Re: Cipropol

From: "Massai" <t...@b...ids.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Cipropol
Date: Thu, 20 Dec 2001 08:35:19 +0100

Użytkownik "Artur Drzewiecki" <d...@p...bez.onet.spamu.pl>
napisał w wiadomości
news:tur22u47e5p061chm71nfg6ajk7k5rmm1k@4ax.com...
> Klasyczny efekt placebo - działa nie lek, ale wiara w "prawdziwy"
lek.

teoretycznie tak.
Z jednej strony: mówi się że oryginały są robione przez zachodnie
koncerny z lepszych materiałów i w lepszych warunkach, mają niby być
czystsze

Z drugiej: Aspiryna akurat i i kwas acetylosalicylowy szczecińskiej
polfy jest robiony w_tej_samej_fabryce! Na tej samej linii
produkcyjnej - część jest pakowana jako Aspirin a częśc jako lek
generyczny... Różnica w cenie trzykrotna.
A tak naprawdę większość substratów do leków pochodzi z Indii. Z tych
samych fabryk kupują wszystkie koncerny. Wiem co mówię, w czasie
studiów pracowałem w polskiej filii dużego koncernu amerykańskiego.
paczka leku który w pełnej odpłatności kosztuje prawie 300 zł, w
produkcji wychodzi około 8 dolarów. Niezla przebitka ;-)
Pozdro
Massai