Re: Co jadać (Re: Dieta optymalna sucks)

From: "Krystyna *Opty*" <k...@v...pl>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: Co jadać (Re: Dieta optymalna sucks)
Date: Sun, 13 Jan 2002 23:43:06 +0100
Sender: k...@p...onet.pl@l242.biaman.pl
<a0puqi$drn$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl> <a0smo1$bkj$1@news.tpi.pl>
<a0uijv$7df$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl> <a0v24r$2n$5@news.tpi.pl>
<a0v8qq$65s$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl> <a0vev7$jkv$1@news.tpi.pl>
<a0vrnf$rhc$4@okapi.ict.pwr.wroc.pl>
<X...@2...25.200.9>
<a11dq3$j32$1@news.tpi.pl>
<X...@2...25.200.9>
<a14n16$g13$1@news.tpi.pl> <3...@n...vogel.pl>
<a1fcps$6vd$1@news.tpi.pl> <3...@n...vogel.pl>
<a1havh$ngj$1@news.onet.pl> <3...@n...vogel.pl>
<a1kgfg$bpl$1@news.onet.pl> <3...@n...vogel.pl>

Użytkownik "Tomek Wilicki" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
news:3c3ee981@news.vogel.pl...

> Użytkownik Krystyna *Opty* <k...@v...pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:a1kgfg$bpl$...@n...onet.pl...

> no było dużo o wątrobie, ale nie było odpowiedzi na moje pytanie...a na
tym
> opiera się częściowo DO.
>
> tomek

Chodzi Ci o przeciążenie watroby?
Powiem to inaczej: specjalnością wątroby jest produkcja żółci, która wpływa
do dwunastnicy, gdzie bierze udział w trawieniu tłuszczów.
W skład żółci wchodzą m.in.sole kw.żółciowych, które odgrywają podstawową
rolę w procesie emulgacji tłuszczu (tego z pokarmu!) co odbywa się w
jelicie, reszta czyli białko i węglowodany (te z pokarmu) muszą w celach
strawienia białek do aminokwasów, a węglowodanów do glukozy - wędrować z
jelita do wątroby żyłą wrotną. Nadmiary spożywanych białek i węglowodanów
powodują, że wątroba ma dużo pracy (patrz poprzedni post). Nie buntuje się,
gdy jednocześnie nie musi produkować dużo żółci, gdy jednak dostaje w
pokarmie i sporo tłuszczu to w końcu po jakimś czasie zaczyna dokuczać, bo
ile mozna tyrać na cały gwizdek???
Ponieważ my zjadamy m a ł o białek i węglowodanów - ona z nimi nie ma tyle
pracy i bez problemów robi to, w czym jest specjalistką.

Krystyna*Opty*