Co się da wcześniej zrobić na Święta?

1. Data: 2005-11-29 11:12:47

Temat: Co się da wcześniej zrobić na Święta?
Od: "OLUSIA" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Jestem tu nowa, czytam, podziwiam i odważam się prosić o radę:
Pracuję do ostatniej minuty przed Wigilią? Zwariuję potem, bo nie zdążę.
Znowu nie będę spać, albo zasnę w przednoc na stole w kuchni i coś przypalę!
Macie doświadczenia z zamrażaniem? Zamrożone uszka w zeszłym roku pięknie mi
się skleiły, rozrywanie ręczne pozbawiło ich urody, choć nie smaku. Ale
brzydkie były. Mam duży zamrażalnik i mogłabym tam przechować różne rzeczy.
Moglibyście doświadczeniem się podzielić? Może jakieś ciasto, a co z rybami.
Ostatnio zamroziłam juz smażone. Dobre były gdy same się rozmroziły. Zawsze
mam popłoch, jak zdążyć?
Pozdrowienia
OLUSIA

2. Data: 2005-11-29 11:14:46

Temat: Re: Co się da wcześniej zrobić na Święta?
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <dmhd3f$hnq$1@inews.gazeta.pl>,
"OLUSIA" <o...@g...pl> wrote:

Zacznij od nastawinia kwasu na barszcz.

Władysław

3. Data: 2005-11-29 11:26:53

Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

uszka zamroź oddzielnie i do jednego woreczka włóż jak zamarzną całkiem
potem wystarczy wrzucić na gorącą wodę i po strachu - będą smaczne i ładne
: )
u mnie w domku robimy tak co roku

czytałam, że dziewczyny mroziły makowiec - pogooglaj - nie tak dawno był ten
wątek na grupie....

Pozdrawiam!

Jini - aniołek z piernika ; )

4. Data: 2005-11-29 11:27:18

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik OLUSIA napisał:

> [...]
> Ostatnio zamroziłam juz smażone. Dobre były gdy same się rozmroziły. Zawsze

Spokojnie :)
Uszka zrób dowolnie wcześniej, minimalnie podgotuj, a nawet tylko sparz
- ulóż na tacy do wyschnięcia. Zamrażaj porcjami na tacce. Wkładaj do
woreczków po ok. 30-40 szt.
Jeśli robicie pierogi, to analogicznie. Zamrozić można też kutię,
łązanki z makiem, czy co tam sie u Was jada.

Nie wiem, jakie robisz ryby i jak. Większość z nich da się przygotować
wczesniej i zamrozić.

Wcześniej zaplanuj, co chcesz przygotować i rozdzielcie role w rodzinie.
Nawet małoletnie dziecko jest w stanie pokroić warzywa, czy ugotowac
kompot z suszu. Dowolny mężczyzna, choćby i nie kucharz też potrafi
sporo zrobić jadalnych rzeczy, wręcz z entuzjazmem, jeśli odpowiednio
zmotywowany.

Ciasta albo zamroź, albo zrób dzień czy kilka (piernik, wszelkie
ciasteczka drobne) wcześniej, albo zamów.

Prezenty kup czy zrób odpowiednio wcześniej i dobrze zabezpiecz przed
ewentualnymi szpiegami. Wcześniej zaopatrzcie się we wszytskie potzrebne
rzeczy - bakalie, przyprawy... itp, by w ostaniej chwili nie latać za
czyms brakującym.

Zleć ubieranie choinki komus, kto w kuchni ma już całkiem lewe ręce.

A przede wszytskim nie denerwuj się :) Nawet, jesli coś do jedzenie się
nie uda, świat będzie istniał nadal :)
--
pa, Basiabjk

5. Data: 2005-11-29 12:56:51

Od: "Magdalena W." <b...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "OLUSIA" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Pracuję do ostatniej minuty przed Wigilią? Zwariuję potem, bo nie zdążę.
> Znowu nie będę spać, albo zasnę w przednoc na stole w kuchni i coś
Współczuję, miałam tak 2 lata temu i od tej pory zmieniłam zasady gry ze
zleceniodawcami.
Na pewno możesz zrobić wcześniej kapustę z grzybami oraz bigos już na po
Wigilii - im mrożenie wręcz dobrze zrobi.
Możesz zrobić, zamiast uszek, pierogi pieczone z grzybami - przepis
autorstwa Magdy Bassett, w wolnej chwili mogę poszukać linku. Te można upiec
i zamrozić w pudełku albo na tacce, przekładając papierem do pieczenia albo
folią, i po rozmrożeniu ogrzać w piekarniku. Doskonale zastępują uszka do
barszczu.
Wydaje mi się, że makowiec dobrze zniesie zamrożenie.
Nawet tydzień wcześniej możesz zrobić piernik, że o drobnych ciasteczkach
nie wspomnę. Mogę Ci podać dobry przepis na piernik.
Ryby usmażone chyba tez można zamrozić, a po rozmrożeniu podgrzać "na
świeżo" na patelni.

Pozdrawiam
Magdalena

6. Data: 2005-11-29 13:09:58

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> In article <dmhd3f$hnq$1@inews.gazeta.pl>,
> "OLUSIA" <o...@g...pl> wrote:
>
> Zacznij od nastawinia kwasu na barszcz.

Ja bym bardzo prosiła o dokładny opis jak to zrobić, bo jakuś ni cholery mi
nie wychodzi. Czy to może być wina chleba, że nie swojski?

--
Edyta Czyż
// varium et mutabile semper femina // Wergiliusz

7. Data: 2005-11-29 13:12:19

Od: "I.K." <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

. Dobre były gdy same się rozmroziły. Zawsze
> mam popłoch, jak zdążyć?
> Pozdrowienia
> OLUSIA

Pasztet na świeta robię na poczatku grudnia, wkładam do foremki,
potem wszystko do worka foliowego i do zamrazarki. Tuż przed świetami
wyjmujesz i za kilka godzin, jak sie odmrozi, pieczesz.

A pierogi, tak jak pisze Basia, pogotowuję w wodzie z łyżka oleju,
żeby się nie skleiły, a przed zamrożeniem jeszcze trochę spryskuje je
olejem, bo kiedys mi sie tak posklejały, ze nic z nich nie było.

Karpia oczyszczasz, kroisz, zamrazasz, a potem przed Wigilia rozmrazasz
i kładziesz na patelnie albo co tam chcesz to z nim robisz.

8. Data: 2005-11-29 15:35:14

Temat: Re: Co si? da wcze?niej zrobi? na ?wi?ta?
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 29 Nov 2005 11:12:47 +0000 (UTC), "OLUSIA"
<o...@g...pl> wrote:

> [...]
>Pracuj? do ostatniej minuty przed Wigili?? Zwariuj? potem, bo nie zd???.
>Znowu nie b?d? spa?, albo zasn? w przednoc na stole w kuchni i co? przypal?!
>Macie do?wiadczenia z zamra?aniem? Zamro?one uszka w zesz?ym roku pi?knie mi
>si? sklei?y, rozrywanie r?czne pozbawi?o ich urody, cho? nie smaku. Ale
>brzydkie by?y. Mam du?y zamra?alnik i mog?abym tam przechowa? ró?ne rzeczy.
>Mogliby?cie do?wiadczeniem si? podzieli?? Mo?e jakie? ciasto, a co z rybami.
>Ostatnio zamrozi?am juz sma?one. Dobre by?y gdy same si? rozmrozi?y. Zawsze

Mnie sie tez uszka skleily okropnie, od tej pory robie i zamrazam
tylko farsz do uszek. kompletny.
pasztet mroze i to z polskich rzeczy chyba wszystko.
No jeszcsze rybe, ale u nas nie ma karpia, wiec rybie wszystko
jedno (zazwyczaj jest losos lub sola).

ciast nie mrozilam, zel tez marnam w nich wiec sie nie wyglupiam.
no i pierniki zrobic wczesniej, bo to rzeczy dojrzewajace.

Pierz
K.T. - starannie opakowana

9. Data: 2005-11-29 16:14:27

Od: "katarzyna ms" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

BasiaBjk <b...@q...pl> napisał(a):

> Uszka zrób dowolnie wcześniej, minimalnie podgotuj, a nawet tylko sparz <

a po co parzyc? dodatkowa, zbedna robota. Surowe uszka ukladasz na tacce
dobrze posypanej maka, tak, zeby sie nie dotykaly, jak sie zamroza
przekladasz do torebki albo pojemnika. Gotujesz bez rozmrazania, tak samo
pierogi.
katarzyna

10. Data: 2005-11-29 21:06:18

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

katarzyna ms napisał(a):

> [...]
> dobrze posypanej maka, tak, zeby sie nie dotykaly, jak sie zamroza
> przekladasz do torebki albo pojemnika. Gotujesz bez rozmrazania, tak samo

Tak przy okazji, miesne lepiej podgotować.
pozdr. jerzy

Co wysłać na Syberię?
kielbasa - flak, folia...?
Kolor śledzia
Szukam przpepisu na płoć/leszcza w zalewie octowej
tort