Cienie na fugach

1. Data: 2003-11-03 20:02:42

Temat: Cienie na fugach
Od: "getm" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Położylem beżowe fugi firmy Mapei (drobnoziarniste elastyczne) i niestety po
wyschnięciu okazuje się że są miejsca ciemne i jasne. Fuga nie jest
przeterminowana, została położona między kafle położone 2 tygodnie wcześniej
w suchym pomieszczeniu. Nie przypuszczam żeby fuga była zanieczyszczona, bo
jasne miejsca wyszły jaśniej niż powinny. Co może być przyczyną że powstały
takie cienie ? Ma ktoś pomysł jak to teraz poprawić ?

Pozdrawiam.

Getm

1. Data: 2003-11-03 21:22:07

Temat: Re: Cienie na fugach
Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 3 Nov 2003 21:02:42 +0100 I had a dream that getm <g...@i...pl> wrote:
> [...]
>jasne miejsca wyszły jaśniej niż powinny. Co może być przyczyną że powstały
>takie cienie ? Ma ktoś pomysł jak to teraz poprawić ?

Może jeszcze nie do końca wyschła? Jak dawno kładłeś tę fugę?

1. Data: 2003-11-04 06:47:50

Od: "getm" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może jeszcze nie do końca wyschła? Jak dawno kładłeś tę fugę?

Została położona ponad 2 tygodnie temu i raczej już napewno wyschła.

1. Data: 2003-11-04 08:19:26

Od: "KasiaA" <k...@g...pl.usun_to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "getm" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
powstały
> takie cienie ? Ma ktoś pomysł jak to teraz poprawić ?

Podejrzewam, że w miejscach, które są jasniejsze fuga została bardziej
"wypracowana" i wypłukał się z niej barwnik. Są to moje przypuszczenia, ja
również fugę Mapei mam w ciapki, z tym, że u mnie są plamy ciemniejsze jakby
mokre.

Kasia

1. Data: 2003-11-04 08:39:46

Od: Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asio!]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KasiaA" <k...@g...pl.usun_to> napisał w wiadomości
> [...] ja również fugę Mapei mam w ciapki[...]

Jaki kolor? Już sama nie wiem - zielona w łazience wyszła absolutnie bez
zastrzeżeń (o kremowej nie będę się wypowiadać, bo to taki kolor, że
nawet gdyby gdzieś było jaśniej, to i tak nie byłoby widać), beżowa -
kładziona przez tego samego wykonawcę - niestety łaciata (i na dokładkę
w kompletnie niespodziewanym odcieniu). A teraz muszę kupić
ciemnoniebieską, która niestety tania nie jest, i zastanawiam się, czy
dawać szansę Mapei, czy inwestować w jeszcze droższą Sopro, czy w ogóle
kichać sprawę i kupić Atlasa :)))

Pozdrawaim
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

1. Data: 2003-11-04 09:41:44

Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 4 Nov 2003 09:19:26 +0100 I had a dream that KasiaA
<k...@g...pl.usun_to> wrote:
> [...]
>również fugę Mapei mam w ciapki, z tym, że u mnie są plamy ciemniejsze jakby

Mi fachmani zdecydowanie odradzali Mapei i tą_drugą_droższą_firmę, kazali
kupić Ceresit i nawet ładnie to wygląda.

1. Data: 2003-11-04 10:30:22

Od: "KasiaA" <k...@g...pl.usun_to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka Skwarczyńska"
<hanusia@[asio!]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "KasiaA" <k...@g...pl.usun_to> napisał w wiadomości
>
> Jaki kolor?

Moja jest jasnoszara. I co ciekawe w części kuchni jest OK, fuga jest
jednolita, w części pojawiły się przebarwienia, co więcej przebarwienia te
mają powierzchnię jakby lekko szklistą.

Kasia

1. Data: 2003-11-05 06:40:25

Od: "Pańka Aleksander" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moja jest jasnoszara. I co ciekawe w części kuchni jest OK, fuga jest
> jednolita, w części pojawiły się przebarwienia, co więcej przebarwienia te
> mają powierzchnię jakby lekko szklistą.

Zle fachman ci wymieszal fuge. W tym miejscu gdzie jest "szklista" jest
wiecej tego skladnika "b"

1. Data: 2003-11-05 13:31:11

Od: "KasiaA" <k...@g...pl.usun_to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pańka Aleksander" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Zle fachman ci wymieszal fuge. W tym miejscu gdzie jest "szklista" jest
> wiecej tego skladnika "b"

Czy to znaczy, że proszek zostal źle wymieszany z wodą?

K.

1. Data: 2003-11-05 20:01:08

Od: "katthia " <k...@g...WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

getm <g...@i...pl> napisał(a):

> [...]
> jasne miejsca wyszły jaśniej niż powinny. Co może być przyczyną że powstały
> takie cienie ? Ma ktoś pomysł jak to teraz poprawić ?
witam
piszesz że jest to fuga elastyczna ale czy to kerapoxy(mapei ma taką serię
specjalistycznych fug, są one bardzo dobre jeśli chodzi o póżniejsze
uzytkowanie), a więc jesli to kerapoxy, to z pewnością twój fachowiec żle ją
wymieszał albo żle położył, to fakt że te fugi są ciężkie do nałożenia,
a tak na marginesie, pracuje w branży pokrewnej i musze ci powiedzieć że
ostanio byłam na szkoleniu firmy mapei i na około 30 fachowców biorących
udział w szkoleniu tylko jeden wiedział jak poprawnie nałożyć taką fugę

jest jedna mała nadzeja,
są na rynku dostępne środki firmy HG, jest jeden taki środek Hagesan
Błękitny, który wypłukuje naloty i cement z fug juz położonych, ja miałam u
siebie w łazience przebarwienia na fugach (prawdopodobnie od zabrudzeń) i
środek ten rewelacyjnie się spisał, proponuję ci poszukać wyrobów tej firmy
(wiem że maja tez całą serię środków do fug)
powodzenia

zaluzje - wawa
dziwne smugi
Gdzie wkladke z 400 szt. kluczy?
ile kosztuje projekt domu?
[szczecin] osoba do podlaczenia kuchenki gazowej