Ciecie orzecha

1. Data: 2004-10-17 19:29:40

Temat: Ciecie orzecha
Od: Krzysztof Grandys <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Przepraszam za brak polskich liter ale mam chwilowe przejsciowe problemy z
klawiatura.
Mam pytanie do znawcow tematu, kiedy mozna przycinac orzecha wloskiego, wiem
ze jesli sie to zrobi w niewlasciwym okresie to mozna miec potem problemy z
wydzielaniem soku i nieprzyjemnymi zapachami. Moj orzech jest juz lekko
wiekowy (ponad 20 lat) i troche przesadzil z wielkoscia, sasiad troche
narzeka na nadmiar lisci. Chcialbym orzecha nieco zmniejszyc ale nie wiem
jaki jest optymalny termin na taki zabieg.
A przy okazji, czy mozna przycinac sliwe (podobny problem jak z orzechem)
Pozdrawiam
Krzysiek

2. Data: 2004-10-17 21:01:55

Temat: Re: Ciecie orzecha
Od: "Rafal Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> jaki jest optymalny termin na taki zabieg.
> A przy okazji, czy mozna przycinac sliwe (podobny problem jak z orzechem)
> Pozdrawiam
> Krzysiek

Idealny termin w obu przypadkach to luty. Miejsca ciec posmaruj specjalna
mascia ogrodnicza - do kupienia w sklepach ogrodniczych.

Luty jest o tyle dobrym terminem, ze zima ma sie powoli ku kocowi a drzewa
sa jeszcze uspione i nie bedzie zadnego problemu z wydzielaniem soków.
Orzech ponoc wydziela tyle soku, ze niewlasciwie wykonane ciecie moze
pozbawic go zycia. Z drugiej strony u mnie zaistniala koniecznosc przyciecia
orzecha w lipcu i nic mu sie nie stalo, ba nawet ma teraz pyszne owoce.

--
Pozdrawiam, Rafal Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

3. Data: 2004-10-18 14:05:13

Od: "YOU_rek" <b...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z moich doswiadczen wynika ze orzech to istota niezwykle zywotna i nie jest
wrazliwa na ciecie bez wzgledu na termin.
W ubieglym roku w sierpniu cialem ostro 8-mio latka (nie z powodu upodoban
ale z koniecznosci). Bez wplywu na owocowanie.
Z literatury najlepszy okres ciecia to czas spoczynku ( listopad lub
marzec ).

YOU_rek

4. Data: 2004-10-18 14:12:30

Od: "YOU_rek" <b...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z moich doświadczeń wynika ze orzech to istota niezwykle zywotna i nie jest
wrażliwa na ciecie bez wzgledu na termin.
W ubieglym roku w sierpniu ciąlem ostro 8-mio latka (nie z powodu upodoban

5. Data: 2004-10-18 20:58:55

Od: Krzysztof Grandys <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki wszystkim, poczekamy do zimy, i dobrze bo chwilowo nie bardzo mam
nastroj i czas na ciecie orzecha
BTW. Czy ze sliwa jest podobnie?
Krzysiek

6. Data: 2004-10-18 22:14:18

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzieki wszystkim, poczekamy do zimy, i dobrze bo chwilowo nie bardzo mam
> nastroj i czas na ciecie orzecha
> BTW. Czy ze sliwa jest podobnie?
> Krzysiek

Orzech nie znosi ciecia, nawet lekkiego.

Pozdrawia boletus

7. Data: 2004-10-18 23:23:16

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"YOU_rek" <b...@p...com.pl> wrote in message

> Z moich doświadczeń wynika ze orzech to istota niezwykle zywotna i nie
jest
> wrażliwa na ciecie bez wzgledu na termin.

Nie prawda.

Tne orzechy tylko jesli to niezbedne, poczynajac od poczatku lipca, nigdy
na wiosne.
W lutym tez mozna ale osobiscie wole letnie ciecie, a orzech wtedy nie
"placze".

Pozdrawiam,
Bpjea

8. Data: 2004-10-19 04:57:33

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> wrote in message

> [...]
wiosne.
> W lutym tez mozna ale osobiscie wole letnie ciecie, a orzech wtedy nie "placze".

A ja orzechy lupie :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

9. Data: 2004-10-19 06:41:13

Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Tne orzechy tylko jesli to niezbedne, poczynajac od poczatku lipca,
> Pozdrawiam,
> Bpjea

To by się zgadzało z moimi doświadczeniami z tegorocznego cięcia.

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

Jakie pnącze na stary dom?