Co do zawijańców?

71. Data: 2010-06-10 16:28:48

Temat: Re: Co do zawijańców?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 10 Jun 2010 18:25:48 +0200, Panslavista napisał(a):

> "E." <e...@o...pl> wrote in message

> Zatoka zarażona wodami powodziowymi.

Zawsze czymś. Jak to zatoka.

72. Data: 2010-06-10 16:31:54

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Kołobrzeg.

Na pełnym morzu chyba lepiej, acz nie wiem na pewno.
Na Morzu Północnym łowi się makrele - jak się siostra ze szwagrem
wybrali w jeden dzień złowili ponad 80 kg. Na Baltyku nie ma co marzyć
nawet o takich ilościach.
Za to są dni kiedy na śledzie warto się wybrać. U wejścia do portu
północnego siedzą sobie na brzegu wędkarze... podobno najwięcej sledzi
wpływa za wchodzącym do portu statkiem.
Nie wiem ile w tym rawdy, ale jak się dobry dzień trafi, mozna całe
wiadro w kilka godzin nałowić.

E.

73. Data: 2010-06-10 17:23:25

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-06-10 16:14, niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:

> Tak w ogóle nie używasz, ni ociupinki?

Do gotowych potraw - nie używam. Niestety kalafiora czy fasolki
szparagowej bez posolenia wody zjeść się nie da. No chyba że ktoś
wymyśli mi tutaj substytut.

Qra

74. Data: 2010-06-10 17:27:43

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> Do gotowych potraw - nie używam. Niestety kalafiora czy fasolki
> szparagowej bez posolenia wody zjeść się nie da. No chyba że ktoś
> wymyśli mi tutaj substytut.

Ugotuj bez wody (garnek z grubym dnem i dobrze dopasowaną pokrywką,
więcej instrukcji ew. gugiel).
Wystarczy woda zawarta w kalafiorze. Soli nie trzeba.
--
Bbjk

75. Data: 2010-06-10 17:28:54

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Qrczak" <q...@o...pl> wrote in message news:hur72a$otc$2@news.onet.pl...
> [...]
>
> Do gotowych potraw - nie używam. Niestety kalafiora czy fasolki
> szparagowej bez posolenia wody zjeść się nie da. No chyba że ktoś wymyśli

Możesz ograniczyć, a do przyprawienia kup sobie czubricy zielonej.
http://www.przyprawynmr.pl/hurt_product.php?id=260

76. Data: 2010-06-10 17:39:07

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bbjk pisze:

> Ugotuj bez wody (garnek z grubym dnem i dobrze dopasowaną pokrywką,
> więcej instrukcji ew. gugiel).
> Wystarczy woda zawarta w kalafiorze. Soli nie trzeba.

Tak się tylko mówi.
Zainwestowałam w gar do gotowania na parze. Ugotowałam raz brokuły - gar
wylądował w piwnicy, bo rodzina kategorycznie odmowiła udziału w
dalszych eksperymentach.

E.

77. Data: 2010-06-10 17:47:26

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

E. pisze:

> Tak się tylko mówi.

I robi :)

> Zainwestowałam w gar do gotowania na parze. Ugotowałam raz brokuły - gar
> wylądował w piwnicy, bo rodzina kategorycznie odmowiła udziału w
> dalszych eksperymentach.

Nie na parze, ani w specjalnym garze.
W normalnym garnku stalowym z grubym dnem i szczelną pokrywką, bez wody.
Niewielki "ogień", mokry kalafior, brokuł, czy ziemniaki, dokładne
zamknięcie i po jakimś czasie jest miękkie. Dla bezsolnych dobre, bo
warzywa są lepsze, niż z wody, czy dla tych, co chcą ortodoksyjnie
oszczędzać w warzywach coś, czego nie wypłucze w tym przypadku woda.

Oczywiście to tylko propozycja, czy alternatywa, obowiązku nie ma,
rodzina może spać spokojnie ;)
--
BBjk

78. Data: 2010-06-10 19:05:07

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak" napisał:

> Niestety kalafiora czy fasolki szparagowej bez posolenia wody
> zjeść się nie da. No chyba że ktoś wymyśli mi tutaj substytut.

To nie substytut, ale kalafiora mozna zjeść na surowo - o ile oczywiscie
produktem wyjściowym nie jest mrożonka :)

--
Pozdrawiam - Aicha

79. Data: 2010-06-10 19:29:49

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-06-10 21:05, niebożę Aicha wylazło do ludzi i marudzi:

> To nie substytut, ale kalafiora mozna zjeść na surowo - o ile oczywiscie
> produktem wyjściowym nie jest mrożonka :)

I jest w tej postaci bardzo smaczną jarzynką. Niestety z fasolką już
gorzej, podobnie resztą strączkowych. Ziemniaka też raczej poddaje się
obróbce termicznej. Chociaż... kiedyś jadłam (ba, sama też robiłam)
sałatkę składającą się m.in. z marchewki pokrojonej na sposób julienne z
takoż oprawionymi ziemniakami, które poddano kilkusekundowemu
zblanszowaniu w słonym wrzątku. Niestety, pamiętam tylko te składniki...
a szkoda... sałatka była wyśmienita.

Qra

80. Data: 2010-06-10 19:36:20

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> takoż oprawionymi ziemniakami, które poddano kilkusekundowemu
> zblanszowaniu w słonym wrzątku.

Hm... za czasów moich rodziców jedzenie surowych ziemniaków stosowało
sie w celu wywołania gorączki i nie pójścia do szkoły.
Osobiście nie próbowałam, ale jakos mi sie zakodowało, że surowy
ziemniak = gorączka :)

E.

Bazylia do mrożenia?
Kawa