Co oglądać przy zakupie domu?

1. Data: 2006-04-07 18:54:22

Temat: Co oglądać przy zakupie domu?
Od: seba <s...@w...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Jadę zobaczyć jeden dom, który chciałbym kupić.
Nie mam prawdę mówiąc za dużego pojęcia o co pytać.
Jedyne pytanie jakie teraz mi do głowy przychodzi to czym jest dom
ogrzewany.
Macie jakieś propozycje na co jeszcze zwrócić uwagę?

2. Data: 2006-04-07 19:03:52

Temat: Re: Co oglądać przy zakupie domu?
Od: "Marcin P." <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Macie jakieś propozycje na co jeszcze zwrócić uwagę?

na wszystko, na dziennik budowy, na odbiór techniczny, na zgodność z
projektem, na sąsiadów, na media, na rodzaj materiałów, na instalacje
elektryczne i hydrauliczne, na ocieplenie i związane z tym wydatki na
ogrzewanie, na usytuowanie domu na działce.

3. Data: 2006-04-07 19:10:34

Od: seba <s...@w...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin P. napisał(a):

> [...]
> elektryczne i hydrauliczne, na ocieplenie i związane z tym wydatki na
> ogrzewanie, na usytuowanie domu na działce.

Zapomniałem dodać, że dom ma jakieś 5 lat.
Co do materiałów i ocieplenia: co dobre, co złe?

4. Data: 2006-04-07 19:42:44

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "seba" <s...@w...wroc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ogrzewany.
> Macie jakieś propozycje na co jeszcze zwrócić uwagę?

Zatrudnic np. rzeczoznawce budowlanego lub osobę z uprawnieniami budowlanymi
mającą duże doświadczenie i iść z nim na oględziny. Rozumiem, że stać cię na
wydanie 200-400 zł na fachową opinie w sprawie domu wartego pewnie powyżej
300 kzł.

5. Data: 2006-04-07 22:00:05

Od: "Mariusz Wolek" <m...@l...pl.niespamuj> szukaj wiadomości tego autora

> Zapomniałem dodać, że dom ma jakieś 5 lat.
> Co do materiałów i ocieplenia: co dobre, co złe?

Źle bedzie jesli sam pojdziesz go ogladac - znacznie lepiej jesli wezmiesz
inspektora budowlanego. Kosztuje to kilka stowek ale lepiej nie oszczedzac -
ktos z moich znajomych byl zainteresowany kupnem domu w stanie surowym
Wygladalo "na oko" ok, dopiero inspektor zwrocil uwage ze stropy sa zle
wykonane - wszystkie są ugiete. W praktyce dom trzeba rozebrac i zbudowac na
nowo. Gdyby znajomy sam ocenial toby sie wpuscil.... Pewna znana polska
aktorka "przyoszczedzila" i kupila spory dom na marnych fundamentach - gdy
te zaczely pekac to mocno poplynela z kasą...

MaW

6. Data: 2006-04-07 22:08:51

Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "seba" <s...@w...wroc.pl> napisał w wiadomości
> Zapomniałem dodać, że dom ma jakieś 5 lat.

Czyli prawie nowy. :-) Dowiedz się, czemu jest sprzedawany. Sprawdź także
kwity (odpis z KW, odbiór domu itp) i rachunki (chociaż to się robi raczej
na kolejnej wizycie), dach (czy nie ma ubytków), tynk zewnętrzny - czy nie
puchnie, nie odstaje. Czy w domu nie ma insektów, jak wyglądają sanitariaty,
czy okna nie są wypaczone czy krzywe. Oceń, czy dom wymaga remontu (w jakim
nakładzie). Jeśli tak, to czy będzie kosmetyczny - malowanie, tapetowanie,
glazura, terakota, czy jednak solidniejszy - zmiany konstrukcyjne.
Poproś o odsuniecie mebli od ścian, by sprawdzić, czy nie ma przypadkiem
wilgoci. Sprawdź, czy nie pękają sufity, w jakim stanie są schody.
Najlepiej zabrać jakiegoś znajomego budowlanca, żeby rzucił okiem.
To tak na gorąco...
Jeśli masz ten dom z jakiejś oferty (net czy agencja), to bardzo wnikliwe
się im przyjrzyj. Czasami są jedynie zdjęcia samego wnętrza domu - czemu nie
ma elewacji czy otoczenia? Albo odwrotnie - same ściany zewn. - czy coś ze
środkiem nie bardzo? Warto sobie zadać takie pytania.

> Co do materiałów i ocieplenia: co dobre, co złe?

Jest tego trochę... Najlepiej dowiedz się, z czego jest dom zbudowany, a
później przyjdź tutaj i się dopytaj. Albo przyjaciela googla. ;-)

Bardzo dobrze się sprawdza przty oględzinach aparat foto. Bo w trakcie
oglądania jest się nieco zestresowanym i zaaferowanymm i nierzadko umykają
szczegóły, a nawet nie umie się powiedzieć, jaki kolor miały ściany... Więc
cykaj foty, jak możesz. Najlepiej wszystkiego, co Cię niepokoi - jakieś
smugi na ścianach (wigoć?), dziury, pęknięcia itp.
Iwona

7. Data: 2006-04-08 07:13:52

Od: "Marcin P." <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co do materiałów i ocieplenia: co dobre, co złe?

Przy dzisiejszych cenach opału na ocieplenie daje się 20 cm styropianu tak
żeby ścina zeszła poniżej U=0,2 W/m2/K, 5 lat temu nikt jeszcze nawet o tym
nie myślał i dawali max 8 cm. Teraz płaczą albo szukają frajera który kupi
taki dom.

8. Data: 2006-04-08 11:48:10

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 4/8/2006 9:13 AM, Marcin P. wrote:

> [...]
> nie myślał i dawali max 8 cm. Teraz płaczą albo szukają frajera który kupi
A za 5 lat będzie się dawać 50 cm styropianu. Teraz nikt nawet o tym nie
myśli i dają max 20 cm. Potem będą płakać albo szukać frajera, który
kupi taki dom. ;->

Mam dom ocieplony 8 cm wełny. Za 4 m-ce ogrzewania (listopad - luty)
zapłaciłem ok. 1000 zł. Więcej niż zwykle, bo zima lekka nie była. Ale
nie widzę powodu do płaczu i sprzedawania domu. :-)

Michał

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

9. Data: 2006-04-08 16:09:24

Od: "Marcin P." <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam dom ocieplony 8 cm wełny. Za 4 m-ce ogrzewania (listopad - luty)
> zapłaciłem ok. 1000 zł. Więcej niż zwykle, bo zima lekka nie była.

bo grzałeś tylko w jednym pokoju, nie boisz się ze cię grzyb zje ??

10. Data: 2006-04-08 20:21:32

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 4/8/2006 6:09 PM, Marcin P. wrote:

> bo grzałeś tylko w jednym pokoju, nie boisz się ze cię grzyb zje ??

We mrozy to do kuchni żeśmy łóżko wstawili i jak kupą my leżeli, to
nawet i grzać nie było trzeba, a w salonie żem przepalił czasem starymi
oponami, co mi je szwagier trzy traktory zwalił w obejściu i jak się
uchyliło lufcik w dachu to gorąc szedł na całą chałupę a zanim dzieciaki
z zarobku wrócili to już i oddychać się dało.

Michał

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/