Co pod orzech wloski ?

21. Data: 2005-04-07 13:18:16

Temat: Re: Co pod orzech wloski ?
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
news:d33bc8$l55$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Tak, myślałam o katalpie, jest bardzo podobna do orzecha, ale czy
dobrze
> jej będzie w wodonośnej glebie jaką mam w ogrodzie i jak z jej odpornością
> na kieleckie mrozy ???

Musisz spróbować po prostu...literatura głównie podaje, że na glebach
suchszych drewno katalpy potrafi w dostatecznym stopniu zdrewnieć przed
zimą, co podnosi odporność na mróz. Z tym że katalpę testuję chyba od 20
lat, różne zimy były w tym czasie i nie zmarzła ani razu :-) Kroś tu chyba
miał nasiona i siewki, dobrze pamiętam?

Pozdrawiam, Basia.

22. Data: 2005-04-07 14:07:19

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Miłka wrote:

> Tak, myślałam o katalpie, jest bardzo podobna do orzecha, ale czy dobrze
> jej będzie w wodonośnej glebie jaką mam w ogrodzie i jak z jej odpornością
> na kieleckie mrozy ???

Co okreslasz mianem gleby wodonosnej? U mnie na glinie rosna dobrze.
Problemow z odpornascia na mroz nie zauwazylem.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

23. Data: 2005-04-07 14:09:19

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:

> [...]
> lat, różne zimy były w tym czasie i nie zmarzła ani razu :-) Kroś tu chyba

Ja bym pewnie mogl zaoferowac, ale troche to daleko :-)
Z tym, ze nasiona juz polecialy, wiec teraz bede sie spodziewal
siewek w najrozniejszeych miejscach.

Pozdrowienia,
Michal

24. Data: 2005-04-07 14:25:14

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:jab5e.325$8J5.311@fe2.columbus.rr.com...

> Ja bym pewnie mogl zaoferowac, ale troche to daleko :-)
> Z tym, ze nasiona juz polecialy, wiec teraz bede sie spodziewal
> siewek w najrozniejszeych miejscach.

Moje na kompoście:)

Pozdrawiam, Basia.

25. Data: 2005-04-07 14:30:48

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz doradziła Miłce posadzenie katalpy:

> [...]
> zimą, co podnosi odporność na mróz. Z tym że katalpę testuję chyba od 20
> lat, różne zimy były w tym czasie i nie zmarzła ani razu.

U mnie katalpa rośnie od 1988 roku. W okolicy Lublina zimowała bez zadnych
szkód. Od 1998 mam Catalpa bignonioides `Aurea` i tę odmianę polecam
szczególnie, jeżeli zieleń ma być jasna. Ma piękne kwiaty:
http://skocz.pl/qbs

Pozdrawiam zadowolony, :-)
Zbyszek

26. Data: 2005-04-07 15:35:49

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:r8b5e.324$8J5.108@fe2.columbus.rr.com...

> Co okreslasz mianem gleby wodonosnej? U mnie na glinie rosna dobrze.
> Problemow z odpornascia na mroz nie zauwazylem.

Moja nie znam gatunku, dopiero dochodzę co za jedna,ma bardzo duże
sercowate liście,co roku przymarza ,tak że w tej chwili wyprowadzona jest
niby na pniu,jeszcze nie ma nabrzmiałych pączków to nie wiem czy żyje a żeby
oszacować potrzebna drabina:-)

Miłko a pomyślałaś o lipie jest przyjazna , będziesz siedzieć niczym
Kochanowski :-)
nie wiem czy szanowni grupowicze sadzą ,no może nie w tych przydomowych
ogródkach, ale na większych??

Pozdrawiam TeresaR

27. Data: 2005-04-07 16:07:32

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Zbigniew Mazur wrote:

> [...]
> szkód. Od 1998 mam Catalpa bignonioides `Aurea` i tę odmianę polecam
> szczególnie, jeżeli zieleń ma być jasna. Ma piękne kwiaty:

Dla uscislenia, kazda katalpa ma piekne kwiaty.

Pozdrowienia,
Michal

28. Data: 2005-04-07 17:13:24

Temat: Odp: Co pod orzech wloski ?
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:8Vc5e.334$8...@f...columbus.rr.com...

> Dla uscislenia, kazda katalpa ma piekne kwiaty.

A tak jeszcze bardziej precyzując, nie ma brzydkich kwiatów, wszystkie są
piękne. :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

29. Data: 2005-04-07 17:15:44

Od: b...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Dla uscislenia, kazda katalpa ma piekne kwiaty.

'Aurea' jest faktycznie rewelacyjna, głeboko żałuję, że nie mam już miejsca,
ale że trafiłam na nią kupując katalpę-anonim ;-(

Pozdrawiam, Basia.

30. Data: 2005-04-07 18:05:11

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zostałem podwójnie sprecyzowany:

Janusz Czapski:
> Użytkownik Michal Misiurewicz:
> A tak jeszcze bardziej precyzując, nie ma brzydkich kwiatów, wszystkie są
> piękne. :-)

O ile są. Na przykład taka Catalpa bignonioides `Nana` kwiatów nie wytwarza.
http://www.szkolkarstwo.pl/article.php?id=380

Pozdrawiam wyjątkowo, ;-)
Zbyszek

Życie Roślin - komu, komu