Cilest, a niektore antybiotyki

1. Data: 2002-09-30 20:09:42

Temat: Cilest, a niektore antybiotyki
Od: "aniolek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie, moj ginekolog przepisał mi Cilest... z niewiadomych dla mnie
powodow mam go zaczac brac od 5 dnia (?!?) czy to normalne ? z tego co wiem
to powinno sie zaczynac od pierwszego dnia.
Moje drugie pytanie wiaze sie z tym, ze do grudnia bede przyjmowala
Rifamazid 300, a na ulotce od Cilest napisane jest "...Interakcje:
zmniejszaja skutecznosc doustnych srodkow antykoncepcyjnych leki takie jak:
rifampicyna..." Nie ukrywa ze mam pewne oboawy co do skutecznosci i pewnosci
Cilestu. Czy moje obawy sa słuszne ?
prosze poradzcie co mam robic...

--
-----------
aniolek (dusza rogata)

2. Data: 2002-10-01 15:21:46

Temat: Re: Cilest, a niektore antybiotyki
Od: "Marek Bieniek" <mbieniek@_antispam_poczta.onet.pl_invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aniolek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Mam pytanie, moj ginekolog przepisał mi Cilest... z niewiadomych dla
> mnie powodow mam go zaczac brac od 5 dnia (?!?) czy to normalne ? z
> tego co wiem to powinno sie zaczynac od pierwszego dnia.

Od pierwszego dnia czego, Aniołku? Cyklu? Nieprawda.
Pierwszy dzień cylku = pierwszy dzień miesiączki. W takiej sytuacji
pigułka od 5 dnia cyklu to jak najbardziej prawidłowe zalecenie.

> [...]
> takie jak: rifampicyna..." Nie ukrywa ze mam pewne oboawy co do
> skutecznosci i pewnosci Cilestu. Czy moje obawy sa słuszne ?

Zapytaj lekarza, który zlecił antykoncepcję. Moim zdaniem ważniejsze jest
leczenie tego, na co stosuje sie rifampicynę z izoniazydem, niż
antykoncepcja horminalna. A odpowiedzialnych ludzi można poznać po tym, że
potrafią ocenić co ważne. Zawsze możesz dodać prezerwatywę.

m.

Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta.onet.pl)
"Mialem juz chorego przyjac na OINK, ale odpi*****il neurologicznie."
(dr S. T.)

3. Data: 2002-10-01 17:16:24

Od: "aniolek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Bieniek" <mbieniek@_antispam_poczta.onet.pl_invalid>
napisał w wiadomości news:ancek0$ojd$1@kujawiak.man.lodz.pl...
> Od pierwszego dnia czego, Aniołku? Cyklu? Nieprawda.
> Pierwszy dzień cylku = pierwszy dzień miesiączki. W takiej sytuacji
> pigułka od 5 dnia cyklu to jak najbardziej prawidłowe zalecenie.

Oczywiscie ze cyklu...niewyrazilam sie jasno... lekarz powiedział ze jak
chce to od pierwszego dnia cyklu co da mi wiekszosc pewnosc a jesli chce to
od piatego. On preferuje piaty dzien.

> [...]
> antykoncepcja horminalna. A odpowiedzialnych ludzi można poznać po tym, że
> potrafią ocenić co ważne. Zawsze możesz dodać prezerwatywę.

Pytalam lekarza...specjalnie wybarlam sie do niego zapytac o
przeciwskazania... ale on powiedział ze to nie koliduje :(
Oczywiscie bede stosowala dodatkowe srodki... "kuracje" rimafamizdem
zakoncze w grudniu - do tej pory bede musiala sobie jakos poradzic.
W kazdym badz razie dziekuje

--
-----------
aniolek (dusza rogata)

4. Data: 2002-10-01 21:21:20

Od: "Calipso" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wiem
> to powinno sie zaczynac od pierwszego dnia.

Piatego dnia cylku przyjmujesz pigulki dlatego, aby moc Cie ochronic przed
tzw. plamieniem miedzy miesiaczkami.
Plamienie to wystepuje czesto wtedy, gdy tabletki antykoncepcyjne zawieraja
mala ilosc etinylestradiolu (nie wiadomo do konca dlaczego tak wlasnie
jest).
Cilest zawiera najmiejsza ilosc etinylestradiolu (z dostepnych na rynku
polskim tabletek antykoncepcyjnych-moge sie mylic dane dosc stare...).
Twoj ginekolog pewnie dlatego wlasnie zalecil Ci rozpoczecie pierwszego
opakowania wlasnie w piatym dniu cylku.
Nie jest to nic dziwnego:)
Natomiast musisz pamietac o dodatkowym zabezpieczeniu przez 14 dni
(pierwszych).

Pozdrawiam, Adrianna

5. Data: 2002-10-01 21:38:35

Od: "paola" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

to ja juz nic nie rozumien!

Od dwoch lat biore cilest od pierwszego dnia cyklu a teraz sie dowiaduje ze
to ma byc od piatego? Czy ktos mi to wytlumaczy jak jest bezpieczniej?

6. Data: 2002-10-02 07:10:38

Od: "DagmaraM" <d...@n...spamowac.wanadoo.nl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "paola" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> to ja juz nic nie rozumien!
>
> Od dwoch lat biore cilest od pierwszego dnia cyklu a teraz sie dowiaduje
ze
> to ma byc od piatego? Czy ktos mi to wytlumaczy jak jest bezpieczniej?

Dawkowanie pigułek antykoncepcyjnych jest bardzo podbne dla wszystkich
środków; 1 tabletka dziennie przez 21 dni, a potem 7 dni przerwy.

Cilest:
Pierwszą tabletkę cilestu bierze się w pierwszy dzień cyklu (pierwszy dzień
miesiączki). Potem przez 21 dni przyjmujesz dziennie 1 tabletkę - najlepiej
o tej samej porze. Po 21 dniach robisz siedmiodniową przerwę, podczas której
powinno wystapic krwawienie. Po upływie 7 dni zaczynasz kolejne opakowanie i
tak dalej.

Czyli całkowicie pierwsze opakowanie, które przepisał Ci lekarz zaczynasz w
pierwszym dniu cyklu - pierwszy dzień miesiączki (bo daje Ci to ochronę już
od pierwszego cyklu stosowania), a kolejne opakowania zaczynasz po 7-dniowej
przerwie, w której powinno wystąpic krwawienie.

Pozdrawiam,
Dagmara

co to moze byc?
paznokcie
maly palec u nogi - zwichniecie, zlamanie?
grzybica pochwy i sromu
Poszukuję książki "Patofizjologia chorób serca" - Poznań