Co do takiego ryżu???

1. Data: 2004-09-28 17:42:09

Temat: Co do takiego ryżu???
Od: "Nadi" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy zna ktoś przepis na ryż taki z tajskiego bary.Nie mam przekonania do
tych barów a chciałabym zrobićgo sama jednak mi nie wychodzi taki jak
tam(może nie ma tych ich:)))składników)!!!! Może być przepis na ryż z
warzywami.Bardzo mnie interesują przyprawy dodawane do tego typu
potraw(ryżu).
Serdecznie dziękuję za wszystkie odpisy na moj post.
Buziaczki

1. Data: 2004-09-28 18:51:19

Temat: Re: Co do takiego ryżu???
Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tych barów a chciałabym zrobićgo sama jednak mi nie wychodzi taki jak
> tam(może nie ma tych ich:)))składników)!!!!

Kombinuj z cebulą, czosnkiem, kurkumą i"przyprawą chinską 5 smaków". Mnie
smakuje gdy zrobię to w ilości następującej:1 cebula- mała, 4 ząbki czosnku, 1
łyżeczka czubata kurkumy a przyprawy 5 S-ków 1/2 łyżeczki.
Pozdrawiam Areta

1. Data: 2004-09-28 20:44:28

Od: "eM eL" <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nadi <e...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> tam(może nie ma tych ich:)))składników)!!!! Może być przepis na ryż z
> warzywami.Bardzo mnie interesują przyprawy dodawane do tego typu

Sa miliony przepisow na "tajski ryz." Co bys w nim chciala miec..? Cudowny
jest z ananasem

Co do przypraw to dodaje sie (nie wszystko na raz i nie do wszystkiego :-))))
czosnek
sos rybny (ang. "fish sauce"), sa rozne odmiany
sos z ostryg (and. "oyster sauce")
sos typu "teryaki"
rozne rodzaje sosow sojowych (w Syjamie uzywaja czesto gestego, slodakawego
sosu sojowego)
rozne rodzje oliwy i oleju (np. z orzeszkow ziemnych, sezamowej, etc.)
proszek chili
kmin rzymski
mielona kolendre,
szafran
szafran indyjski (to po ang. "turmeric", nie ma nic wspolnego z szafranem)
imbir pod roznymi postaciami (proszek, korzen)
itd...

No i warzywa:
zielona kolendra
zielony cebulka (zwykle biale i zielone czesci oddzielnie bo sie inaczej
gotuje/smazy)
szpinak
papryka straczkowa
rozne ostre papryczki
limonki
"lemon grass"
kielki fasoli
cebula
rozne rodzaje miety i podobnych zielsk, etc.

--
><eM eL><Washington, D.C.><
><The worst defense is a bad offense><

Powidło z śliwek - JAK???