Co dobrego robicie na obiad?

11. Data: 2011-09-12 13:20:35

Temat: Re: Co dobrego robicie na obiad?
Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Paulinka" <p...@w...pl> wrote in message
news:j4kntg$81v$1@node2.news.atman.pl...
> U mnie dzisiaj kurczak pieczony na butelce z czosnkowym ryżem

na butelce???

i.,

12. Data: 2011-09-12 13:28:22

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.tinyurl.pl?O0DQKJ6c

--

Paulinka

13. Data: 2011-09-12 13:33:20

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://www.tinyurl.pl?O0DQKJ6c

ooo wow! dzieki - a jaka ta butelka odgrywa role??

i.

14. Data: 2011-09-12 14:08:03

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-09-12 14:41, Paulinka pisze:

> Doprawiasz to czymś specjalnym, czy tylko sól ew. pieprz?

Sól, pieprz, odrobinę curry i oczywiście czosnek mielony. Czasami dodaję
zamiast tego wszystkiego po prostu łyżeczkę mieszanki chińskiej.

ruskawkami.html

> Nie puszczą. Piekłam je już. Ciasto było wewnątrz wilgotne od gruszek,
> ale nie było mokre.
> Na 12 babeczek potrzeba maksymalnie 2 gruszek.

Muszę spróbować.

> Mam taką, jak na 1 zdjęciu :
>
> http://majanaboxing.blox.pl/2008/06/Formy-muffinowe.
html

> Nie wkładam już papilotek, tylko smaruję formę tłuszczem i pięknie się
> je wyciąga.

Hm, chyba pozostanę przy papilotkach (fajna nazwa ;) ), bo nie uśmiecha
mi się kupowanie kolejnej blachy do składowania.

Ewa

15. Data: 2011-09-12 14:14:57

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-09-12 16:08, medea pisze:

> Sól, pieprz, odrobinę curry i oczywiście czosnek mielony. Czasami
> dodaję zamiast tego wszystkiego po prostu łyżeczkę mieszanki chińskiej.

a właściwie "mieszanka pięciu smaków" się to nazywa.

Ewa

16. Data: 2011-09-12 14:30:05

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 12.09.2011 12:46, schrieb Paulinka:
> Witam,
>
> Może zainspirujecie mnie na kolejne dni tygodnia.
> U mnie dzisiaj kurczak pieczony na butelce z czosnkowym ryżem, a do tego
> sałata słodko-kwaśna ze śmietaną.
> Zupę dzisiaj odpuściłam, na deser muffinki/babeczki z gruszkami i malinami.
>
> BTW polecam przepis podstawowy na muffinki/babeczki ze strony :
> http://bakeandtaste.blogspot.com/2010/06/muffiny-z-t
ruskawkami.html
> Wychodzą rewelacyjne i bardzo długo utrzymują świeżość.

Zupa z dyni z curry, imbirem i mlekiem kokosowym. Do tego krewetki
przysmażone.

Waldek

17. Data: 2011-09-12 14:39:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 12 Sep 2011 14:05:36 +0200, Paulinka napisał(a):

> A co to za wynalazek?

Pyszne ciasteczka do chrupania. Niedawno wreszcie rozszyfrowałam ciastka,
które jadłam kilka razy w mojej ulubionek kieleckiej kafejce, gdzie babka
podawała domowe ciasta i ciastka własnoręcznie pieczone - no i własnie te
ciasteczka, które mi najbardziej tam smakowały, okazały się...
amoniaczkami!
http://www.kafeteria.pl/bonappetit/przepisy/obiekt_i
nt.php?id_p=16068
i inne.
Amoniaku nie trzeba się bać - wietrzeje cały podczas pieczenia i trochę
wtedy się go czuje, w ciastkach go już wcale nie ma.
Nie wiem, dlaczego, ale amoniaczki smakują o niebo lepiej, niż zwykłe
kruche ciasteczka.

PS. Jakbyś się skusiła na upieczenie, to dobra rada: po wykrojeniu każde
ciasteczko trzeba popędzlować roztrzepanym lekko spienionym białkiem i
kłaść tą mokrą stroną na rozsypanej cienkiej warstwie cukru, wcale
niekoniecznie grubego - po upieczeniu będą miały apetyczną skorupkę.
Oczywiście pieczemy cukrową warstwą do góry.
--
XL

18. Data: 2011-09-12 14:41:18

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 12 Sep 2011 14:10:28 +0200, medea napisał(a):

> Jedno z moich ulubionych dań robionych przez moją mamę to barszcz
> czerwony zabielany podawany z ziemniaczanym puree z podsmażanym
> boczkiem.

Własnie taki robię, tyle że zamiast boczku - słoninka zezłocona,
mniamm...To właśnie takie danie na lato było i wystarczało jedno.

> Pycha. Żałuję, że moja córka nie podziela mych uniesień. ;)

Dojrzeje :-)

--
XL

19. Data: 2011-09-12 14:42:46

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 12 Sep 2011 16:41:18 +0200, Ikselka napisał(a):

> Własnie taki robię, tyle że zamiast boczku - słoninka zezłocona,
> mniamm...

Medea:

Wcięło mi znak cytowania - poprawiam się.
--
XL

20. Data: 2011-09-12 15:12:37

Od: "misiczka" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulinka" <p...@w...pl> napisał w
wiadomości news:j4kntg$81v$1@node2.news.atman.pl...
> Witam,
>
> Może zainspirujecie mnie na kolejne dni tygodnia.

Potrawka z kurczaka z marchewką, groszkiem i kukurydzą i ryż.
I rosół z makaronem "domowym".

--
misiczka

Gdzie znajdę polskie wino?