: Ciąża i pies w domu - przeciwwskazania ?
Od: "margaretka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Peter Popara Cyrny" <m...@h...pl> wrote in message
> [...]
> Czy są jakieś przeciwskazania co do ciąży żony i obecności psa w domu ?
> Nasłuchałem się dużo o toksoplazmozie. Czy psy mogą być nosicielami tej

Nie ma przeciwwskazań jeśli po zakupie pieska zwrócisz się do weterynarza o
zaszczepienie psiaka, odrobaczenie itp.
Poza tym dziecko bardzo dobrze się rozwija gdy w domu jest zwierzątko.
Pozdrawiam m a r g a r e t k a

3. Data: 2001-08-23 10:01:06

Od: Ania Stelmach <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Peter Popara Cyrny wrote:

> [...]
> Czy są jakieś przeciwskazania co do ciąży żony i obecności psa w domu ?
> Nasłuchałem się dużo o toksoplazmozie. Czy psy mogą być nosicielami tej

Moze zona powinna sprawdzic, czy jest odporna na toksoplazmoze -
wystarczy badanie krwi.
A przy okazji - nie sadzisz, ze male dziecko + maly piesek to troche za
duzo szczescia naraz?

slimaczek+
--
Kobiety, konie i winorośl potrzebują energicznych posiadaczy.
http://slimaczek.w.interia.pl

4. Data: 2001-08-23 11:54:19

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 23 Aug 2001, Ania Stelmach wrote:

> Moze zona powinna sprawdzic, czy jest odporna na toksoplazmoze -

na czym polega odpornosc na toksoplazmoze?

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

5. Data: 2001-08-23 16:25:43

Od: <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy psy mogą być nosicielami tej choroby ?

Nie, psy tej choroby nie przenosza.
Tylko koty.

Cranio

6. Data: 2001-08-23 16:27:17

Od: "MałGosia" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Peter Popara Cyrny" <m...@h...pl> napisał:
> [...]
?
> Nasłuchałem się dużo o toksoplazmozie. Czy psy mogą być nosicielami

Witam
Zawsze wydawalo mi sie, ze to nie obcowanie z psem moze byc
niebezpieczne dla kobiety w ciazy, ale z kotem. No chyba, ze czegos nie
wiem? Wstukalam toksoplazmoze w wyszukiwarce i wszystko wydaje sie
potwierdzac, ze chodzi zdecydowanie o koty a nie o psy bo tylko koty
moga byc zywicielem ostatecznym pierwotniaka Toksoplasma gondi.
Wyczytalam to tutaj:
http://www.puella.pl/artykul.php3?id_strony=121
Pisza tam, ze psa trzeba by bylo zjesc zywcem, zeby sie zarazic :)
Mysle wiec, ze spokojnie mozesz pieska kupic.
Pozdrawiam
Gosia

7. Data: 2001-08-24 07:51:32

Temat: Odp: Ciąża i pies w domu - przeciwwskazania ?
Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz napisał

: na czym polega odpornosc na toksoplazmoze?

Pytanie nie do mnie wprawdzie, ale ...
Napiszę, co słyszałam już wielokrotnie od lekarzy. Jeśli się zachoruje na
toksoplazmozę np. w dzieciństwie (ale niekoniecznie), to nabywa się na nią
odporności. O przechorowaniu świadczy obecność przeciwciał IgG. Odpowiedni
poziom tych przeciwciał (nie pamiętam teraz liczb) zapewnia właśnie odporność.
Czyli nie ma możliwości, by na toksoplazmozę zachorować ponownie. Tak mi mówiło
trzech lekarzy (wprawdzie ginekologów, ale to też lekarz :), laborantka i tak
czytałam w kilku pozycjach książkowych.
Ja np. miałam przeciwciała IgG, ale a małych ilościach i mi groziło ewentualne
ponowne zachorowanie. Znajoma miała poziom IgG chyba 20-krotnie wyższy niż ja i
jej lekarz wyraźnie powiedział, że nie musi się niczego obawiać, bo na pewno nie
zachoruje ponownie na toksoplazmozę.
Wiem, że jesteś lekarzem, więc jeśli to, co napisałam jest nieprawdą, proszę o
sprostowanie i wyjaśnienie.
Maja

8. Data: 2001-08-24 09:55:10

Od: Ania Stelmach <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz wrote:

> na czym polega odpornosc na toksoplazmoze?

Oooj, chodzilo mi o to, ze byc moze rzeczona pani przechodzila juz
toksoplazmoze, i ma potrzebne przeciwciala. Z tego co mi wiadomo,
wykluczaja one ponowne zachorowanie w czasie ciazy. Poprawcie mnie,
jesli sie myle.
slimaczek+
--
Kobiety, konie i winorośl potrzebują energicznych posiadaczy.
http://slimaczek.w.interia.pl

Re:bardzo serio o pupie
Hi, wanna see me NAKED? Live?! Check...
Re: Re:
operacja przepukliny w Poznaniu
jakis dobry naprawde dzialajacy srodek na odchudzanie