Ciepla woda - Co o tym sadzicie??

1. Data: 2007-01-30 14:55:58

Temat: Ciepla woda - Co o tym sadzicie??
Od: "Maciek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Wlasnie robie remont w kuchni i mam dylemat odnosnie cieplej wody.
Jest to kuchnia bloku i aktualnie woda jest podgrzewana junkersem.
Chcialbym jednak zlikwidowac junkers w kuchni i zastanawiam sie czy
mozna by ciepla wode pociagnac z junkersu w lazience. W sumie
nalezaloby zalozyc okolo 7 - 8 metrow rór. Nie wiem czy nie bedzie to
za duza odleglosc? Czy w ogole mozna do 1 junkersu podlaczyc 3
odprowadzenia?

Pozdrawiam Maciek

2. Data: 2007-01-30 15:15:28

Temat: Re: Ciepla woda - Co o tym sadzicie??
Od: neg <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miałem taką sytuację i woda była ciepła po pięciu minutach od odkręcenia, bo
stygła w rurach na tych kilku metrach. Sądzę że przy instalacji tych rur należy
założyć na nie jakąś badzo dobrą izolację zagraniczną, wtedy powinno być znacznie
lepiej.

3. Data: 2007-01-30 15:28:17

Od: "ewka" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
ps.com...
>Chcialbym jednak zlikwidowac junkers w kuchni i zastanawiam sie czy
>mozna by ciepla wode pociagnac z junkersu w lazience.

Mialam tak w poprzednim mieszkaniu i efekt marny, ciepla woda mimo ociepliny
na rurach byla ciepla dopiero po jakims czasie, co wplywa na wieksze zuzycie
tej wody. Gdybym teraz miala potrzebe podgrzewania wody w domu to
zalozylabym elektryczny boilerek w szafce pod zlewozmywakiem. To rozwiazanie
mialam w wynajmowanym mieszkaniu i bylo super.

--
pozdr,
ewka

4. Data: 2007-01-30 15:29:11

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

neg <n...@n...pl> wrote:

> instalacji tych rur należy założyć na nie jakąś badzo dobrą
> izolację
> zagraniczną, wtedy powinno być znacznie lepiej.

Ech te mity, że zagraniczne=najlepsze, wiecznie żywe :-)
Idealnych izolacji termicznych jeszcze nie wynaleziono, co więcej
te dostępne przeznaczone do izolowania rur są od ideału bardzo
dalekie i po prostu nie ma siły, jak woda w takiej rurze postoi
to wystygnie i koniec.
Niestety,albo likwidujemy ogrzewacz z kuchni i godzimy się z tym,
że ciepłą wode w kuchni mamy po odczekaniu dłuższego czasu od
odkręcenia kranu, albo zostawiamy tak jak jest. Można ewentualnie
kombinować z zastąpieniem junkersa w kuchni ogrzewaczem
elektrycznym, raczej boilerem (np. schowanym pod zlewem) niż
przepływowym, bo tego zapewne instalacja (jak się domyślam stara)
nie wytrzyma.

J.

5. Data: 2007-01-30 16:14:14

Od: neg <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie przez marne materiały izolacyjne traci się 50% ciepła między ciepłownią a
mieszkaniem. Widziałem przekroje rur. Stare izolacje z czasów prl ze złych
materiałów miały ze 30 cm i nie pomagały. Nowe izolacje mają grubość tylko 5 cm i
trzymają bardzo dobrze. Niestety ale zaawansowane technologie tworzyw sztucznych
nie są naszą domeną, podobnie jak mikroelektronika.

6. Data: 2007-01-30 17:01:12

Od: Tomasz Piasecki <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciek wrote:
> Nie wiem czy nie bedzie to
> za duza odleglosc? Czy w ogole mozna do 1 junkersu podlaczyc 3
> odprowadzenia?
Podłączyć można. Oczywiście sprawa stygnięcia wody w rurach... Jak byś
nie ocieplił to po np. pół godziny stania wody w rurze możesz o cieple
zapomnieć.

Oczywiście ocieplenie pomaga, jego efekt jest widoczny w przypadku
korzystania z wody raz na 5-10 minut, co w kuchni zdarza się dość
często przy przyrządzaniu posiłku.

Zastosuj najcieńsze rury jakie można. Jakiś instalator podpowie może
które rury mają najmniejsze opory i średnice. Jeśli w kuchni jest tylko
zlewozmywak to pobór nie jest zbyt duży, ew. spadek ciśnienia na rurze
nie bedzie problemem. Jak będziesz znał średnicę rur to możesz sobie
policzyć ile wody się w rurze zmieści na tym parometrowym odcinku.

Np 8 m miedzi fi 15 mieści litr wody. Tyle bedzie do spuszczenia za
każdą dłuższą przerwą w korzystaniu z wody. Przekalkuluj. Ile płacisz
rocznie za przegląd piecyka? Może okazać się, że mimo wszystko się opłaci.

TP.

7. Data: 2007-01-30 17:08:41

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

7 metrów to jest dużo. U mnie jest 5 i się wkurzałem za czekanie aż zacznie
lecieć ciepła mimo solidnej izolacji.
Ja poradzę takie rozwiązanie:
Junkersa wywalić do łazienki a w kuchni zainstalować gdzieś pod zlewem mały
bojlerek np. 10-15 litrowy elektryczny. Ciepłą wodę z Junkersa podłączyć do
wejścia ZIMNEJ w bojlerku. W ten sposób ciepła woda będzie od razu.
Jacek

8. Data: 2007-01-30 17:24:22

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

neg <n...@n...pl> wrote:

> Niestety
> ale zaawansowane technologie tworzyw sztucznych nie są naszą
> domeną,
> podobnie jak mikroelektronika.

Wszystko się zgadza, ale obecnie przy kupowaniu izolacji do rur
do głowy by mi nie przyszło zaczynac rozmowy od tego, czy ta
konkretna jest krajowa, czy "zagraniczna", bo ta najtańsza i
zapewne najgorsza i tak na mur beton będzie zagraniczna właśnie
:-)

J.

9. Data: 2007-01-30 20:18:48

Od: neg <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Coś mi mówi, że te lepsze izolacje są sprzedawane połączone z rurą.

10. Data: 2007-01-31 10:14:37

Od: "tomekW" <@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bo stygła w rurach na tych kilku metrach. Sądzę że przy instalacji tych
> rur należy założyć na nie jakąś badzo dobrą izolację zagraniczną, wtedy

po 5 minutach??!!?? to chyba od sąsiada 250m dalej

Izolacja: zagraniczna czy krajowa raczej nie ma znaczenia bo pewnie i tak
produkowane są w ChRL ;)
jaka by nie była to i tak po jakimś czasie wychłodzi się

raczej patrzyłbym na to tak:
podłaczyć się da o ile podgrzewacz przepływowy ma wystarczającą moc.
ja bym nie podłączał tego tak bo zanim woda od podgrzewacza dopłynie to
chwile minie (prędkość przepływu w instalacji to ok 1m/s)
dodatkowo chwile zanim piecyk 'odpali'
jeśli byłoby to z pojemnościowego to mprędzej
--
pozdrawiam, tomek

Cokół ze stali
Cokół ze stali