Ciekawy program w TVP1

1. Data: 2004-02-04 15:59:54

Temat: Ciekawy program w TVP1
Od: "jw" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzisiaj w srode 04. lutego:

18:05 Rozmowy na czasie; Gdzie Polacy szukają doświadczenia duchowego?

Prowadzi para dziennikarska znana z "Rozmow na koniec wieku".

1. Data: 2004-02-04 19:49:45

Temat: Re: Ciekawy program w TVP1
Od: "fen" <U...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jw" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> Dzisiaj w srode 04. lutego:
>
> 18:05 Rozmowy na czasie; Gdzie Polacy szukają doświadczenia duchowego?

coś o spirytyźmie było? duchi wywoływali?

1. Data: 2004-02-05 00:51:27

Od: "Arystokrates" <t...@c...rl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik fen <U...@...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bvri9a$f0f$...@a...news.tpi.pl...
:
: Użytkownik "jw" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
: news:bvr4rh$qro$1@inews.gazeta.pl...
: > Dzisiaj w srode 04. lutego:
: >
: > 18:05 Rozmowy na czasie; Gdzie Polacy szukają doświadczenia duchowego?
:
:
: coś o spirytyźmie było? duchi wywoływali?

Hehe, nie. Byl Pan i Pani (prowadzacy rozmowe), jakis krytyk wszystkiego,
kobieta ktora uskutecznia buddyzm od lat 20 (jak zaczynala to pewnie byla
ladna, jednakze z ekranu lecialy zmarszczki) i jakis mnich Bernardyn, ktory
w swoim zakonie napierdala fuzje katolicyzmu z buddyzmem.

W sumie rozmowa byla na wysokim poziomie (ha, nawet troche z niej
zrozumialem) a najpiekniejsze bylo to, ze z rozmowy jasno wynikalo, ze
chrzescijanstwo jest ubogie, a buddyzm zajebisty, mnich probowal oponowac,
ale mu argumentow braklo :)

I najfajniejsza rzecz jakiej sie dowiedzialem z programu to taka, ze buddyzm
liczy sobie 20.000 lat ! W zestawieniu z chrzescijanstwem to Jezusek wypada
blado ;)

1. Data: 2004-02-05 08:21:41

Od: "tren R" <t...@s...na.sojusze> szukaj wiadomości tego autora

w liter haszczach<news:bvs3rg$clg$1@news.onet.pl> rzekła paszcza
<Arystokrates>:

> I najfajniejsza rzecz jakiej sie dowiedzialem z programu to taka, ze
> buddyzm liczy sobie 20.000 lat ! W zestawieniu z chrzescijanstwem to
> Jezusek wypada blado ;)

no popatrz arystokratesie, jakiż to argument cię przekonał.

--
Wierz mi: nie ufaj nikomu.

1. Data: 2004-02-05 12:28:14

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tren R" <t...@s...na.sojusze> napisał w
wiadomości news:bvsui7$fhb$1@news2.ipartners.pl...

> no popatrz arystokratesie, jakiż to argument cię przekonał.

... wazne ze Arystokartes sie rozwija, w przeciwienstwie do Jezuska, ktora
nie ma lotow do buddyzmu :)
Swietny poziom, postęp duchowy rośnie, bo "budda" wrypał jezuskowi ... :)
Duch

1. Data: 2004-02-05 19:00:30

Od: "Pyzol" <n...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Arystokrates" <t...@c...rl> wrote in message
> I najfajniejsza rzecz jakiej sie dowiedzialem z programu to taka, ze
buddyzm
> liczy sobie 20.000 lat !

Rzeczywiscie, co najmniej f a j n e.

http://www.buddhanet.net/e-learning/history/b_chron-
txt.htm
?????????????????????

Kaska

1. Data: 2004-02-05 19:05:37

Od: "Arystokrates" <t...@c...rl> szukaj wiadomości tego autora

: Rzeczywiscie, co najmniej f a j n e.
:
: http://www.buddhanet.net/e-learning/history/b_chron-
txt.htm
: ?????????????????????

Przy uwzglednieniu wiary tybetanczykow czy hindusow, nie pamietam dokladnie
o co chodzilo ;)

1. Data: 2004-02-05 23:08:28

Od: "Filip Sielimowicz" <sielim@wyrzucic_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arystokrates" <t...@c...rl> napisał w wiadomości

> [...]
> : ?????????????????????
>
> Przy uwzglednieniu wiary tybetanczykow czy hindusow, nie pamietam dokladnie

Zapewne chodziło o przedbuddyjską tradycję duchową Bon:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Bon
http://panda.bg.univ.gda.pl/~sielim/buddyzm.htm

1. Data: 2004-02-06 10:46:52

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arystokrates" <t...@c...rl> napisał w wiadomości

> Przy uwzglednieniu wiary tybetanczykow czy hindusow, nie pamietam
dokladnie
> o co chodzilo ;)

To nie wazne, jedno zero w tą czy inną, wazne ze budda wrypal jezuskowi :)
Duch

1. Data: 2004-02-06 11:11:57

Od: "Filip Sielimowicz" <sielim@wyrzucic_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To nie wazne, jedno zero w tą czy inną, wazne ze budda wrypal jezuskowi :)

Ja tam osobiście przyjąłbym duży kubeł zimnej wody.
Rozsądny buddysta zauważy, że nauka Chrystusa jest bardzo
zbieżna w swej istocie z nauką Buddy. To, co jest inne, to
wierność przekazu. Chrystus żył krótko i sam nic nie spisał,
więc można przyjąć, że do czasów dzisiejszych nastąpiło
sporo przekłamań.
Generalnie jednak wiele autorytetów buddyjskich jest skłonnych
uznawać Chrystusa za Bodhisattwę, czyli Buddę Współczucia,
który narodził się, by przynieść pożytek innym istotom.

Jeśli spojrzymy na to w ten sposób, to, z punktu widzenia
buddyzmu, Chrystus i Budda Siakjamuni są istotami sobie
równymi, które przyszły w tym samym celu, ale działały
w różnych okolicznościach. I paradoksalnie, tym samym
można nawet pokusić się o twierdzenia, że korzenie
Chrześcijaństwa leżą tam, gdzie buddyjskie, czyli
hen tysiące lat temu.
Co robił Chrystus, gdzie był, kogo spotkał, zanim
zaczął nauczać ?

kilka tematów okołoadopcyjnych
Na tym świecie
Brrr znowu Walentynki.....